  • 11. Data: 2011-11-14 23:08:58
    Temat: Re: O ile punktów BIK obniża za złożony wniosek na kredyt hipoteczny?
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał

    > każde zapytanie kredytowe do BIK kosztuje klienta 17 punktów

    A czy każdy bank korzysta (dostaje ją by default w raporcie o pacjencie) z
    oceny punktowej? OIDP scoring był dodatkowo płatny ale też i pożądany przez
    banki...

    --
    M.

  • 12. Data: 2011-11-14 23:16:01
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Poważnie? Liniowo to działa? Dla mnie to nie problem złożyć ze 30
    > wniosków. I zjedzie mi wtedy BIKSco w okolice zera? A kiedy odbije do
    > początkowych wartości?

    nie testowałem nigdy składania 30 wniochów (to masakra), ale jak
    złożyłem 3 i klient jeszcze sam poszedł do 2-3 banków to okazywało się,
    że punktów jest za mało i banki dawały negaty lub podwyższały marże do
    nieprzyjemnych poziomów

    nie wiem czy można dobić do zera, ale < 480 punktów w BIK robi się
    niefajnie (przynajmniej w zakresie kredytów hipo)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2011-11-14 23:21:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Hm... a co to jest zapytanie kredytowe? To samo co złożony wniosek?
    > Jeżeli pochopnie zarejestrowałem się w "aukcjekredytowe.pl" ale nie
    > skorzystałem
    > z żadnych ofert na mojej aukcji, to też poleciały mi zapytania kredytowe?

    zapytanie kredytowe występuje wtedy kiedy złożysz WNIOSEK kredytowy i
    bank zbada jaki masz BIK, wtedy takie zapytanie będzie widoczne na raporcie

    jeżeli wniosków nie składałeś to w BIK nic Ci nie ubyło
    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2011-11-14 23:34:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > U mnie zadziałało pójście do CZŁOWIEKA i porozmawianie, ze w innym banku
    > dają
    > mi TAKIE warunki, a ja szukam LEPSZEGO BANKU.
    >
    > Z automatu dostaję odmowy, a tak dali mi kartę z limitem 7000 na gębę.

    wnioskowałeś o kredyt hipo czy tylko o kk?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2011-11-15 02:50:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/14/2011 3:54 PM, froff wrote:
    > witam
    > Nie umiem nigdzie - w szczególności na stronach BIK-u - znaleźć
    > rzetelnej informacji na temat wzorów używanych do wyliczeń. Może tutaj
    > ktoś coś wie?

    tajemnica firmy.
    Nikt ci tego algorytmu nie poda.
    Po za tym nie jest tylko jeden.

  • 16. Data: 2011-11-15 02:51:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/14/2011 4:00 PM, RobertS wrote:

    > każde zapytanie kredytowe do BIK kosztuje klienta 17 punktów

    a skąd to wytrzasnąłeś?

  • 17. Data: 2011-11-15 07:20:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > każde zapytanie kredytowe do BIK kosztuje klienta 17 punktów

    Jakaś bzdura. Przy okazji kart do BC składałem tych wniosków kosmiczne
    ilości, i cały czas miałem >500. (Bo przy okazji testowałem też
    działanie wniosków z różnych banków, choć to droga zabawa :|)

    KJ

    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

  • 18. Data: 2011-11-15 07:46:39
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > nie wiem czy można dobić do zera, ale < 480 punktów w BIK robi się
    > niefajnie (przynajmniej w zakresie kredytów hipo)

    Nie ni, z zerem to żartowałem, minimum BIKSco to 192 punkty. Ja w praktyce
    zrealizowałem kiedyś na pewno ponad 20 wniosków w dwa dni, przy użyciu OdC
    Multi i mBanku. Ot tak dla jaj. Ciekawe jakie to miało odbicie w moim
    BIKSco. Bo niedługo potem BPH wydało mi kartę, czyli być może nie jakieś
    drastyczne. No chyba że ten wniosek w ramach OdC nie działa jako normalny
    wniosek.

  • 19. Data: 2011-11-15 08:37:42
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    [...]
> [...]
    > odbicie w moim BIKSco. Bo niedługo potem BPH wydało mi kartę, czyli
    > być może nie jakieś drastyczne. No chyba że ten wniosek w ramach OdC

    Tzn Multi i mBank chyba ma jakiś cache i nie jest tak, że jeden wiosek = to
    jedno zapytanie, ale teraz mi się nie chce grzebać po tych pdf-ach.

    Ale na miejscu autora wątku bym się nie zastanawiał ze złożeniem wniosku
    w 3-4 bankach.
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 20. Data: 2011-11-15 10:41:10
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > zbada jaki masz BIK, wtedy takie zapytanie będzie widoczne na raporcie
    >
    > jeżeli wniosków nie składałeś to w BIK nic Ci nie ubyło
    DLa mnie to jakies kuriozalne- dlaczego zapytanie ma mi obnizac skoring
    jesli nie mam nigdzie np przeterminowanych zadnych rat? To znaczy ze nie
    wolno mi szukac jak najnizszej oferty?
    To tak jak pojde do Kauflanda i chce kupic bulke za 0,50zl a kasjerka mi
    powie ze dla mnie kosztuje 1,0zl bo ona wczesniej widziala przez okno jak
    wychodzilem z piekarni.