  • 11. Data: 2009-01-06 18:54:47
    Temat: Re: OFE- musze wybrać bo mnie wylosują
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    adp wrote:

    > popatrz na wyniki w maksymalnym dostepnym przedziale czasu. wyniki
    > historyczne. tylko pamietaj - jak chcesz w ten sposob porownac
    > findusze, to stosuj wobec nich taki sam przedzial czasu.

    To, co było, to już było i se ne vrati. A to, co będzie, to dopiero
    będzie i tylko wróżka wie co.

  • 12. Data: 2009-01-06 19:53:47
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > To, co było, to już było i se ne vrati. A to, co będzie, to dopiero
    > będzie i tylko wróżka wie co.

    Sory, ale glupoty opowiadasz. Pewne jest, ze zgodnie z prawem kazdy
    musi nalezec do OFE. Kwestia nie jest wiec, czy nam sie ten system
    podoba, ale ktory OFE wybierzemy.
    Na czym chcesz sie opierac przy decyzji, jesli nie na faktycznych
    danych historycznych? Moze na deklaracjach albo tez na kolorze logo
    danej firmy? Nigdzie nie napisalem, ze dane historyczne daja
    gwarancje. Gdyby tak bylo, 100% nowych klientow zapisaloby sie tylko i
    wylacznie do tego jednego-jedynego OFE, ktory byl historycznie
    najlepszy. Oczywiscie ze nie ma gwarancji. Ale jest to jedyna znana mi
    sensowna przeslanka. Gdyz dane wyniki (zalozmy ze najlepsze w rankingu
    OFE) mogly wynikac ze struktury portfela czyli przyjetej przez dany
    OFE polityki inwestycyjnej, z jakosci analitykow, ze standardow ich
    pracy itd. Oczywiscie, ze mogla byc tez kwestia przypadku, ale nie
    mamy na to dowodu, ze TYLKO kwestia przypadku. Rozsadne jest wiec
    rozumowanie, ze trzeba sie na czyms obiektywnym oprzec.
    Tyle.

  • 13. Data: 2009-01-06 20:23:59
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Najlepszym OFE co do wielkosci stopy zwrotu jest ING i od 09-99
    > wypracowal 158%*
    >
    > http://rankingofe.knuife.pl/
    > *stan na 31-12-2008
    >
    > Najgorszy pocztylion ma 128% wiec jakiejs duzej roznicy nie ma...

    No więc przeliczmy to...
    W skali 9 lat daje to różnicę 7,78% a 9,00% w skali roku. Moim
    zdaniem, przy kwotach kapitału rzędu kilkudziesięciu tysięcy (a nawet
    przy dużo mniejszych) j- JEST RÓŻNICA.
    Wyobraź sobie, że to jest twoja lokata. Nie zależałoby ci, czy jest
    oprocentowana na 8%, czy na 8.5% (celowo spłaszczam różnicę). Mi by
    zależało.

    Na forum aż się roi od wątków pt. jak wymanewrować na mBanku, aby nie
    zapłacić belkowego, czyli zaoszczędzić maks. 50 groszy na miesiąc.
    Dziwne jak dla mnie jest, że równocześnie jakby nikomu nie chciało się
    wysilić i przynajmniej jakoś się postarać zdecydować co do OFE.

    > Ale wiesz - to sie zmienia, w jednym roku lepszy jest ING, w innym
    > Peakao, a w innym Allianz.

    Proponuję nałożyć wykresy na siebie, nałożyć równocześnie wykresy
    indeksów giełdowych. Zobaczyć, jak historycznie dane OFE radziły sobie
    na spadkach, a jak na wzrostach. Jaką miały amplitude zmienności
    (czyli stopień ryzyka). Po prostu wykonać pewien wysiłek i
    przeanalizować fakty. Nie poprzestawać na - moim zdaniem - najgorszym
    możliwym kryterium pt. "wszyscy wybierają CU, to ja też".

    > Struktura portfela jest regulowana ustawowo, wiec sporych roznic byc nie
    > moze.

    Ustawa nakład zakres, czyli widełki. Ustawa nie nakłada sztywnej
    jednolitej proporcji "w akcje: 21,12%, w obligacje 78,88%". To, jak z
    widełek potrafią korzystać poszczególne fundusze - w różnych fazach
    stanu rynku - może właśnie świadczyć o ich jakości.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-01-06 20:34:47
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > WYLOSOWANY
    > A nuż będziesz miał farta.
    >
    > OFE to znikomy dodatek do emerytury - gówniana składka, gówniana dopłata
    > OFE między sobą nie mają prawa się znacznie różnić, jeśli cię nie fascynuje
    > kilka złotych różnicy.
    > Wszędzie siedzą podobni "fachofcy".
    > Ostatnia bessa na giełdzie po raz kolejny pokazała, że to ruleta, że
    > analitycy są nic nie warci.
    > Wielu uznanych guru to oszuści, już złapani lub za jakiś czas posadzeni.
    > Nie wykluczone, że kolejni politycy, szefowie "mafii państwowej" zawłaszczą
> [...]

    Wiesz, ja na swoim koncie mam ponad 30 koła i jak dla mnie to nie jest
    gówno. Moze ty tyle zarabiasz w miesiac (gratuluje), ale srednia
    krajowa mowi co innego.
    Czy tracę na tym? Pewnie tracę, ale nie ja wybierałem ten system.
    Wybrała go d**kratyczna władza (legalna!). To co można z tym wszystkim
    zrobić, to po prostu wybrać jak najlepszy OFE. Nic wiecej. Wiec warto
    się na tym skupić.
    Chyba że chcesz pisać polityczne wynurzenia i liczyć, że jak nie za
    rok, to za 20 lat, a moze za 140 lat, twoja partia przejmie władzę i
    wprowadzi system marzeń.
    Moim zdaniem, lepiej skoncentrować się na konkretach, a nie mrzonkach.

    W każdym razie autor wątku prosił o poradę, który OFE wybrać. Nie
    prosił o ocenę, czy pseudoanalitycy nas okradają.

  • 15. Data: 2009-01-06 21:10:21
    Od: "~" <...@p...pl>

    Użytkownik "adp" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Chyba że chcesz pisać polityczne wynurzenia i liczyć, że jak nie za
    >rok, to za 20 lat, a moze za 140 lat, twoja partia przejmie władzę i
    >wprowadzi system marzeń.

    System emerytalny był , jest i będzie głodowy.
    Aby emeryt godnie zył musi być bogaty w czasie aktywności zawodowej i sam
    sobie odłożyć, lub narobić kilka dzieci i liczyć , ze rodzica będa
    utrzymywać.
    Kazda władza jest od dojenia obywateli i robienia sobie dobrze. Minimum
    trzeba hołocie, plebsowi, wyborcom dać, by nas wybrali i nie zabili.

    >Moim zdaniem, lepiej skoncentrować się na konkretach, a nie mrzonkach.

    Pierdolenie kotka za pomocą młotka ? Wróżenie z fusów ? Spiskowa teoria
    dziejów?
    O jakich to konkretach za lat 40 mówisz ?

  • 16. Data: 2009-01-06 21:10:50
    Od: "~" <...@p...pl>

    Użytkownik "adp" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >W każdym razie autor wątku prosił o poradę, który OFE wybrać. Nie

    To czemu nie wskazałeś swojego, najlepszego?

    Frazesy o wyborze znajdzie w googlach, np.
    http://pomoc.multiofe.pl/index.php?option=com_conten
    t&task=view&id=17&Itemid=23

    Żaden przez kolejne lata nie był liderem

  • 17. Data: 2009-01-06 21:56:16
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Polecam ten tekst.http://groups.google.com/group/alt.pl.biznes.u
    bezpieczenia/msg/e2f5fd...
    > Mimo, że dość stary nic, a nic się nie zdezaktualizował.

    On jest troche nie na temat, bo sugeruje, ze po wybraniu funduszu juz
    do emerytury trzeba byc tylko biernym obserwatorem. Wiadomo, ze na
    rynkach kilkadziesiat lat to epoka (w tym na rynku samych funduszy
    OFE). Ale przeciez MOZNA MIGROWAC. Taka ocena 'lepszosci' funduszu
    moze byc wykonywana np. co pare lat i w razie potrzeby mozna przeniesc
    sie wraz z kasą do innego. Ocena poczatkowa jest jednak moim zdaniem
    najwazniejsza.

  • 18. Data: 2009-01-06 22:22:33
    Od: "~" <...@p...pl>

    Użytkownik "adp" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >Ocena poczatkowa jest jednak moim zdaniem najwazniejsza.

    Ku pokrzepieniu serc dla pierwszych emerytów OFE :-)
    http://www.ofe.135.pl/index.php/category/ofe-ii-fila
    r/zaklady-emerytalne-ofe-ii-filar/
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/16047499,zaklady
    -emerytalne-beda-nierentowne.html

  • 19. Data: 2009-01-07 06:00:05
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Kazda władza jest od dojenia obywateli i robienia sobie dobrze. Minimum
    > trzeba hołocie, plebsowi, wyborcom dać, by nas wybrali i nie zabili.

    z kolei kazdy narod ma tendencje do oszukiwania wlasnego panstwa -
    swiety nie jest.
    Jaka wladza, taki narod, bo wladze narod wybral.
    albo tez:
    WIDZIALY GALY CO BRALY

    trzeba bylo zdobyc wyksztalcenie i kontakty i bedac taka krystaliczna,
    uczciwa i altruistyczna osoba, jak Ty, samemu wystartowac (bierne
    prawo wyborcze masz?) "dla dobra narodu", i samemu objac wladze.
    W ten sposob tylko potwierdzasz stereotypy: "madry Polak po szkodzie"
    i "pierwsi do narzekania, ostatni do roboty".

    Troche pokory.

    > by nas wybrali i nie zabili

    ano bywalo juz nieraz, ze zabili

  • 20. Data: 2009-01-07 08:58:58
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    adp pisze:

    > Wiesz, ja na swoim koncie mam ponad 30 koła i jak dla mnie to nie jest
    > gówno. Moze ty tyle zarabiasz w miesiac (gratuluje), ale srednia
    > krajowa mowi co innego.

    Muszę Cię niemiło rozczarować - niby konto jest Twoje, ale środki
    zgromadzone na nim należą do...
    zgadnij...
    no nie do Ciebie! (Wychodzi, że do Skarbu Państwa).
    Żart?
    Nie mój, Sądu Najwyższego.

    Zresztą - czy wiesz co możesz z tymi środkami zrobić?
    (Zakładając, że POZWOLONO by Ci przejść na emeryturę teraz)
    A za x lat?

    Odpowiadając na pytanie autora - weź OFE z najmniejszą ze złodziejskich
    prowizji (ZTCP Alianz 4%), a za parę lat możesz zastanawiać się
    nad zmianą, bo prowizje mają spaść.

    ~|_.