  • 1. Data: 2015-06-11 10:06:49
    Temat: O opodatkowaniu moneybacku raz jeszcze
    Od: c...@g...com

    Kwoty, które przyznaje bank swojemu klientowi za dokonywanie płatności kartami
    płatniczymi stanowią nagrody związane ze sprzedażą premiową. Nagrody ze sprzedaży
    premiowej, w przypadku gdy jednorazowa wartość nagrody nie przekroczy kwoty 760 zł,
    korzystają ze zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT.
    Tak wskazał NSA w wyroku z 27 marca 2015 r.

    Od 1 stycznia 2015 r. przepis art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT uległ zmianie i
    obecnie wynika z niego jednoznacznie, że dotyczy on nagród związanych ze sprzedażą
    premiową towarów lub usług. Zdaniem sądu, dodanie w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o
    PIT po słowach "sprzedaż premiowa" słów "towarów i usług" nie zmieniło znaczenia
    pojęcia "sprzedaż premiowa" w stosunku do stanu prawnego obowiązującego przed 1
    stycznia 2015 r., a stanowiło jedynie doprecyzowanie tego pojęcia. "Sprzedaż
    premiowa", także w stanie prawnym obowiązującym przed 1 stycznia 2015 r., obejmuje
    zarówno sprzedaż towarów, jak i sprzedaż usług.

    Wyrok NSA z 27 marca 2015 r., sygn. akt II FSK 2758/14

  • 2. Data: 2015-06-11 21:51:58
    Temat: Re: O opodatkowaniu moneybacku raz jeszcze
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 11.06.2015 o 10:06, c...@g...com pisze:
> [...]
    zarówno sprzedaż towarów, jak i sprzedaż usług.

    > Wyrok NSA z 27 marca 2015 r., sygn. akt II FSK 2758/14

    Jak wczoraj spoglądnąłem na wyciąg w kk Mille, to rzeczywiście pobrali
    jakiś podatek od moneyback i teraz niedawno go oddali, więc chyba działa ;)

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2015-06-11 22:00:48
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-06-11 o 21:51, xbartx pisze:

    > Jak wczoraj spoglądnąłem na wyciąg w kk Mille, to rzeczywiście pobrali
    > jakiś podatek od moneyback i teraz niedawno go oddali, więc chyba działa ;)

    mam to samo, ale za poprzednie miesiące nie zwrócili

    --
    pozdrawiam
    RobertS