  • 1. Data: 2010-12-31 11:08:36
    Temat: OF leci w ch...
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    27 grudnia skończyły mi się lokaty w OF.
    28 zadzwonili, że przelewy nie wyszły, bo "konto do zwrotów było inne,
    niż konto z którego wpłynęły środki, a nie podano nazwiska beneficjenta
    przelewu".
    Zawsze myślałem, że wg U-PB nr konta jest wystarczającą informacją do
    prawidłowego wykonania przelewu. Niech ktoś mnie sprostuje, jeśli się mylę.
    29 porozmawiałem z nimmi, wyjaśniłem, podałem ponownie nr konta i dane
    beneficjenta.
    Dzisiaj mamy 31-go, a kasy z lokat na koncie nie ma. Odsetki poszły w p.zdu.

    Ja wiem - albo akwarium, albo rybki, czyli albo dobre oprocentowanie,
    albo sprawny system, ale...

    [-] censored

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 2. Data: 2010-12-31 11:30:21
    Temat: Re: OF leci w ch...
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Maruda" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > p.zdu.
    >
    > Ja wiem - albo akwarium, albo rybki, czyli albo dobre oprocentowanie, albo

    U mnie mieli podane wszystko, a i tak nie oddali. Mają zesrany system.
    Musisz dzwonic i rzucić mięsem, to ci ktos ręcznie wreszcie ten przelew
    wrzuci. Pisałem tu o tym.

    wiatrak

    wiatrak

  • 3. Data: 2010-12-31 11:33:12
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Maruda <n...@c...pl> writes:

> [...]
    > Zawsze myślałem, że wg U-PB nr konta jest wystarczającą informacją do
    > prawidłowego wykonania przelewu. Niech ktoś mnie sprostuje, jeśli się
    Mylisz się. Banki wręcz muszą wręcz zapisywać w regulaminach, że
    zrzekają sie odpowiedzialnośći za niezgodność danych beneficjenta.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 4. Data: 2010-12-31 12:13:22
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2010-12-31 12:33, Kamil Jońca pisze:

    > Mylisz się. Banki wręcz muszą wręcz zapisywać w regulaminach, że
    > zrzekają sie odpowiedzialnośći za niezgodność danych beneficjenta.
    >
    > KJ

    Czyli potwierdzasz, że wystarczy nr rachunku :)

    Sam nieraz tak robię, że jak przelewam pieniądze kochance, to wpisuję
    swoje im-naz jako beneficjenta, tak na wszelki wypadek, żeby na wyciągu
    nic się nie rzucało w oczy. Nigdy się nie odbiło. ;)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2010-12-31 12:43:08
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Maruda <n...@c...pl> writes:

    > Czyli potwierdzasz, że wystarczy nr rachunku :)
    Nie. Potwierdzam, że bank nie ponosi odpowiedzialności (jesli ma zapis
    w regulaminie)
    Ale jeśli jakiejś panience wpadnie w oko, że przelew jest do kaczora
    donalda, to jak najbardziej może zablokować ze względu na niezgodność
    danych.
    > Sam nieraz tak robię, że jak przelewam pieniądze kochance, to wpisuję
    > swoje im-naz jako beneficjenta, tak na wszelki wypadek, żeby na
    > wyciągu nic się nie rzucało w oczy. Nigdy się nie odbiło. ;)

    No to co? Poszukaj w archiwum o przelewach do np. nordei i ówczesnego
    IIRC GE

    KJ

    GNU is Not Unix

  • 6. Data: 2010-12-31 12:49:01
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Sam nieraz tak robię, że jak przelewam pieniądze kochance, to wpisuję
    > swoje im-naz jako beneficjenta, tak na wszelki wypadek, żeby na
    > wyciągu nic się nie rzucało w oczy. Nigdy się nie odbiło. ;)

    inteligo.pl

    "Wprowadź nazwę odbiorcy podając imię i nazwisko lub nazwę firmy. Dane możesz
    uzupełnić o adres odbiorcy, jednakże nie jest on wymagany. "

    Pole typu textarea (malo kto wie pewnie - takie duze pole jak np na wpisanie
    komentarza pod artykulem) wiec mozna tam wpisac kilka wierszy danych. Jak widac
    prosza tylko o godnosc odbiorcy. Taki mBank i pkobp nadal wymaga wpisania kilku
    pol z kodem pocztowym wlacznie (na ch...). Zawsze przelew dochodzi, to idzie
    automatycznie do KIR (o ile wiem) i komputery tylko przeksiegowuja wirtualne
    zlotowki. Reszta danych to spadek lat minionych i pewnie dupochron dla banku.

    Tak samo podaje klientowi numer rachunku a on robi wplate w placowce - raczej
    nie zna dokladnych danych sam z siebie, wplata dochodzi.

  • 7. Data: 2010-12-31 12:51:14
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2010-12-31 13:43, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > Ale jeśli jakiejś panience wpadnie w oko, że przelew jest do kaczora
    > donalda, to jak najbardziej może zablokować ze względu na niezgodność

    Chyba w banku odbiorcy, jedynie. A nie wierzę, że ktoś ręcznie
    kontroluje drobne przelewy.

    Skoro jest Kazimierz Kaczor i Donald Tusk, to dlaczego nie miałoby być
    Donalda Kaczora? ;) (Tak, w tym zdaniu jaja sobie robię).

    Skoro już tak sobie dywagujemy, to czy napisanie w tytule przelewu na

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2010-12-31 12:59:46
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Maruda" <n...@c...pl> napisał w wiadomości grup

    > Skoro już tak sobie dywagujemy, to czy napisanie w tytule przelewu na

    A czy napisanie w tytule przelewu "na przygotowanie zabicia Baracka Obamy"
    powoduje powstanie odpowiedzialności za współudział w podżeganiu do próby
    zamachu? :)

  • 9. Data: 2010-12-31 13:08:31
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2010-12-31 13:59, MarekZ pisze:
> [...]
    >
    > A czy napisanie w tytule przelewu "na przygotowanie zabicia Baracka
    > Obamy" powoduje powstanie odpowiedzialności za współudział w podżeganiu

    Nawiązuję do opisanego w literaturze (tj w necie) przypadku, kiedy pani
    próbowała tłumaczyć się z dochodów, że pochodzą jakoby "z nierządu",
    ale US (albo IS) poszło do sądu, okazało się, że pani nie była znana "w
    środowisku" (dobre, nie?), nie meldowała się w hotelach ani ag.tow. no i
    pani popłynęła.
    Jeśliby więc pani poprosiła paru znajomych, aby ciepłą gotówkę przelali
    jej z opisem jw, to nie miałaby problemów. Nieprawdaż?

    ... a wystarczyłoby zeznać "z czynności, które nie mogą być przedmiotem
    prawnie skutecznej umowy" , Art.2.1.4) UoPDoOF i zasznurować buzię.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 10. Data: 2010-12-31 13:32:34
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    Maruda <n...@c...pl> napisał(a):

    > 27 grudnia skonczyly mi sie lokaty w OF.
    > 28 zadzwonili, ze przelewy nie wyszly, bo "konto do zwrotów było inne,
    > niz konto z ktorego wplynely srodki, a nie podano nazwiska beneficjenta
    > przelewu".

    [...]

    A gdzie niby należałoby te dane beneficjenta podać, skoro na formatce przy
    zakładaniu/modyfikacji lokaty jest tylko pole numer rachunku?
    Poza tym po doświadczeniach z Meritum, które rzeczywiście sprawdzało imię i
    nazwisko beneficjenta i jeśli się nie zgadzały, odrzucał przelew, pytałem w
    Open jak jest u nich. Konsultant na infolinii mnie zapewnił, że oni na to
    nie zwracają uwagi. I rzeczywiście myslaem, że tak jest. Szkoda że nie
    powiedział precyzyjnie, że tylko przy wpłatach, bo przy wypłacie, już widać
    niezłe sceny robią... :^)