  • 41. Data: 2011-03-19 14:18:27
    Temat: Re: OFE Pytania bez odpowiedzi
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 15:05:46 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    > teorii nie dorabiać.

    > Nie interesuje mnie osobiście.
    > Staram siętam płacić jak najmniej powodowany słuszną ideą, że moimi
    > pieniędzmi najlepiej zaopiekuję się ja sam.
    > Każdy inny, czy to SP, czy OFE itd za cel ma jak najwięcej z tych pieniędzy
    > odkroić dla siebie.
    >
    > Interesuje mnie natomiast ogólnie to zamieszanie, które powstało za czasów
    > AWS w kontekście manipulacji rządzących przy kasie 40 mln ludzi i oddaniu
    > jej pod przymusem prywatnym firmom razem z drakońskimi prowizjami.

    No przyznaję, że jesteś patriotą, skoro nie interesują cię Twoje własne
    pieniądze. Powodowany typowo polską zawiścią wobec tych którzy na Twojej
    krwawicy wzbogacli się o 8% twojego kapitału jesteś skłonny zrzec się go w
    całości, byle dokopać tym pierwszym. Niezła ekonomia - ale to takie
    swojskie ;).
    W takim razie zajmij się wydębieniem prowizji od AWS a ja odzyskaniem
    swoich pieniędzy od SP.

  • 42. Data: 2011-03-19 14:20:59
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > ustawa ma zmienić warunki, więc ja jako obywatel niekoniecznie muszę się

    To jest rachunek, czyli zapis, pod Twoim nazwiskiem ale pieniądze na nim nie
    są Twoje. Przeczytaj jeszcze raz ustawę i zacytuj tutaj fragment, z którego
    wywiodłeś, że pieniądze w OFE są Twoje. Ułatwię Ci. Było już to pytanie do
    TK. I odpowiedź też była. Pieniądze w OFE nie są Twoje i nigdy nie były.
    Mówi się do Ciebie ale Ty nie chcesz słuchać. Masz jakąś swoją wymyśloną
    rzeczywistość, której się trzymasz jak pijany płotu. Podaj podstawę, na
    której opierasz twierdzenie, że pieniądze na rachunku w OFE są Twoje. Są tak
    samo Twoje jak kolumna Zygmunta i lotnisko Okęcie oraz Słońce i Księżyc.

  • 43. Data: 2011-03-19 14:22:18
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > No przyznaję, że jesteś patriotą, skoro nie interesują cię Twoje własne
    > pieniądze.

    Jakaś bzdura to, co tu napisałeś.
    Właśnie dlatego staram się płacić tam jak najmniej, bo kiedy je mam to są
    moje.
    Wpłacone do OFE już nie są moje.

> [...]
    > krwawicy wzbogacli się o 8% twojego kapitału jesteś skłonny zrzec się go w
    > całości, byle dokopać tym pierwszym. Niezła ekonomia - ale to takie

    Bzdura.
    Wolę żeby pieniądze były tam, gdzie nie ma 8% prowizji niż tam, gdzie ona
    jest.
    Po kiego wplatasz tu patriotyzm i "typowo polską" zawiść.
    Śmieszne.

    > W takim razie zajmij się wydębieniem prowizji od AWS a ja odzyskaniem
    > swoich pieniędzy od SP.

    Ciekawe dlaczego nie chciałeś ich odzyskać od OFE.

  • 44. Data: 2011-03-19 14:33:55
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Uparcie w kółko klepiesz te same bzdury co wszyscy naganiacze na PFE mający
    w tym swój osobisty, taki naprawdę osobisty, deal.

    Pieniądze w OFE sa tak samo Twoje jak pieniądze leżące w SP.

    Różnice są wyłącznie takie:

    1) prywatne firmy OFE za nic zabierają drakońską prowizję, co jest
    usankcjonowane przymusem państwowym

    2) prywatne firmy OFE częścią nie swojej kasy grają na giełdzie, ryzykując
    utratę poważnej częsci tej kasy nie mając żadnych sankcji w takim przypadki,
    i to też się dzieje pod przymusem państwowym

    Płacę więc tam jak najmniej w sposób zgodny z prawem, co dla Ciebie jest
    niepatriotyczne i typowo polskie.
    :)))))))))))))))))))

    Nie podobają mi się te dwie rzeczy (1) i 2) i chciałbym, żeby jak
    zaproponował jar.kacz. uczestictwo w OFE było dobrowolne.
    Chcesz komuś płacić taką prowizję patriotycznie, to płać.
    Ja nie chcę.

    Niestety wszyscy inni politycy chcą inaczej i ta umowa moja z nimi mi się
    nie podoba, założe profil na FB i zrobię rewolucję egipską.

  • 45. Data: 2011-03-19 15:05:22
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 15:20:59 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > samo Twoje jak kolumna Zygmunta i lotnisko Okęcie oraz Słońce i Księżyc.

    Co do Kolumny Zygmunta oświadczam uroczyście, że nie ja ją wybudowałem,
    nigdy jej nie kupowałem ani nikt mi jej nie podarował dlatego nie zgłaszam
    zadnych pretensji co do własności owej kolumny.

    Co do systemu OFE:
    To był wyrok SN a nie TK, co jest jest istotne gdy weźmiemy pod uwagę
    przyszłe pozwy.
    Jest taka zasada leżąca u podstaw prawa, której uczą na I roku studiów
    prawniczych:
    Nie ma prawa przed interpretacją.
    Nie ja jestem od oceniania ustaw tylko prawnicy. Moja interpretacja słów
    INDYWIDUALNY RACHUNEK oznacza, że środki, które JA tam wpłaciłem też są
    moje. Dziwię się, że Twoja jest inna. Nie rozumiem także dlaczego miałbym
    przyjąć że mój INDYWIDUALNY RACHUNEK, na który wpłacałem własne legalnie
    zdobyte pieniądze przez 11 lat nie jest mój i jakie są powody takiej nieco
    pokrętnej interpretacji. Gdybyś mógł mi to wyjaśnić byłbym wdzięczny.

  • 46. Data: 2011-03-19 15:14:13
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 15:33:55 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > Różnice są wyłącznie takie:
    >
    > 1) prywatne firmy OFE za nic zabierają drakońską prowizję, co jest
    Ich prawo
    > usankcjonowane przymusem państwowym

    To jest nieprawidłowe. Zgoda całkowita.

    > 2) prywatne firmy OFE częścią nie swojej kasy grają na giełdzie, ryzykując
    > utratę poważnej częsci tej kasy nie mając żadnych sankcji w takim przypadki,
    > i to też się dzieje pod przymusem państwowym

    j.w.

    > Płacę więc tam jak najmniej w sposób zgodny z prawem, co dla Ciebie jest
    > niepatriotyczne i typowo polskie.
    > :)))))))))))))))))))

    Nie, ty płacisz tyle ile ci każą.

    > Nie podobają mi się te dwie rzeczy (1) i 2) i chciałbym, żeby jak
    > zaproponował jar.kacz. uczestictwo w OFE było dobrowolne.

    Zgoda całkowita.

> [...]

    > Niestety wszyscy inni politycy chcą inaczej i ta umowa moja z nimi mi się
    > nie podoba, założe profil na FB i zrobię rewolucję egipską.
    Chyba nie założysz ani nie zrobisz choć intencje pozytywne

  • 47. Data: 2011-03-19 15:17:31
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 15:22:18 +0100, skippy napisał(a):

    > Jakaś bzdura to, co tu napisałeś.
    > Właśnie dlatego staram się płacić tam jak najmniej, bo kiedy je mam to są
    > moje.
    > Wpłacone do OFE już nie są moje.

    Dlaczego nie? Dlatego że zawsze tak było? Nie może być raz inaczej? Nie
    mozna mieć rządu dla którego raz dane słowo jest święte.
    To nie był podatek. To ty wmawiasz sobie ze to jest podatek, żeby mieć
    święty spokój.

    > Ciekawe dlaczego nie chciałeś ich odzyskać od OFE.
    Bo tłumaczę Ci to od miesiąca: OFE nie jest właścicielem tych pieniędzy,
    tylko TY. Chwilowo blokuje je SP.

  • 48. Data: 2011-03-19 15:20:20
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > mozna mieć rządu dla którego raz dane słowo jest święte.
    > To nie był podatek. To ty wmawiasz sobie ze to jest podatek, żeby mieć

    co za głupoty
    jak to dlaczego nie?
    ano dlatego, ze nie mogę z nimi zrobić co chcę, a wpłata jest przymusowa
    takie coś się nazywa "podatek"

    > Bo tłumaczę Ci to od miesiąca: OFE nie jest właścicielem tych pieniędzy,
    > tylko TY.

    Nie, nie jestem ich właścicielem.
    Byłem, zanim ZUS pobrałode mnie składkę.
    Teraz mam jedynie mglistą obietnicę, że ktoś kiedys mi je wypłaci w jakichś
    bliżej niedoprecyzowanych ratach i kwotach, o ile wcześniej nie odwalę kity.

  • 49. Data: 2011-03-19 15:22:35
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Nie, ty płacisz tyle ile ci każą.

    W pewnym sensie tak, bo nie robię nic niezgodnego z prawem.
    Mógłbym płacić więcej ponieważ są widełki i wtedy zarówno z ZUS jak i z OFE
    kiedys tam, być może dostałbym więcej zwrotu.
    Jednak nie wierzę im, płacę więc najmniej, jak to możliwe a reszta jest
    moja.

  • 50. Data: 2011-03-19 15:26:43
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root"

    > Moja interpretacja słów
    > INDYWIDUALNY RACHUNEK oznacza, że środki, które JA tam wpłaciłem też są
    > moje. Dziwię się, że Twoja jest inna.

    Moja też jest inna.
    Indywidulany oznacza wyłącznie, że nie zbiorowy.
    I nic więcej.

    Na przykład u operatora GSM, czy u wszystkich innych którym coś płacę mam
    infywidualny, niepowtarzalny numer konta.
    Jak tam wpłaę kasę, to przestaje być moja.
    To się nie kłóci i co więcej - nie ma związku.

    Teza że "indywidualny" określa pawo własności jest nie do obrony.

    Poza tym w ZUS ta kasa też się znajdzie na indywidualnych rachunkach i co
    więcej będą te same zasady dziedziczenia co w OFE.
    Na czym więc polega Twój problem?