  • 11. Data: 2010-06-08 19:20:14
    Temat: Re: OFFTOPIC - Faktury z TP SA
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-08 21:07, Borys Pogoreło pisze:

    > Z pewnością tepsę nie stać...

    Nie kosztuje, ale wymaga zgody pisemnej, nie domniemanej, od odbiorcy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2010-06-08 19:26:18
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 08 Jun 2010 20:05:54 +0200, XYZ napisał(a):

    > W połowie maja wysłali maila, w którym o tym informowali. Można było się
    > nie zgodzić. Poza tym, to nie pierwsza ich zagrywka z EOF. W połowie
    > marca albo lutego wysłali identyczne pytanie, tylko że chyba wtedy brak
    > odpowiedzi nie oznaczał automatycznej zgody... co moim zdaniem jest
    > wyjątkowo nie w porządku, zwłaszcza biorąc pod uwagę termin 2 tygodni na
    > odpowiedź i brak informacji pisemnej z poprzednim rachunkiem.

    Hmm tak patrzę na tego maila od nich (w kwietniu przyszedł na praktycznie
    nieużywane konto neostradowe) i nie widzę by brak odpowiedzi oznaczał
    automatyczną zgodę. Są 4 opcje do wyboru i ani słowa o domyslności
    którejkolwiek.

    --
    Kojer

  • 13. Data: 2010-06-08 19:29:45
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 08 cze 2010 o 21:20 GMT, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Nie kosztuje, ale wymaga zgody pisemnej, nie domniemanej, od odbiorcy.

    I to wlasnie miedzy innymi co napisales sklada sie na ten koszt...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 14. Data: 2010-06-08 19:30:58
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 08 cze 2010 o 20:29 GMT, witek napisał(a):

    > Na strasznie dużo.

    podpisz 1mln faktur, jezeli na kazdej mozesz zaoszczdzic nawet 10gr, to to
    jest juz 100tys pln, czy to wystarczajacy koszt aby myslec o oszczedzaniu?
    a roznice sa raczej wieksze niz 10gr...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 15. Data: 2010-06-08 19:35:29
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Brzezi <b...@g...com> writes:

    > podpisz 1mln faktur, jezeli na kazdej mozesz zaoszczdzic nawet 10gr, to to
    > jest juz 100tys pln, czy to wystarczajacy koszt aby myslec o oszczedzaniu?
    > a roznice sa raczej wieksze niz 10gr...

    Poprawcie mnie jeśli się myle, ale czy uzyskanie podpisu kwalifikowanego
    nie jest kosztem *stałym* (niezależnym od liczby podpisanych faktur)?
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 16. Data: 2010-06-08 19:48:20
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 08 cze 2010 o 21:35 GMT, Kamil Jońca napisał(a):

    > Poprawcie mnie jeśli się myle, ale czy uzyskanie podpisu kwalifikowanego
    > nie jest kosztem *stałym* (niezależnym od liczby podpisanych faktur)?

    Ty masz na mysli certyfikat, certyfikat jest jeden, i jego koszt jest staly
    i juz, ale wykonanie podpisu kwalifikowanego moze roznie kosztowac w
    zaleznosci jakie wykorzystuje sie oprogramowanie, w zaleznosci od
    licencji(koszt wykorzystywanego oprogramowania), w zaleznosci czy podpis
    posiada znacznik czasu, to znowu stosunkowo spory koszt, za kazdy znacznik
    czasu trzeba placic, do tego koszt wysylki, tak, przygotowanie,
    wyprodukowanie i wyslanie wiadomosci email kosztuje..., i to wcale nie jest
    o rzad wielkosci taniej niz zwyklego listu kopertowego, tylko jest to
    "kilka" razy taniej...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 17. Data: 2010-06-08 20:09:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 08 Jun 2010 21:20:14 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Nie kosztuje, ale wymaga zgody pisemnej, nie domniemanej, od odbiorcy.

    No to raz i z głowy. Operatorzy komórkowi już dawno to zauważyli i
    premiują przejście na e-fakturę. Ale tepsa to tepsa... ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2010-06-08 20:10:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Brzezi wrote:

    > podpisz 1mln faktur, jezeli na kazdej mozesz zaoszczdzic nawet 10gr, to to
    > jest juz 100tys pln, czy to wystarczajacy koszt aby myslec o oszczedzaniu?
    > a roznice sa raczej wieksze niz 10gr...

    jakie podpisywanie 1 mln faktur?
    co pijesz?

  • 19. Data: 2010-06-08 20:28:24
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 08 cze 2010 o 22:10 GMT, witek napisał(a):

    > jakie podpisywanie 1 mln faktur?
    > co pijesz?

    Mozesz wytlumaczyc co miales na mysli?

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 20. Data: 2010-06-08 22:10:07
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 08.06.2010 21:26, Robert Kois wrote:

> [...]
    > nieużywane konto neostradowe) i nie widzę by brak odpowiedzi oznaczał
    > automatyczną zgodę. Są 4 opcje do wyboru i ani słowa o domyslności

    Tak było w pierwszej turze maili, które dostałem 25 lutego (mam kilka nr
    klienta). Na wszystkich kliknąłem, że nie chcę EOF. 17 maja dostałem
    ponownie podobne emaile, ale już tylko na niektóre z kont. Pierwsze
    zdanie listu brzmiało "W trosce o ekologię, miło mi poinformować
    Państwa, że od czerwca 2010r. będą Państwo zamiast papierowej faktury
    VAT za usługi telekomunikacyjne otrzymywać jej elektroniczny obraz."
    Dodatkowo w mailu brakowało linku, "Zgadzam się na otrzymywanie..." (tak
    było w lutym), jedynie można było zmienić e-mail lub nie zgodzić się na
    otrzymywanie EOF.