  • 31. Data: 2006-08-11 15:30:12
    Temat: Re: [OT] Bankonet
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Fri, 11 Aug 2006 13:01:45 +0200, Jacek <j...@U...pl>
    wrote:

    >Programem nie da sie wykonac przelewu, wiec nie ma zagrozenia, ze cos komus
    >zostanie skradzione.

    Ktoś, kto zna login i hasło do mojego konta bankowego, dzięki nim
    pozna numer i datę ważności mojej karty kredytowej. A to już
    informacja, którą naprawdę nie chciałbym się z nikim dzielić bez
    powodu.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 32. Data: 2006-08-11 15:52:14
    Od: Jacek <j...@U...pl>

    Dnia Fri, 11 Aug 2006 17:30:12 +0200, Maciej Bojko napisał(a):

> [...]
    > pozna numer i datę ważności mojej karty kredytowej. A to już
    > informacja, którą naprawdę nie chciałbym się z nikim dzielić bez

    Po pierwsze czy nie sadzi Pan, ze karta kredytowa z zalozenia jest
    _niezabezpieczona_ z czego malo kto zdaje sobie sprawe.
    Przeciez, gdy placi Pan w dowolnym miejscu: sklepie, stacji benzynowej,
    stronie internetowej itd wszedzie podaje Pan te dane!
    I kazdy moze Panu je ukrasc i wykorzystac, poczawszy od obsluge kamer w
    sklepach i na stacjach, poprzez sprzedawcow, ktorzy karte dostaja do reki
    (nie sztuka sprytnie zrobic zdjecie telefonem lub nawet zapamietac (sic!)
    az do sklepow internetowych, w ktorych Pan dokonuje zakupow.

    Po drugie NIKT poza Panem i programem nie uzyskuje dostepu do konta, jak
    juz pisalem mozna to sprawdzic. Wystarczy monitorowac polaczenia, jakie
    wykonuje Bankonet i okaze sie, ze zadne dane nie sa nigdzie wysylane.

    pozdrawiam
    Jacek
    Sokaris

  • 33. Data: 2006-08-11 17:07:24
    Od: perio <p...@p...be>

    Jacek napisał:
> [...]
    > juz pisalem mozna to sprawdzic. Wystarczy monitorowac polaczenia, jakie
    > wykonuje Bankonet i okaze sie, ze zadne dane nie sa nigdzie wysylane.

    1. Monitorowanie MOŻE jedynie pokazać, że DOTYCHCZAS dane nie były wysyłane.
    2. Monitorowanie jedynie pokaże, że dane ZOSTAŁY wysłane, nie
    zapobiegnie temu.
    3. Zapewne prędzej lub później pojawi się w programie opcja "sprawdź
    dostępność aktualizacji", etc. - połączenie ze stroną producenta.

    ;-)

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 34. Data: 2006-08-11 17:12:40
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Fri, 11 Aug 2006 17:52:14 +0200, Jacek <j...@U...pl>
    wrote:

    >Po pierwsze czy nie sadzi Pan, ze karta kredytowa z zalozenia jest
    >_niezabezpieczona_ z czego malo kto zdaje sobie sprawe.

    Prawda. A mimo to nie każdemu podaję jej numer.

> [...]
    >(nie sztuka sprytnie zrobic zdjecie telefonem lub nawet zapamietac (sic!)
    >az do sklepow internetowych, w ktorych Pan dokonuje zakupow.

    O ile sięgam pamięcią, to z kilkudziesięciu sklepów internetowych,
    w których płaciłem kartą, bodaj tylko Amazonowi podałem jej numer.

    >Po drugie NIKT poza Panem i programem nie uzyskuje dostepu do konta, jak
    >juz pisalem mozna to sprawdzic. Wystarczy monitorowac polaczenia, jakie
    >wykonuje Bankonet i okaze sie, ze zadne dane nie sa nigdzie wysylane.

    A ilu internautów w ogóle wiedziałoby, jak to sprawdzić? Jeden
    procent?

    Żeby było jasne: nie chcę sugerować, i raczej nie sądzę, żeby Bankonet
    służył do okradania klientów. Ale program o takiej funkcjonalności
    MÓGŁBY do tego służyć. A w obchodzeniu się z finansami pewien poziom
    zdrowej paranoi jest wskazany.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 35. Data: 2006-08-11 17:46:46
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > No wiadomo na kogo sie zaczaic - i wyrwac np. haslo jednorazowe, etc :)

    Ktoś kolekcjonuje hasła jednorazowe? Chętnie udostępnię nieaktualne za
    drobną opłatą :D

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 36. Data: 2006-08-11 17:48:53
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Bo na razie wykradanie haseł jest najlepszą metodą "włamania się" do
    > ebanków

    ..i co można po tym włamaniu zrobić bez haseł jednorazowych? Czekam w
    napięciu

    BTW. Dziwna ta grupa. Jak Radek Krzyżański polecał swój program do obsługi
    wyciągów w Mbanku to go mało za terrorystę nie wzięli. Jak ktoś tu
    proponował Sokaris Wyciągi to ani słowa nikt nie pisnął. Nagle wchodzi
    Bankonet tej_samej_firmy i AFERA :)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 37. Data: 2006-08-11 17:52:38
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    mm napisał(a):

    > Za duże ryzyko że właściciel programu przechwyci hasła do rachunku i pewnego dnia
    > opróżni wszystkie i wyjedzie w siną dal. Można stracić oszczędności całego życia.

    To dlaczego logujesz się do banku przez przeglądarkę? Nie boisz się, że Ci
    Microsoft albo właściciele Opery lub Firefoxa wejdą na konto i stracisz
    oszczędności całego życia? :)))))

    > Zresztą dla większości osób wszystkie potrzebne rzeczy są dostępne poprzez program
    > przeglądarki na stronie banku i niczego dodatkowego nie trzeba.

    Bajki opowiadasz. Który to bank za darmo przesyła informację o zmianie
    salda mailem? Słucham....

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 38. Data: 2006-08-11 18:01:33
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    > Ktoś kolekcjonuje hasła jednorazowe? Chętnie udostępnię nieaktualne za
    > drobną opłatą :D

    Nie bede podawal przepisow, no :)

  • 39. Data: 2006-08-11 21:19:27
    Od: Piotrek Miller <p...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Aug 2006 13:01:45 +0200, Jacek napisał(a):

    > Programem nie da sie wykonac przelewu, wiec nie ma zagrozenia, ze cos komus
    > zostanie skradzione.

    Zainstalowałem wersję próbną i trochę sobie poglądam. Wcześniej
    korzystałem z programu Sokaris Wyciągi i jakoś do tej pory kasa z
    konta mi nie zniknęła ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    P.I.T.E.R.: Playful Individual Tirelessly Exchanging Recreation

  • 40. Data: 2006-08-11 22:03:43
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@U...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Zapraszam do testowania pierwszego w Polsce programu do obsługi kont
    > bankowych, konkretnie do pobierania wyciągów, archwizacji, raportowania,
    > powiadamiania o zmianach salda (SMS,mail) itp.
    > Banki obsługiwane przez program Bankonet:
    >
    > * mBank - bankowość detaliczna BRE Bank
    > * ING BSK - ING Bank Śląski
    > * Inteligo - PKO Bank Polski
    > * Multibank - bankowość detaliczna BRE Bank
> [...]
    Gratuluje bubla.
    W bzwbk połaczył wszystkie konta i do kazdego jest taka sama historia (groch
    z kapustą)
    W multibanku myla mu sie waluty ze złotówkami
    w rajfajzenie nie widzi wogóle historii konta KK

    Wiecej nawet nie sprawdzałem, ale wstydzilibyście się brać za to kase
    Arek