  • 31. Data: 2011-03-19 13:05:29
    Temat: Re: OFE Pytania bez odpowiedzi
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > To może odbywać się w nieskończoność, be większej
    > szkody.

    Jeżeli masz wszystkie obligacje, które finansują Twoje OFE. Ale nie masz.
    Jeszcze masz dług, którym finansowałeś zakup akcji i koszty jakie narobiłeś
    tą umową społeczną. Ten pomysł nie jest do obrony. Podobnie nie można
    obronić emerytury państwowej. Szkoda prądu. Za Kanadą pójdzie reszta. Pewne
    jest, że to splajtuje. Data jest nieznana. Oczywiście my przyznamy to
    najpóźniej jak się tylko da, przy możliwie największych kosztach. To taka
    polska specyfika. Sąsiedzi nazywają to Polnische Wirtschaft

  • 32. Data: 2011-03-19 13:18:51
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 12:12:46 +0100, skippy napisał(a):

    > Po prostu w OFE pieniądze sa nasze w taki sam sposób, jak w ZUS.
    > Jedynym beneficjentem tego są same OFE, koszące mega-prowizję.

    > Mam nadzieję, że nie ma innych beneficjentów po stronie, która to wymyśliła
    > i przepchnęła i że to była tylko głupota a nie celowe działanie.
    To jest różnica między nami. Dla Ciebie OFE kosi prowizję i to jest dla
    Ciebie podstawowa wada systemu. Dla mnie to tylko efekt uboczny.
    Nie rozmyślaj o prowizji ale pomyśl o zgromadzonym kapitale. czy jesteś w
    stanie go odzyskać?

    Teraz widzę jak w "państwie prawa" traktowane są pieniadze prywatne oddane
    temuż państwu w "opiekę". Ot kolejna nauczka (kazde pokolenie musi to
    przejść jak ospę).
    Musiałby tu użyć paru słów. Mimo wszystko nie użyję ich z szacunku dla
    Ciebie i ze strachu.

    P.S.
    Myśle, że wkrótce tego typu dyskusje przeniosą się facebooka.

  • 33. Data: 2011-03-19 13:38:09
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 14:05:29 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > najpóźniej jak się tylko da, przy możliwie największych kosztach. To taka
    > polska specyfika. Sąsiedzi nazywają to Polnische Wirtschaft

    Oj no wiem o co ci chodzi. Jeśli pozycze panstwu 100 zl. to panstwo
    wybuduje za nie stadion, ktory mi bedzie sluzyl wiec niczego nie musi mi
    oddawac.
    Tyle tylko, ze od takich "pozyczek" to są podatki a nie kapitałowa cześć
    systemu emerytalnego. Ta kapitałowa część, miała być MOJA a nie wspólna,
    jak ZUS. Po to ją wymyślono a nie po to by finansować z niej obecnych
    emerytów. Nie mieszaj ZUS i OFE bo to są dwa zupełnie różne system, błednie
    nazywane wspólną nazwą "system emerytalny".
    To że OFE wypracowywały zyski za pomocą obligacji, to też wymyśliło
    panstwo. To że teraz nie chce ono spłacić swojego długu (NIE MOJEGO jak ty
    twierdzisz) jest największą grandą, przy ktorej prowizje skippiego to
    pikuś.
    Jak widzę uważasz że te 50 tys w OFE powiniśmy wszyscy oddać panstwu, gdyż
    panswto to my. Otóż mylisz się panstwo już od dawna nie przypomina
    organizacji w epoce kamiennej.

  • 34. Data: 2011-03-19 13:41:42
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    >
    > Teraz widzę jak w "państwie prawa" traktowane są pieniadze prywatne oddane
    > temuż państwu w "opiekę". Ot kolejna nauczka (kazde pokolenie musi to

    podstawowy błąd polega na uwierzeniu, że oddałeś jakieś pieniądze pod opiekę
    te w ofe są tak samo dla Ciebie nierealne jak te w ZUS

    to po prostu podatek emerytalny

    btw to co "odebrane" z ofe, teraz będzie na indywidualnych kontach w zus
    nie widzę różnicy poza prowizją i brakiem ryzyka, że ofe utopi te kase

    nie mam FB i nie mam zamiaru

  • 35. Data: 2011-03-19 13:44:03
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > systemu emerytalnego. Ta kapitałowa część, miała być MOJA a nie wspólna,
    > jak ZUS. Po to ją wymyślono a nie po to by finansować z niej obecnych

    od początku nie było tego, co mówisz
    od początku 60% kasy wracała z marszu do ZUS, pod odkrojeniu ch wie z
    jakiego tytuły 8% prowizji za przełożenie z lewej kieszeni do prawej
    pretensje o zakłamanie należy kierować do zagożałych lobbystów na rzecz ofe

  • 36. Data: 2011-03-19 13:51:05
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 14:41:42 +0100, skippy napisał(a):

    > podstawowy błąd polega na uwierzeniu, że oddałeś jakieś pieniądze pod opiekę
    > te w ofe są tak samo dla Ciebie nierealne jak te w ZUS

    Oddałem państwu, ponieważ sejm zaklepał ustawę a sejm jest organem państwa.
    Ustawa mówiła, że to mój INDYWIDUALNY rachunek w OFE. Teraz nowa ustawa ma
    zmienić warunki, więc ja jako obywatel niekoniecznie muszę się na tą zmianę
    zgodzić.

    > to po prostu podatek emerytalny

    To myślenie niewolnika (bez urazy).

    > btw to co "odebrane" z ofe, teraz będzie na indywidualnych kontach w zus
    > nie widzę różnicy poza prowizją i brakiem ryzyka, że ofe utopi te kase

    Ja widzę. Te konta będą tak samo INDYWIDUALNE jak te w OFE, do następnego
    rządu i do następnej minister Fedak. Pitolisz non-stop o prowizjach a w
    ogole nie interesuje cie zebrany kapitał. Mnie on interesuje.

    > nie mam FB i nie mam zamiaru

    Ja też nie. Ale jak pokazuje doświadczenie Egiptu i Tunezji facebook może
    czasem mieć duża siłe razenia.

  • 37. Data: 2011-03-19 13:52:30
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 14:44:03 +0100, skippy napisał(a):

    Nie rozumiem o czym napisałeś

  • 38. Data: 2011-03-19 14:05:46
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Oddałem państwu, ponieważ sejm zaklepał ustawę a sejm jest organem
    > państwa.

    Nieprawda.
    Nie miałeś wyboru, co by nie zaklepał.

    > Ustawa mówiła, że to mój INDYWIDUALNY rachunek w OFE. Teraz nowa ustawa ma
    > zmienić warunki, więc ja jako obywatel niekoniecznie muszę się na tą
    > zmianę
    > zgodzić.

    No a teraz zaklepał co innego.

    > To myślenie niewolnika (bez urazy).

    Jeśli płacisz coś państwu i to nie jest Twoje, to jest to podatek jakich by
    teorii nie dorabiać.

    > Ja widzę. Te konta będą tak samo INDYWIDUALNE jak te w OFE, do następnego
    > rządu i do następnej minister Fedak. Pitolisz non-stop o prowizjach a w
    > ogole nie interesuje cie zebrany kapitał. Mnie on interesuje.

    Nie interesuje mnie osobiście.
    Staram siętam płacić jak najmniej powodowany słuszną ideą, że moimi
    pieniędzmi najlepiej zaopiekuję się ja sam.
    Każdy inny, czy to SP, czy OFE itd za cel ma jak najwięcej z tych pieniędzy
    odkroić dla siebie.

    Interesuje mnie natomiast ogólnie to zamieszanie, które powstało za czasów
    AWS w kontekście manipulacji rządzących przy kasie 40 mln ludzi i oddaniu
    jej pod przymusem prywatnym firmom razem z drakońskimi prowizjami.

  • 39. Data: 2011-03-19 14:07:13
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Napisałeś:

    >Ta kapitałowa część, miała być MOJA a nie wspólna,
    > jak ZUS. Po to ją wymyślono a nie po to by finansować z niej obecnych
    > emerytów.

    Na to ja:

    "
    "od początku nie było tego, co mówisz"

    ponieważ:

  • 40. Data: 2011-03-19 14:08:08
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    ew

    Wartało by również sprawdzić, czy w/w poseł Iwiński z w/w artykułu nie
    zasiadał czasami w ławach poselskich w czasie gdy w/w "wielkopomne" reformy
    do życia powoływano, oraz czy to on bezpośrednio za wprowadzeniem tych
    reform nie głosował czasem oczywiście czysto "przypadkowo" na TAK.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/