  • 21. Data: 2010-11-15 00:28:22
    Temat: Re: OFE part x
    Od: "wiesiek s." <w...@g...com>

    On mówi tylko, że może być 2 razy większa, nie dopowiada, że może być 3 razy
    mniejsza.
    OFE to świetny interes. Dla właścicieli i zarządców tych funduszy.
    Zawsze zarabiają.
    A członek raz zarabia raz traci. Tylko jak sam akcje kupuje, to straty może
    odliczać. A w funduszach nie.
    A przy spadającym rynku, najwięksi fachowcy nie ochronili członków funduszy,
    Chociaż pewnie swoje prywatne pieniądze część ochroniła

  • 22. Data: 2010-11-15 17:50:21
    Od: "root" <r...@v...pl>

    >Co powiesz o rekordowym zaangażowaniu OFE w rynek akcji w 2007?

    Niestety OFE a właściwie tzw. "zarządzanie" jest złem koniecznym. Wszyscy
    wiedzieli ze trynd w gore stał się niezdrowy, wszyscy wiedzieli, że kredyty,
    że lada moment wszystko dupnie, ale mimo to nikt nic nie zrobił. Sam tego
    nie rozumiem dlaczego nie zabezpieczali sie przynajmniej opcjami, jesli juz
    nie chcieli sprzedawac (pewnie mierny obrot na naszych opcjach na to nie
    pozwala, ale są inne metody).
    Zarzadzanie fundów wszelakich opiera się na dogmatach i naukowym
    konserwatyzmie. Nauka juz dawno poszla naprzód, ale finansiści dalej tkwią w
    epoce portfela Markovitza, kowariancji i korelacji. Prosty lud i tak nawet
    tego nie rozumie więc po co coś zmieniać skoro można kasę wyciągać.
    Poczytałeś pewnie niejedno o kryzysach w latach 70 i 80tych . Otóż wszystko
    już było. Nadmiar kasy -> wyceny akcji i nieruchomości na poziomie
    kosmosu -> kredytowanie -> sztuczne zwiększanie EPS poprzez fuzje -> no i
    naga prawda = krach. Ten lub podobny schemat powtarzał się co parę lat. Ja
    to wiem, Ty to wiesz, oni to też wiedzieli.

    Nie ma sensu rozliczać OFE zgodnie z wynikami, bo ten wynik od nich nie
    zależy nawet w jednym procencie. Taki fundusz w zasadzie może prowadzić
    każdy kto rok pograł na giełdzie i nauczył się na pamięć tickerów spółek.
    Nie ma sensu likwidować OFE, bo zaręczam ci, że nie odzyskasz kasy którą do
    tej pory tam uzbierałeś.
    Właściwie to trzeba by potężnego ruchu społecznego, który by ruszył ten
    marazm a na to nasz pokojowo nastawiony lud raczej da sobie nasrać na głowę,
    niż ją ruszyć i np. złożyć jakiś wniosek ustawodawczy czy cóś.

    Pozdrawiam gorąco

  • 23. Data: 2010-11-15 18:14:48
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > marazm a na to nasz pokojowo nastawiony lud raczej da sobie nasrać na
    > głowę, niż ją ruszyć i np. złożyć jakiś wniosek ustawodawczy czy cóś.

    W sumie potwierdziłeś moje zastrzeżenia (większość) z konkluzją jak totus,
    że się nie da bo większość ludu tego nie rozumie.
    Więc dlaczego by jednak o tym nie pisać co jakiś czas.
    A może przeczyta jakiś misiu z rządu i się zastanowi.

    Pozdrawiam:)

  • 24. Data: 2010-11-15 18:44:16
    Od: "root" <r...@v...pl>

> [...]
    >Więc dlaczego by jednak o tym nie pisać co jakiś czas.
    >A może przeczyta jakiś misiu z rządu i się zastanowi.

    Widzę, wpływ Totusa. On ma cholernie dużo pozytywnej energii i zacięcie
    społecznika. Te jego "...zacznij od siebie i swoich znajomych...". Swobodnie
    mógły startować w jakichkolwiek wyborach ;).
    Ja, w przeciwieństwie do niego, słabo widzę tę edukację. Popatrz na
    francuzów - tylko im chciano o 2 lata zwiększyć wiek emerytalny a cały naród
    wyległ na ulicę! Nie sądzę, że są mniejszymi analfabetami ekonomicznymi niż
    my. U nas możnaby było wydłużyć ten wiek do 70tki: ludek pubuczałby,
    pokrzyczał ale i tak przyjąłby to na klatę. Po prostu my mamy w genach
    pokorę a zginanie karku to norma. Mam nadzieję, że to tylko takie moje
    gderanie i wolałbym nie mieć racji, co do naszego narodu w ogólności.

  • 25. Data: 2010-11-15 19:10:35
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > mamy w genach pokorę a zginanie karku to norma. Mam nadzieję, że to tylko
    > takie moje gderanie i wolałbym nie mieć racji, co do naszego narodu w

    Ciekawy następny temat; chyba do nikogo nie dociera, ze wydłużenie wieku
    emerytalnego to oszczędność dla państwa i niższa emerytura dla większości
    ludzi.
    Po prostu ludziom wmówiono ze jest odwrotnie i chyba nawet większość jest za
    tym pomysłem.
    (wbrew swojemu interesowi, którego nie rozumieją)

    Pozdrawiam:)

  • 26. Data: 2010-11-15 19:47:15
    Od: "root" <r...@v...pl>

[...]

    Ciekawe jest to że odnoszę podobne wrażenie na temat tych "oszczędności",
    ale też ciekawy jestem Twojej "pokrętnej" argumentacji więc chętnie
    posłucham (może w następnym wątku).

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2010-11-17 11:14:11
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Podobno w Radio Zet poszło info, że transfery do ofe maja byc zatrzymane na
    2 lata.

    Ktoś to potwierdzi?

  • 28. Data: 2010-11-17 11:35:38
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    > Podobno w Radio Zet poszło info, że transfery do ofe maja byc zatrzymane
    > na 2 lata.
    >
    > Ktoś to potwierdzi?

    http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/309530,r
    zad-rozmontowuje-ofe-by-latac-budzet.html

    --
    marfi

  • 29. Data: 2010-11-17 11:37:51
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/309530,r
    zad-rozmontowuje-ofe-by-latac-budzet.html

    to by wyjasniło sprawe skąd ten vol i kto od kogo łykał

  • 30. Data: 2010-11-19 08:47:12
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > No to jesteśmy w domu. Czyli po tej samej stronie tego eksperymentu
    > myślowego. Przypuszczam, że razem się zgadzamy na podstawowe założenie
    > demokracji, czyli robimy tak jak chce większość. Oczywiście jeżeli
    > większość
    > jest głupia to robimy głupio. Wniosek z tego że trzeba robić by większość
    > była mądra. Z osób publicznych znam jednego, który wziął się za to, to L.
    > Balcerowicz ze swoim FOR.

    Weź kurwa totus odpuść sobie tą balcerowiczowską propagandę......
    Tak dobrze jest nam tu wszystkim bez polityki, a ty zawsze musisz wrzucić
    kamyczek....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/