  • 101. Data: 2011-01-09 09:47:16
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 02:13:19 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Jasne, ale ceny wynajmu też są _znacznie_ niższe.
    > Wręcz dwu-trzykrotnie, mieszkania nie chca tanieć proporcjonalnie.

    Ja tam nie narzekam - wynajem mieszkania w Kęszycy spokojnie pokrywa ratę
    10-letniego kredytu oraz inne opłaty.
    Czyli inwestycja zwraca sie po 10 latach i od tego momentu masz czysty
    zysk.

    > Rurka pęknie, pralka padnie, lokatorzy zostawią po sobie syf, którego nie
    > pokryje kaucja, dużo się może wydarzyć.

    Ubezpieczenie ca. 120zł / rok.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 102. Data: 2011-01-09 09:57:15
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 9 Sty, 07:13, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Bzdury prawisz. Starzy pomagają, ale za to i Ty im pomagasz. Największe
    > firmy rodzinne też tak działają. W Chinach tak jest i dlatego to oni będą
    > rządzić światem.
    Jak się ma forsiastych rodziców to można takie brednie prawić.
    Poza tym czytaj co komentujesz - tam był spójnik 'oraz'.

  • 103. Data: 2011-01-09 09:58:32
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Ty na prawdę dziwny jesteś Werbiński...
    > Nie mogę zrozumieć Ciebie i tych Twoich wystąpień.
    > Lepiej nie mieć kredytu niż go mieć, to oczywista oczywistość, ale w
    > sytuacji, kiedy nie masz wyjścia, wybierasz po prostu mniejsze zło - dla
    > mnie to jasne.

    Kredyt konsumpcyjny jest dobry, jeżeli jest krótki i tani, i jak się ma
    dobre dochody. Ja krytykuję branie kredytu na długi okres w celu kupienia
    nieruchomości na szczycie bańki spekulacyjnej, przez osoby które za mało
    zarabiają.

    > Z innych Twoich wypowiedzi wynika, że jednak kredyty bierzesz... i to
    > hipoteczne na 1 proc... to znaczy, że jakieś tam nieruchomości
    > zadłużasz... To o co Tobie chodzi...?

    Pomieszałeś cytaty. Sprawdź od nowa.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 104. Data: 2011-01-09 10:02:18
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Nooo właśnie...
    >
    > Nie pisz zatem, że wszystkie kredyty są 'Bee!'...

    Gdzie ja to napisałem?
    Pokaż palcem gdzie?

    > Bierzesz kredyt - najkorzystniejszy jaki się da - masz trochę wkładu
    > własnego... i budujesz dom.
    >
    > Raty kredytu są mniej więcej na poziomie Twoich wcześniejszych kosztów
    > stałych związanych z utrzymaniem lokalu, który zajmowałeś dotychczas...
    > Sytuacja się praktycznie nie zmienia - masz dalej koszty stałe na podobnym
    > poziomie, a masz gdzie mieszkać i możesz dalej realizować swoje cele i
    > dążenia życiowe...

    Nie zawsze.
    Gdyby wziąć kredyt na 5 lat, to rata byłaby zabójcza. Więc biorą kredyty na
    30 lat. Tylko że wtedy zamieniają wysoką ratę na WYSOKIE RYZYKO. Nikt nie
    wie czy będzie zdrowy przez 30 lat i co się wydarzy. To złudzenie.

    > Te koszty Cię nie zarzynają, bo stanowią nie więcej jak 25 - 30 procent
    > Twojego miesięcznego budżetu...

    Teraz, a za 20 lat?

    > Dalej uważasz, że ktoś taki to niewolnik.... ???
    > Takim samym niewolnikiem był przecież przed wzięciem kredytu... miał nawet
    > gorzej, bo nie miał gdzie mieszkać.

    Kto nie miał gdzie mieszkać? Pokaż mi ludzi, którzy żyli na ulicy albo w
    namiocie i wzięli kredyt bo nie mieli gdzie mieszkać. Daj konkretne
    przykłady. Ja nie spotkałem ani jednej takiej osoby. Wszyscy kredytobiorcy,
    których znam mieli gdzie mieszkać przed wzięciem kredytu.

  • 105. Data: 2011-01-09 10:18:01
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Sty, 06:58, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
    > U ytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisa w wiadomo ci
    > tego mieszkania, po 10-ciu latach oszczedzania, dalej Cie na niego nie
    > stac, bo oszczedziles 100 tys pln a ono juz kosztuje 200 tys pln !
    > Zeby je kupic znowu musisz wziasc 100 tys pln kredytu i jeszcze wydac
    > oszczednosci z 10-ciu lat.. Ktory wariant w TAMTYM konkretnym wypadku
    >
    > ===========
    >
    > B dnie zak adasz e oszcz dzanie polega na dok adaniu got wki do skarpety.
    > Ot od lat na rynku s lokaty oferuj ce zysk wy szy od inflacji. Z odrobin

    Ale cena mieszkania w ciagu 10 lat wzrosla o 100%. Inflacja tyle nie
    wyniosla. Mimo ze zarabiasz na tych oszczednosciach powyzej inflacji i
    tak nie bedzie Cie stac na to mieszkanie po 10-ciu latach. Poprostu
    cena "uciekla" w kosmos :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 106. Data: 2011-01-09 10:27:05
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Sty, 07:09, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Chyba że brak pieniędzy, bo rata kredytu wzrosła a Ty przypadkiem straciłeś
    > pracę.

    Bo oprocz raty kredytu trzeba tez troche oszczedzac (taaak). Tak
    mniejwiecej polowe raty kredytu odkladac na "fundusz" (pisze w
    cudzyslowiu bo "fundusz" to moze byc cokolwiek co w miare bezpieczne,
    byle nie skarpeta ;) I tak - biorac kredyt - wiemy na czym stoimy -
    mamy prace, wiemy dokladnie ile zarabiamy, znamy swoje perspektywy (te
    krotkoterminowe sa dosc pewne). Jestesmy goli (bo wszystko wydalismy
    na nasz dom) ale tez jest stosunkowo niskie ryzyko ze stracimy robote.
    Im dalej tym ryzyko rosnie (nikt nie jest wrozka i nie wie co bedzie)
    ale w tym samym czasie rosna nasze oszczednosci. Juz po dwoch latach
    mamy naoszczedzane tyle, ze starczy na caly rok splacania rat.

    Naprawde mozna brac kredyty i robic to rozsadnie (i jak widac wcale
    nie jestem przeciwnikiem oszczedzania - tylko zdecydowanie lepiej zyje
    sie w swoim wlasnym domu i oszczedza, niz na 50-ciu m2 z rodzicami,
    zona i dziecmi :-) J. Werbinski - a mieszkanie ktore jak stwierdzasz
    dostanie sie w spadku lepiej pozniej spieniezyc i splacic szybciej
    kredyt, niz kotlowac sie w kilka osob w bloku na takim malym metrazu..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 107. Data: 2011-01-09 10:29:03
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Jak starzy wykorkują, to dom zabiorą do grobu, czy dostaniesz w spadku? No jak
    > myślisz?

    Nie myślę. Nie zakładam, że dostanę cokolwiek w spadku, bo inaczej dojdzie do
    tego, że zacznę liczyć kiedy byłby najlepszy moment na śmierć rodziców. Niech
    sobie żyją długo i szczęśliwie, ja od nich pierogi chcę na Święta, pomocy ojca
    przy pewnych pracach budowlanych i tyle. Już jestm im wdzięczny za to co od nich
    dostałem.
    A co do meritum: faktycznie, niektórzy kredytobiorcy biorą kredyty bez myślenia,
    albo... nie mają innego wyjścia.
    Moja koleżanka się rozwiodła, musiała kupić mieszkanie w 2009r. Okres był
    kiepski, zdolność miała chyba w 2 bankach.
    Udało się, wzięła kredyt na złodziejskich warunkach w PLN, ale rok później
    przeniosła kredyt do innego banku, w CHF i teraz spokojnie spłaca ratę.

    --
    Bartek

  • 108. Data: 2011-01-09 10:34:25
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Sty, 11:02, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Teraz, a za 20 lat?

    Na kazdym kroku podkreslasz, ze "kazdy ma gdzie mieszkac", ze mamy
    babcie, rodzicow, ktorzy nie beda zyc wiecznie i po nich dostaniemy w
    spadku mieszkanie. I tam proponujesz nam zyc. Jednak zupelnie juz tego
    faktu nie biezesz pod uwage gdy dyskutujemy o kredytobiorcach
    zadluzonych na 30lat. Przeciez oni tez odziedzicza te mieszkania i
    beda je mogli wynajac (splacajac wynajmem rate kredytu) lub sprzedac
    (splacajac wiekszosc swojego kredytu). Czyli ryzyko maleje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 109. Data: 2011-01-09 10:35:49
    Temat: Re: O tym jakimi baranami sa niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujacy mieszkanie za 200 000 zl
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    zytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

> [...]
    > wyniosla. Mimo ze zarabiasz na tych oszczednosciach powyzej inflacji i
    > tak nie bedzie Cie stac na to mieszkanie po 10-ciu latach. Poprostu

    WZROST CENY O 100% PRZEZ 10 LAT TO 7% ROCZNIE.

    Dodaj do tego fakt, ze trafiles akurat na szczyt banki spekulacyjnej i przez
    nastepne 10 lat mieszkania beda taniec. :-)))

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

  • 110. Data: 2011-01-09 10:40:35
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...

    Ty i ja to wiemy, że trzeba mieć fundusz awaryjny. 90% kredytobiorców
    lewarujących się na krawędzi tego nie wie.

    Kupić mieszkanie za 60 000 to nie jest nic złego. Nawet na kredyt jeśli się
    ma go z czego spłacać w najbardziej niekorzystnym wariancie.
    Kupowanie takiego samego mieszkania za 200 000, to głupota. Byli tacy co
    kupili mieszkania za 300 tys w moim mieście.