  • 51. Data: 2011-05-23 11:07:32
    Temat: Re: OFE nagła śmierć - kolejny balon próbny
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-23 11:50, MarekZ pisze:
    > Auto-errata:
    > Jest jeszcze jeden sposób na szybką, jednorazową kasę. Wysoki podatek
    > katastralny. Ale co by taki podatek zrobił z cenami nieruchomości i
    > kursami akcji na giełdzie to strach pomyśleć. Dodatkowo wprowadzenie
    > takiego podatku to murowana klęska ekipy go wprowadzającej w kolejnych
    > wyborach.

    Przeceniasz zdolność myślenia motłochu.
    W wyborach głosuje motłoch, a to, co napisałeś powyżej, to zrozumie może
    10%. Oni się nie liczą. ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 52. Data: 2011-05-23 11:10:54
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-23 12:05, MarekZ pisze:

    > Uważam, że nie będzie łatwo przekonać, bo to posiadacze nieruchomości
    > przeciętnie rzecz biorąc mają więcej kasy i inteligencji, i oni będą
    > mieć wiele do stracenia,

    Znów Cię skontruję. Wybacz, bo mądrze gadasz ;)
    "Posiadacze" nieruchomości, to w znaczącej części ludzie, którzy
    wykupili rozmaite mieszkania, babcie posiadające jednohektarowe
    gospodarstwa itp. Czy naprawdę sądzisz, że oni *myślą*? Gratuluję... ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 53. Data: 2011-05-23 11:12:43
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości grup

    > ... jest jeszcze parę... ;)

    Gdzie?

  • 54. Data: 2011-05-23 11:16:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-23, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

    > lepiej sprzedać po porstu majątek państwa: firmy, ziemię.
    > Tak po prostu, z licytacji.
    > Wpływy przeznaczyć na spłatę zaciągniętych zobowiązań wobec emerytów,
    > a cały system zlikwidować.

    A skoro tego jest za mało, to co? Dodrukować PLNy wzorem FEDu?
    Podnieść podatki? Nie wypłacić?
    Problem istnienia i zadłużenia ZUSu nie jest prosty, więc takie
    proste recepty sobie można w ramach populistyki głosić, a nie
    w ramach realnych pomysłów.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 55. Data: 2011-05-23 11:17:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-23, Maruda <m...@n...com> wrote:

    [...]

    > To jest normalne zadłużanie państwa (dokładniej: kraju), za co tę ekipę
    > należy powywieszać na latarniach.

    O tak, bo to tylko jedna, obecna ekipa zadłużała państwo, a inne nic, a nic.
    Bosz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 56. Data: 2011-05-23 11:21:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości grup

    > Przeceniasz zdolność myślenia motłochu.
    > W wyborach głosuje motłoch, a to, co napisałeś powyżej, to zrozumie może
    > 10%. Oni się nie liczą. ;)

    Ja z kolei uważam, że nie doceniasz przeciętnego głosującego, który
    zagłosuje na "konkurencję", choćby na zasadzie "na złość". Co im tym razem
    można dać jako temat zastępczy? Znowu jakiś "Katyń" czy aborcję albo in
    vitro? To wszystko już było.

    Zaufanie do polskiego państwa raczej powoli ale spada, pomimo rosnącego
    bieżącego poziomu życia, pojawiają się potencjalne wzorce do naśladowania,
    typu Grecja, która ma wszystko w dupie, które można "rozgrywać". W końcu
    głosujący powiedzą "sprawdzam", nawet jeśli nie w pełni świadomie.
    Oczywiście jest bardzo poważny problem: taki, że ta niby-konkurencja jest w
    dużej mierze pozorowana. Wszystkim chodzi o to samo, reszta to marketing. No
    ale kasy coraz mniej, coraz trudniej będzie upychać kolejnych
    spadochroniarzy w kolejnych agencjach itp. Dobór naturalny w końcu powinien
    zadziałać.

  • 57. Data: 2011-05-23 11:23:44
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 23 May 2011 11:16:22 +0000 (UTC), Wojciech Bancer

    a jest za mało?
    Ktoś policzył, ile są warte np. lasy?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 58. Data: 2011-05-23 11:27:18
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości grup

    > "Posiadacze" nieruchomości, to w znaczącej części ludzie, którzy wykupili
    > rozmaite mieszkania, babcie posiadające jednohektarowe gospodarstwa itp.
    > Czy naprawdę sądzisz, że oni *myślą*? Gratuluję... ;)

    A uważasz, że jak oni mogą zostać przekonani do poparcia wprowadzenia
    podatku katastralnego lub do uwierzenia, że to dla ich dobra? Dlaczego
    woleliby płacić niż nie płacić. Zaproponuj argument.

  • 59. Data: 2011-05-23 11:31:30
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:urgkt6d5juilctja99snc8ipethcr6n4ej@4ax.
    com...

    > a jest za mało?
    > Ktoś policzył, ile są warte np. lasy?

    A jak oszacować cenę po pojawieniu się gigantycznej podaży? No i na cholerę
    mi las na własność (z którym zapewne niewiele będę mógł zrobić, bo to albo
    ochrona środowiska, albo jakiś cymbał z polskiego lub unijnego państwa coś
    wymyśli), jeszcze z groźbą tego, że mi polskie albo unijne państwo podatek
    katastralny czy inny "od lasu" wprowadzi, jak już będą nowi właściciele?

    Z kolei jak sobie kupię rzekę i ona wyleje, to naprawdę mogę mieć
    przewalone, o ile będę miał jeszcze coś innego oprócz tej rzeki. Nie powiem,
    morze to bym sobie kupił. Ale ono nie jest ani polskie, ani unijne.

  • 60. Data: 2011-05-23 11:47:05
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 23 May 2011 13:31:30 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    >mi las na własność (z którym zapewne niewiele będę mógł zrobić, bo to albo

    OK, rozumiem Cię. Nie każdy chce mieszkać na własnej ziemi, a
    niektórzy, jeśli już nawet chcą, to nie chcą mieszkać w lesie. Ich
    prawo.

    Sądzę, że i te głupie przepisy ograniczające własność znikną, gdy
    więcej ludzi zrozumie - jako właściciele - jak są szkodliwe.

    Las podałem jako przykład, zapewne nie tylko lasy należą do państwa.

> [...]
    >katastralny czy inny "od lasu" wprowadzi, jak już będą nowi właściciele?

    można i tak do tego podejść: po co zmieniać cokolwiek i z czymkolwiek
    walczyć, skoro po zmianie może być gorzej.
    Ja - póki co - się jednak nie poddaję i mam zamiar dążyć do normalnego
    - w moim mniemaniu - państwa. Wolno mi (na razie).