  • 11. Data: 2011-05-20 16:33:10
    Temat: Re: OFE nagła śmierć - kolejny balon próbny
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 20 Maj, 12:45, "george" <g...@v...pl> wrote:

    > Dobry by był gdyby ZUS nie musiał pożyczać na utrzymanie aktualnych
    > emerytów.

    A kto go zmuszal? Mi jak brakuje kasy to mniej wydaje...

    MK

  • 12. Data: 2011-05-20 16:44:26
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    MK <m...@i...pl> writes:

    > A kto go zmuszal?

    Górnicy z kilofami i inni tacy
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 13. Data: 2011-05-20 16:46:05
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 20 Maj, 11:11, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > W skrócie: wyjmujemy z OFE składki nie dopiero wtedy kiedy mają one być
    > wypłacane świadczeniobiorcom, ale od 5 do 10 lat wcześniej i przekazujemy je
    > do budżetu (do ZUS). :) Świetna sprawa.
    > W dalszym etapie mamy perspektywę wprowadzenia zasady, że środki z OFE
    > transferujemy do budżetu na 30 lat przed przejściem na emerytury.

    Trzeba wyrwac chwasty przy najblizszych wyborach... Mam nadzieje, ze
    wiekszosc mlodych ludzi nie jest az tak glupia zeby pozwolic na
    zniewolenie sie przy pomocy jalmuzny na starosc.
    Sytem emerytalny musi byc oparty na zgromadzonym kapitale i z calosci
    powinien byc dziedziczony. Jak panstwo chce z systemu czerpac korzysci
    to niech utworzy sobie OFE.

    MK

  • 14. Data: 2011-05-20 16:49:57
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 20 Maj, 18:44, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > Górnicy z kilofami i inni tacy

    A chca dawac gornikom to niech przestana placic swoim pracownikom,
    przeciez wiele firm opoznia wyplate wynagrodzen albo placi na raty.
    Widziales jakie sa srodki na fundusz plac ZUSu?

    MK

  • 15. Data: 2011-05-20 16:51:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-20, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > A kto go zmuszal?

    Rząd.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2011-05-20 17:09:58
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-20 18:44, Kamil Jońca pisze:

    > Górnicy z kilofami i inni tacy
    > KJ

    Tym górnikom poprzednie rządy coś obiecały zamiast godziwych zarobków,
    m.in. emerytury po 25 latach pracy (a nie po 15, jak mundurowym), a parę
    tysięcy lat temu mądrzy ludzie uznali, że pacta sunt servanta. No - ale
    teraz mamy jaśnieoświeconą UE...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 17. Data: 2011-05-20 17:11:41
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 20.05.2011 18:46, MK wrote:

> [...]
    > Sytem emerytalny musi byc oparty na zgromadzonym kapitale i z calosci
    > powinien byc dziedziczony. Jak panstwo chce z systemu czerpac korzysci

    Hmm, ktora z partii ma taki program?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 18. Data: 2011-05-20 17:16:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    1g2000yqe.googlegroups.com...

    > Trzeba wyrwac chwasty przy najblizszych wyborach... Mam nadzieje, ze
    > wiekszosc mlodych ludzi nie jest az tak glupia zeby pozwolic na
    > zniewolenie sie przy pomocy jalmuzny na starosc.

    Ja uważam, że da się bardzo fajnie wytłumaczyć, że to dla ich dobra. Zresztą
    przyznaj, że pomyślane to jest bardzo inteligentnie. Niby nic, niby nie ma
    nacjonalizacji, a efekt jest. Ile jest obecnie do wyjęcia z OFE? Pewnie ze
    200 miliardów, nie? :)

  • 19. Data: 2011-05-20 17:19:00
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 May 2011 09:46:05 -0700, MK napisał(a):

    > wiekszosc mlodych ludzi
    Oprócz większości młodych ludzie jest jeszcze większa większość
    niekoniecznie młodych, która zagłosuje na specjalistów od robienia dobrze
    komuś na cudzy koszt.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 20. Data: 2011-05-20 17:23:56
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 20 Maj, 19:16, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Ja uwa am, e da si bardzo fajnie wyt umaczy , e to dla ich dobra. Zreszt
    > przyznaj, e pomy lane to jest bardzo inteligentnie. Niby nic, niby nie ma
    > nacjonalizacji, a efekt jest. Ile jest obecnie do wyj cia z OFE? Pewnie ze
    > 200 miliard w, nie? :)

    A ja uwazam, ze trzeba oswiecac ludzi, zeby sie domagali oddania
    zabiobionych pieniedzy i pomysleli o wsparciu swoich spadkobiercow.
    Jak ktos chce to niech przepisze na panstwo, ale niech nie bedzie
    przyzwolenie na grabienie przez panstwo...

    Otwarty fundusz emerytalny Wartość aktywów netto (w zł)
    AEGON OFE 9 662 330 376,73
    Allianz Polska OFE 7 032 022 145,99
    Amplico OFE 17 875 791 119,41
    Aviva OFE Aviva BZ WBK 55 160 356 023,81
    AXA OFE 14 054 617 463,81
    Generali OFE 11 290 963 071,67
    ING OFE 56 281 199 454,72
    Nordea OFE 10 100 181 727,30
    Pekao OFE 3 610 900 157,25
    PKO BP Bankowy OFE 7 227 719 173,30
    OFE Pocztylion 4 551 984 918,16
    OFE POLSAT 2 185 078 742,07
    OFE PZU "Złota Jesień" 32 282 750 645,76
    OFE WARTA 3 259 060 054,39
    Razem 234 574 955 074,37

    MK