  • 31. Data: 2004-11-10 17:14:39
    Temat: Re: [mbank] NIEMOŻLIWA ANULACJA ZLECENIA PRZYSZŁEGO W DNIU JEGO REALIZACJI
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    cmtg57$dga$...@i...gazeta.pl,
    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>:
    > Zdarzyło się to jak raz 2004-11-10 17:31, kiedy RobertSA napisał(a)
    > co następuje:

    > Mądrość Twoja mnie ogłusza. Bądź moim Guru i wyjaśnij mi łaskawie, jak
    > można znaleźć coś co nie istniej. Zwłaszcza w słowniku.

    W slowniku istnieje hasło. Znakiem hasła jest forma hasłowa, która nie
    odpowiada żadnej istniejącej formie językowej.

    --
    Robert

  • 32. Data: 2004-11-10 17:16:13
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    cmtgup$7d8$...@n...onet.pl,
    Glenn <g...@b...pl>:

    > Ja Ci wyjaśnię, mogę ;-) ? Słownik może być nieaktualny - w słowniku
    > znajduje się więc to co JUŻ nie istnieje :P I tak właśnie można sobie
    > znaleźć to co juz nie istnieje ;-)

    Nie tylko, w slownikach sa artefakty wprowadzone przez leksykografów - np.
    przez pomylke, albo tez celowo (duzo tych ostatnich jest w slowniku Lindego,
    by dac przyklad z leksykografii polskiej).

    --
    Robert

  • 33. Data: 2004-11-10 18:37:13
    Temat: Re: [OT]
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> napisał w wiadomości

    yayco - widze ze jestes dobry z polskiego - pomoz:) jak poprawnie poprosic o
    1 loda na patyku? podobno ten rzeczownik w stosunku do slodyczy nie
    wystepuje w l. pojedynczej?

  • 34. Data: 2004-11-10 18:37:45
    Temat: Re: [OT] Anulacja i inne słowa piękne, bylo: [mbank] NIEMOŻLIWA ANULACJA ZLECENIA ...
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 10 Nov 2004 12:53:06 +0100, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Nie przesadzaj. Jezyk to zywy twor tworzony przez ludzi Niech sie rozwija -
    >mnie to nie przeszkadza.

    żyw twór? Żywy, ale tej jest chyba troszkę chory: "niemożliwa anulacja
    zleceń stałych należnowsci".
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 35. Data: 2004-11-10 19:09:08
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-10 19:37, kiedy Ruua napisał(a) co
    następuje:
> [...]
    >
    > yayco - widze ze jestes dobry z polskiego - pomoz:) jak poprawnie poprosic o
    > 1 loda na patyku? podobno ten rzeczownik w stosunku do slodyczy nie

    Widziałem ten wątek na kuchnia.pl, nie dam się wciągnąć :-p.

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 36. Data: 2004-11-10 19:10:31
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    > Widziałem ten wątek na kuchnia.pl, nie dam się wciągnąć :-p.

    ale ja naprawde do dzis nie wiem, jak POPRAWNIE powiedziec. jak nie chcesz
    sie wciagac, to napisz na priva:)

  • 37. Data: 2004-11-10 19:59:53
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 10 Nov 2004 12:53:06 +0100, w <cmsvfk$4su$1@news.onet.pl>, "Michał 'Amra'
    Macierzyński" <m...@p...pl> napisał(-a):

    > Nie przesadzaj. Jezyk to zywy twor tworzony przez ludzi Niech sie rozwija -
    > mnie to nie przeszkadza.

    Ale chyba bank nie jest odpowiednim miejscem na tworzenie takiej 'nowomowy' ?
    ;>

  • 38. Data: 2004-11-10 21:11:09
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:

    > żyw twór? Żywy, ale tej jest chyba troszkę chory: "niemożliwa anulacja
    > zleceń stałych należnowsci".

    Po prostu piekne!

    Informatycy pisali po polsku jak to informatycy (jak pisza po polsku
    informatycy to chyba kazdy wie), ale zaden palant nie wpadl na pomysl by
    to potem sprawdzic.

    Bartol

  • 39. Data: 2004-11-10 21:41:37
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Eee, wlasciwie to dokladnie to samo. Swoja droga ciekawe co za palant i
    > skad te anulacje wytrzasnal.

    No jak to skąd, skojarzyło mu sie ;-)))

    kopulowanie - kopulacja
    anulowanie - anulacja

  • 40. Data: 2004-11-11 10:05:29
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik S.T. napisał:

    > No jak to skąd, skojarzyło mu sie ;-)))
    >
    > kopulowanie - kopulacja
    > anulowanie - anulacja

    No jasne!!!! Bylem pewien, ze to wymyslil informatyk, ale nie mialem
    pojecia jak. ;-)

    Bartol