  • 81. Data: 2011-01-09 05:26:12
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:ig9bf2$2u4c$1@opal.icpnet.pl...

    > W moim przypadku rata jest znacznie niższa niż koszt wynajęcia mieszkania
    > w jakim mieszkam. I spłacam swoje mieszkania a nie nabijam kabzę
    > wynajmującemu...

    Są już tacy, co im rata poszła 2x w górę rujnując budżet domowy. Cały plan
    na życie się zawalił. 30 lat niewolnictwa pozostało.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 82. Data: 2011-01-09 05:28:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Hmm, załóżmy że ktoś odkłada 1kpln miesięcznie, co dla wchodzącego na
    > rynek pracy jest kwotą dość sporą. Już po 10 latach ma te 50% o których
    > piszesz.

    1000 zł miesięcznie przy realnej stopie zwrotu 5% daje 150 000 zł.

    Za te pieniądze w normalnym rynku można kupić mieszkanie lub rozpocząć
    budowę.

    800 zł trzeba odkładać co miesiąc na ZUS, z którego nic nie ma.

  • 83. Data: 2011-01-09 05:30:35
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > a zastanawiałeś się jaką wartość (w obecnych) pieniądzach ma 1 mln za 40
    > lat?
    >
    > wolałbyś mieć 300kzł dzisiaj czy 1 mln za 40 lat?

    Bez problemu możesz zachować kapitał przez 40 lat i jeszcze go pomnażać
    powyżej inflacji. Tzn ja umiem i to łatwe. Trochę myślenia trzeba, ale to
    powinien każdy umieć.

  • 84. Data: 2011-01-09 05:31:50
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > harowałem jak wół.
    > Ale ten wysilem mi się oplacil ...
    >
    > Niestety podwyżki prądu , wody , żywności nie oznaczają że od razu
    > pracodawcy podwyższaja pracownikom płace , a znam takich którzy zarabiają
    > obecnie mniej niż 10 lat temu bo pracodawcy wykorzystali "kryzys" ...
    >
    > Każdy ma inne podejście. Ja zbierałem pieniądze przez około 10 lat i w
    > 2003 (musialbym sprawdzić) kupiłem za gotówkę nowe mieszkanie ...
    > Teraz te mieszkanie jest minimum 2x więcej warte niż za nie zapłaciłem ...
    >
    > Znam dużo ludzi którzy odkładają datę ślubu / małżeństwa i najpierw chcą

    A 2,5 miliarda ludzi rozmnaża się zanim się dorobią i wkrótce te kraje będą
    największymi światowymi potęgami ekonomicznymi.

  • 85. Data: 2011-01-09 05:33:58
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > fotograficznego, rowerów i tym podobnych rzeczy. Młody byłem, miałem
    > konkretne potrzeby, a rodzice przez 12 lat budowali dom bez kredytu i
    > każda złotówka szła właśnie tam, a my mieszkaliśmy w 48 metrach. Niestety,
    > w nowym domu nie zdążyłem już zamieszkać, choć się przy nim sporo
    > narobiłem (nawet kumple pomagali mi

    Jak starzy wykorkują, to dom zabiorą do grobu, czy dostaniesz w spadku? No
    jak myślisz?

  • 86. Data: 2011-01-09 05:35:19
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    n.googlegroups.com...
    No widzisz, ja kariere zawodowa zaczalem 11 lat temu. Gdybym wtedy
    kupil 10 mieszkan w kredyt po 20k pln kazde, dzis wystarczyloby
    sprzedac jedno zeby splacic kredyt na reszte z nich i zostac z
    ----------------

    Gdybać każdy może. Zawsze są okazje, tylko że widać je po fakcie.

  • 87. Data: 2011-01-09 05:58:25
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    tego mieszkania, po 10-ciu latach oszczedzania, dalej Cie na niego nie
    stac, bo oszczedziles 100 tys pln a ono juz kosztuje 200 tys pln !
    Zeby je kupic znowu musisz wziasc 100 tys pln kredytu i jeszcze wydac
    oszczednosci z 10-ciu lat.. Ktory wariant w TAMTYM konkretnym wypadku

    ===========

    Błędnie zakładasz że oszczędzanie polega na dokładaniu gotówki do skarpety.
    Otóż od lat na rynku są lokaty oferujące zysk wyższy od inflacji. Z odrobiną
    pomyślunku można je wspomóc funduszami, akcjami obligacjami i zamiast mieć
    1% zysku REALNEGO zarabiać 5 lub 10%. Twoje wyliczenie jest absolutnie
    błędne.

    Obecnie dla osób lubiących zerowe* ryzyko są bezbelkowe lokaty bankowe
    oferujące 5,3-5,6%, czyli więcej niż inflacja. Moim zdaniem mamy teraz
    chwilową inflację znacznie większą, ale to anomalia i w dłuższym okresie się
    to unormuje. Zatem można bez ryzyka przechować wartość kapitału. Dla osób
    rozumiejących pieniądz lepiej są możliwości zyskania 5-10% przy bardzo
    niskim ryzyku np przez przechowanie części kapitału w akcjach lub
    funduszach.

    * Zaraz jakiś idiota będzie udowadniał oczywistą oczywistość, że nie ma
    zerowego ryzyka, że nawet państwo może zbankrutować itp, a ja mu odpowiem że
    piszę w kontekście tematu i dla jego zrozumienia nie muszę wymieniać
    wszystkich ewentualności.

  • 88. Data: 2011-01-09 06:00:39
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .

    > To właściwie zamyka dyskusję.

    Kreatywna księgowość Tuska. Usilne szukanie sposobu na nieliczenie składek
    emerytalnych do długu potwierdza tylko duże ryzyko załamania naszego
    systemu.

  • 89. Data: 2011-01-09 06:04:08
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Clegan" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 8 Sty, 19:54, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > dlatego też jeżeli ktoś ma dzisiaj 300kzł, ale zamiast wydawać na
    > mieszkanie kasę wsadzi na lokatę (bezpieczne rozwiązanie, a przecież bez
    > ryzyka można uzyskać sporo więcej) i pożyczy kasę od banku któremu odda
    > za 30-40 lat nawet 600-700kzł to i tak dobrze na tym wyjdzie ;-)
    >
    > wartość pieniądza w czasie robi swoje...

    Pożyczanie od banku na większy % i jednocześnie lokowanie na mniejszy
    to dobry interes ? Ciekawym tego rozumowania.
    ---------------

    Ja robię odwrotnie.
    Pożyczam tanio (1,2%) i lokuję drożej.
    :)

    P.S. I gdzież to bez ryzyka można uzyskać sporo więcej niż na lokacie ?
    --------------------

    Nigdzie. Większy zysk, to zwykle większe ryzyko.

  • 90. Data: 2011-01-09 06:09:54
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Gdybym miał oszczędzać na mieszkanie 10 lat od rozpoczęcia "kariery"
    > zawodowej, to albo:
    > - mieszkałbym z rodzicami i odkładał, przez co byłbym dzisiaj co
    > najmniej 3 lata po rozwodzie, bo nic tak nie rozbija małżeństwa jak
    > mieszkanie z rodzicami w m3,

    Chyba że brak pieniędzy, bo rata kredytu wzrosła a Ty przypadkiem straciłeś
    pracę.
    Brak pieniędzy rozwala małżeństwa częściej, niż pyskata teściowa.

    > - albo mieszkałbym w wynajętym mieszkaniu, przez co mógłbym znacznie
    > mniej odkładać, przez co miałbym max 30% wartości mieszkania

    Te 30% odrobiłbyś przez zakup nieruchomości w dołku lub czekanie na okazję.