  • 11. Data: 2010-11-14 18:48:28
    Temat: Re: OFE part x
    Od: "root" <r...@v...pl>

    >Użytkownik "skippy" napisał w wiadomości grup

    >jak na razie zawłaszczają moją kasę, ich kasa mnie nie obchodzi

    To nie jest tak i sam o tym wiesz. To nie jest ich kasa tylko TWoja i moja.
    Nawet jesli uzbieram tam tylko 20k to to jest moja kasa i mam zamiar dozyć
    emerytury żeby ją zabrać. Jak wiesz nasi władcy już próbowali obniżyć
    procent który szedł do OFE i skierować go do ZUS. Gdyby tak bardzo
    zależałoby im na mojej emeryturze oddaliby ten procent w moje ręce. Na razie
    się nie udało, ale pomysł powraca. Stąd nagonka na OFE.
    OFE inwestują tak jak im na to ustawa pozwala. Bawią się w portfele bo
    niczego innego nie mogą wdrożyć. A zresztą ten sposób jest najwygodniejszy i
    najbezpieczniejszy. Nikt nie może ich oskarżyć o "nienaukowe" i zbyt
    ryzykanckie podejście. Płacę na OFE bo muszę, ale to nie oznacza, że te
    pieniądze ma zabierać rząd po to by ratować swoje dupsko.

  • 12. Data: 2010-11-14 19:11:45
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2010-11-14 19:48, root wrote:

> [...]
    > "nienaukowe" i zbyt ryzykanckie podejście. Płacę na OFE bo muszę, ale to
    > nie oznacza, że te pieniądze ma zabierać rząd po to by ratować swoje

    Nieprawda, OFE inwestują tak, żeby nie musieć dokładać do interesu. Po
    to w ustawie o OFE był stosowny zapis, że nie można być gorszym od
    benchmarku, który to był średnią wyników OFE. Więc OFE wystarczy, że
    inwestują w te same papiery i nigdy nie będą musiały dołożyć do interesu
    (czyli nie ponoszą de facto żadnego ryzyka) - całe ryzyko ponosi
    ubezpieczony.

    Teraz ma się to ponoć zmienić, i ma być to liczone wg wskaźników
    niezależnych (WIG, obligi) ale przez 11-12 lat mieli ładne koszenie z
    naszych pieniędzy :(

    Mroziu

  • 13. Data: 2010-11-14 21:01:18
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > tak więc jesli mam wyjaśnić do kogo pretensja - to wyjasniam: do podmiotów
    > stanowiących w PL prawo

    O tym piszę. Beż prawidłowej diagnozy nie ma prawidłowej terapii. Ciągle
    szuka się tam gdzie nikogo nie ma. Ci co stanowią prawo robią tak jak chcą
    ich wyborcy. Ty i ja i nasi sąsiedzi. Zanim będziesz obwiniał posłów spraw
    by cała Twoja rodzina i wszyscy Twoi znajomi chcieli odebrać tym firmom
    Twoje pieniądze i zwrócić je Tobie. Na początek skup się na tej grupie ludzi
    i spraw by przynajmniej większość z nich przyjęła Twój punkt widzenia. Jak
    się do tego zabierzesz to zdasz sobie sprawę w jakiej jesteś mniejszości.
    Okaże się, że firmy z OFE tylko Ciebie oszukują i nikt nie chce wziąć
    odpowiedzialności na siebie za swoje pieniądze na własną emeryturę.

  • 14. Data: 2010-11-14 21:25:28
    Od: k...@p...onet.pl

    > On 2010-11-14 19:48, root wrote:

    OFE inwestuj&plusmn; tak jak im na to ustawa pozwala. Bawi&plusmn; si&ecirc; w
    portfele bo
    niczego innego nie mogą....

    Tak juz jest w zyciu, ze gdy OFE czy inne fundusze nie wiedza w co i jak i
    kiedy zainwestowac to stosuja sie do ustawy (a kto ja pisal???) i stosuja
    modele i niby licza dokladnie jakies ryzyko i szanse sukcesu, chocby
    zachowania kapitalu.

    Problem jest taki, ze nie ma odpowiedzialnosci za czynione decyzje
    inwestycyjne a Ci zas CO (Ktorzy) obecnie zarzadzaja naszymi aktywami, sami
    mieszkaja w czynszowkach i swoimi pieniedzmi nie potrafia zadowolic nawet
    swoich potrzeb a sa niby elita finansowa???

    Rece opadaja gdy widze portfele po 35 spolek i slysze ze czesc funduszy nawet
    same nie maja komorki decyzyjnej, ale zlecaja na zewnatrz tą "decyzyjność" i
    tylko wymagaja podparcia sie jakims modelem..rece opadaja ...a z
    czasem "opadną nam na stadnie i spodnie i szczęka".

    Slyszalem ostatnio wywiad przy okazji "debiutu masła na maśle" i były główny
    maslarz powiedzial ze nie zna nikogo kto moglby przewidziec jakie maslo bedzie
    najlepiej notowane i ktore moze przyniesc zysk a ktore strate...ot nasza klasa
    i elita maślarzy...

    kroovka

    haha, nie wiem czy nie wyrzuca mnie teraz z klanu kroovek.

    moze zaloże fundusz kroovkowy i zacznę od poczatku....

    haha, niby juz powoli pora na neowy portfel budowanie i jego debiut od 31
    grudnia 2010 do konca roku 2011 , taki znowu bez smian w skladzie portfela ,
    bo to wymaga znacznie sporego nakladu analizy i perspektyw dla "tego" co sie
    dzieje wokoło...ale tez nie moze byc wiecej spolek niz 5 lub 6....

    Czasami wybral bym tylko 4. ale jeszcze sie zastanowię.

    Przy funduszu wielkosci np 5 mln zlotych, więcej spólek niż 4 wcale nie
    potrzeba!

    Dwie spolki juz sa w tym portfelu oczywiste, sa to aaaaa oraz bbbb, dwie
    pozostale tez mam do wyboru z 5 obecnych szans.
    pozdrawiam

    kroovka

  • 15. Data: 2010-11-14 21:28:57
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O tym piszę. Beż prawidłowej diagnozy nie ma prawidłowej terapii. Ciągle
    > szuka się tam gdzie nikogo nie ma. Ci co stanowią prawo robią tak jak chcą
    > ich wyborcy. Ty i ja i nasi sąsiedzi.

    Nieprawda.
    Nie rozwijając - robią jak chce część ich wyborców.
    Delikatnie rozwijając - robią po swojemu wyczyniając przy tym odpwoiednią
    ekwilibrystykę słupkami, grupami poparcia, straszeniem opcją przeciwną czy
    ekskomuniką.

    Fakt, że 51% kogoś wybrało nie oznacza, że te 51% zgadza się ze wszystkim co
    zrobią wybrani.
    W dodatku po wybrani, wybrani mają wolną rękę (zakładamy trzymanie się
    litery prawa) a czas leczy rany.
    Chyba chcesz rozszerzyć te dywagacje, coś czuje:)

    Niestety nie moge ich rozszerzyć bo bym musiał dawać konkretne przykłady
    polityczne, a tego tu sam z siebie robił nie bedę.
    OFE to OFE i jest w temacie.

> [...]
    > się do tego zabierzesz to zdasz sobie sprawę w jakiej jesteś mniejszości.

    Wiem to od dawna.
    Ci którzy widzą mechanizm i go rozumieją, w większości są pod niego
    podczepieni.
    Więc lobbują za utrzymaniem go ("akcje w długim terminie rosną"), a nawet
    rozszerzeniem (inwestowanie OFE w papiery za granicą itp.)

    > Okaże się, że firmy z OFE tylko Ciebie oszukują i nikt nie chce wziąć
    > odpowiedzialności na siebie za swoje pieniądze na własną emeryturę.

    Hmmmm no tak jest.
    Nie umiałem nikomu ze znajomych nierozumiejących przepływów na rynkach
    wytłumaczyć na czym polega wałek.
    Nawet tym, co kupowali fundy w 2007 i sprzedawali w 2009.
    Nie wierzą, że polski rząd (dowolny) pozwoliłby na coś takiego.

    Druga sprawa - tu wyżej zawarłeś dwie tezy.
    Co do drugiej... sam wiesz.
    Mam niewielu znajomych biorących na siebie tego typu odpowiedzialność.
    Nikt z nich nawet by nie chciał, jesli tylko się da.
    Ja chcę, jak długo się da.
    Kompletnie inne wizje świata.

    Dlatego nie pisz mi o rodzinie, znajomych i sąsiadach.
    Równie dobrze mogę im zrobić wykład z progamowania w C czy z działania
    bramek w scalakach TTL poczynając od 7400.
    Nic z tego nie zrozumieją w większości.
    Mam zbyt mały zasięg "rozsiewczy", proponujesz działanie nieefektywne.
    Potrzeba wielu takich wykładów, więc zacznijmy od dotarcia do grupy ludzi
    potencjalnie zdolnych to ogarnąć.
    Logiczniejsze jest pisanie tego na grupie, jako inicjalizacja tematu.

    Tu część zrozumie o co chodzi, z tego część się z tym zgodzi. - i wten
    sposób za ich pośrednictwem rozsianie moze być większe.

    Pozdrawiam

    PS

    Zlikwidować OFE.
    Dość tego łojenia moich pieniędzy w majestacie prawa.
    Kto chce, niech płaci OFE prowizje i patrzy jak kasa topnieje i leci do
    grubasa przy obsuwach rynku.

    A jak nie zlikwidować (tak wielu ludziom się to podoba jak widze) proponuje
    wolność.
    Dać prosty wybór i pełne zasady dziedziczenia tej kasy.
    Wolę je włożyć do wybranego banku na lokatę longterm, jeśli byłaby chpciaz
    taka opcja.

  • 16. Data: 2010-11-14 21:41:38
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Presja jest zeby zawłaszczyc kasę z OFE a ty ten pomysł jeszcze
    > reklamujesz

    Co powiesz o rekordowym zaangażowaniu OFE w rynek akcji w 2007?

    Error czy metoda?

    Obie wersje są fatalne i dyskwalifikujące zawodnika.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-11-14 22:00:23
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > Dać prosty wybór i pełne zasady dziedziczenia tej kasy.
    > Wolę je włożyć do wybranego banku na lokatę longterm, jeśli byłaby chpciaz

    No to jesteśmy w domu. Czyli po tej samej stronie tego eksperymentu
    myślowego. Przypuszczam, że razem się zgadzamy na podstawowe założenie
    demokracji, czyli robimy tak jak chce większość. Oczywiście jeżeli większość
    jest głupia to robimy głupio. Wniosek z tego że trzeba robić by większość
    była mądra. Z osób publicznych znam jednego, który wziął się za to, to L.
    Balcerowicz ze swoim FOR. Nie ma sensu narzekać i nie ma sensu mydlić sobie
    oczy, że winne są OFE, Tusk, czy posłowie. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy.
    Jako społeczeństwo jesteśmy ekonomicznymi analfabetami. Ideałem Polaka to
    jest odbębnić 8 godzinną pańszczyznę na etacie, a o resztę niech zadba
    państwo. O wychowanie dzieci, o mieszkanie, o zdrowie, o emeryturę i o
    pochówek. Co jest ważne. Wszystko ma się odbywać godnie i po katolicku jak
    na wybrany naród przystało. Taka hodowla świń. Nie masz szans na zmiany po
    swojej myśli bo jesteś w dramatycznej mniejszości ze swoimi bolączkami. W
    przyszłości podatki będą rosły i państwo będzie przejmowało coraz więcej
    kompetencji w hodowli swoich obywateli. Czeka cię jeszcze kolczyk w uchu.
    Każdy komu będą wypłacane unijne dopłaty będzie miał taki.

  • 18. Data: 2010-11-14 22:14:00
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > No to jesteśmy w domu. Czyli po tej samej stronie tego eksperymentu
    > myślowego. Przypuszczam, że razem się zgadzamy na podstawowe założenie
    > demokracji, czyli robimy tak jak chce większość.

    Ostatnie lekko dyskusyjne, raczej nie "większość" albo "silniejsi", ale
    ganze gall jak mawiali starozytni Rosjanie.

> [...]
    > kompetencji w hodowli swoich obywateli. Czeka cię jeszcze kolczyk w uchu.
    > Każdy komu będą wypłacane unijne dopłaty będzie miał taki.

    Nie do końca wyczuwam czy nie ironizujesz.
    Ale tak to z grubsza widzę.

    Wiesz, nie ma idealnego rozwiązania.
    Sam nie wiem co lepsze - czy że ludzie dopisuja jakąś panne na kartach do
    głosowania i ma ona dzieki temu szanse przejść dalej (USA ostatnio) ale
    zarazem za zaparkowanie bryki 1 cal poza żółtą linię przywalą deko mandatu
    (oby nie pralizatorem), czy też takie rozluźnienie jak u nas w zamian za
    "wolny" wybór z list partyjnych przemielonych wałkami (ostatnie wprost,
    koment Hołdysa, polecam).

    No nie wiem sam, jakos się w tym ustawiam.

    Wszędzie są poważne minusy i różne plusy.

    A to nie przeszkadza głosno napisać na świat co konkretnie boli.
    Jakaś szansa zmiany istnieje.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-11-14 22:19:29
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > kiedy zainwestowac to stosuja sie do ustawy (a kto ja pisal???) i stosuja
    > modele i niby licza dokladnie jakies ryzyko i szanse sukcesu, chocby

    Nie muszą zachować naszego kapitału.
    Gdzie tak napisano?
    Po odcieciu kuponu co się nie stanie z resztą, to mały ból.

    Ciekawe, jak inwestują swój czysty zysk, ale tego się nie dowiemy.
    Mam obawy, że nie tak samo jak naszą kasę.
    No ciekawe swoją drogą.

    Ale na pewno niemozliwe, ze za kase od nas biorą na kasowym, a swój zysk
    wala w szorty (ogólnie ujmując).
    To chyba niemozliwe.

> [...]
    > bedzie
    > najlepiej notowane i ktore moze przyniesc zysk a ktore strate...ot nasza

    hehehe dobreeee

    maslarz tez płakał, ze nikt ciemnoty nie edukuje
    no więc dlaczego on tez nie edukuje???

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-11-14 22:36:09
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    BTW dlaczego sprzedaż części czegoś z pozostawieniem sobie pełnego wpływu na
    to coś - nazywa się "prywatyzacją"???