  • 1. Data: 2003-10-23 13:37:21
    Temat: O podatku z TFI
    Od: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>

    Hej,

    mysle ze ciekawa kwestje porusze o liczeniu podatku od odsetek kapitalowych
    przez TFI. Konkretnie bedzie o dwoch PZU i Skarbiec.

    Zaluzmy, ze X jednostek bylo kupione wczesniej i zysk po sprzedazy wyniosl
    10,26 PLN, Y jednostek bylo kupione pozniej i zarobily po sprzedazy -8,56
    PLN (czyli strata). Sprzedaz nastopila jednoczesnie. PZU policzylo dochod
    faktyczny 1,70 PLN (10,26-8,56), zaokraglilo do 2,00 PLN i pobralo 0,40 PLN
    podatku.

    Natomiast Skarbiec w analogicznej sytuacji policzyl zysk z jednostek, ktore
    zarobily, i tylko z tego policzyl podatek. Natomiast zignorowal zupelnie
    strate jaka przyniosla czesc jednostek.

    I co myslicie ? Jak to jest, ze kazdy sobie ten podatek od zyskow
    kapitalowych liczy jak chce ?
    Mnie sie osobiscie sposob liczenia PZU podoba bardziej.

    MAd Hat
    ter

  • 2. Data: 2003-10-23 14:16:04
    Temat: Re: O podatku z TFI
    Od: "RakS" <r...@g...pl>

    To wszystko zalezy jaka fundusz metoda zdejmuje posiadane twoje jednostki
    rozrachunkowe (zapisane to masz w regulaminie funduszu).
    Ja znam takie dwie metody:
    1. pierwsze przyszlo pierwsze wyszlo
    2. pierwsze przyszlo ostatnie wyszlo

    Metody te nazywaja sie chyba FIFO i LIFO (ale nie jestem pewien).

  • 3. Data: 2003-10-23 14:25:39
    Od: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>

    Użytkownik "RakS" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. pierwsze przyszlo pierwsze wyszlo
    > 2. pierwsze przyszlo ostatnie wyszlo
    >
    > Metody te nazywaja sie chyba FIFO i LIFO (ale nie jestem pewien).

    To w tej sytuacji nie ma najmniejszego znaczenia, poniewaz zalozenie jest ze
    wszystko sprzedajemy jednoczesnie.

    3. Jest jeszcze HIFO... High In First Out

    MAd Hat
    ter

  • 4. Data: 2003-10-24 08:23:23
    Od: "Jaro" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:bn8lj9$mgm$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    ktore
    > zarobily, i tylko z tego policzyl podatek. Natomiast zignorowal zupelnie

    i dobrze zrobił Skarbiec - zgodnie z metoda FIFO jaka posluguja sie TFI przy
    rozliczaniu umorzenia jednostek najpierw obliczony zostaje zysk ze sprzedazy
    jednostek zakupionych podczas trans. X a potem podczas transakcji Y.
    Zaplacisz wiec podatek od zyskownej transakcji a strata daje podatek = 0 zł

    A ze tak dziwnie (dla klientów byłoby super) liczy PZU to nie wiedzialem

    POzdrawiam
    Jaro

  • 5. Data: 2003-10-24 08:32:05
    Od: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>

> [...]
    > Zaplacisz wiec podatek od zyskownej transakcji a strata daje podatek = 0

    > A ze tak dziwnie (dla klientów byłoby super) liczy PZU to nie wiedzialem

    Jak ktos ma miejsce na serwerze, lub chce polukac to moge zapodac skan
    potwierdzenia.

    MAd Hat
    ter

  • 6. Data: 2003-10-24 17:59:00
    Od: "RakS" <r...@g...pl>

    Do obliczenia podatku od strat kapitalowych stosuje sie ogólne zasady
    odliczania straty wyrażone w art. 9 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych.