  • 31. Data: 2009-02-16 21:44:54
    Temat: Re: CHFPLN 2
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości

    > I co - zakopać? Do skrytki bankowej przecież nie zaniosę, bo mi jeszcze
    > znacjonalizują czy coś. Nie wiem jak z przewożeniem tego przez granice
    > (kraj już sobie wybrałem :). Poza tym to jest taki czysto umowny
    > towar... chyba nagle może się okazać nikomu niepotrzebny i nic nie
    > warty. Czy może jestem w błędzie? :-]
    >
    > marekz
    też mnie to od jakiegoś czasu nurtuje, dlaczego to niby złoto ma być
    taką bezpieczną inwestycją. Przecież nie ma już powrotu do "gold
    standard" a jego właściwości fizyczne nie uzasadniają takiego windowania
    cen... dla mnie to kolejna bańka inwestycyjna, tylko nie za bardzo jest
    jak ją przekłuć.

  • 32. Data: 2009-02-16 21:46:10
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    Mithos pisze:

> [...]
    > swoje warzywa i zwierzaczki coby mieć co do garnka włożyć :)
    >
    > W zasadzie 95% społeczeństwa może pozwolić sobie na zakup nieruchomości
    > jedynie na kredyt. Nie ma kredytów to co to za majątek, z którym de
    > facto nic nie można zrobić ? Poza tym w przypadku braku kredytów spadek
    > cen to tylko kwestia czasu, a w miastach takich ja Warszawa/Kraków i
    > inne gdzie bańka została strasznie mocno nadmuchana spadki cen będą
    > znaczące. Tak więc o ile nieruchomość dla siebie "do mieszkania" to
    > dobry pomysł, o tyle jako lokata kapitału może się okazać pomysłem

    i cukier ;-)

  • 33. Data: 2009-02-16 21:46:29
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > I konserwy :)

    A to, to wiem. I naboje, i trotyl.

    Tylko pytam w co zainwestować resztę. :-)

    marekz

  • 34. Data: 2009-02-16 21:48:24
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    filip lach pisze:
> [...]
    > standard" a jego właściwości fizyczne nie uzasadniają takiego windowania
    > cen... dla mnie to kolejna bańka inwestycyjna, tylko nie za bardzo jest

    Złota w przeciwieństwie do papierowego pieniądza jest ograniczona ilość.
    Jak to wszystko padnie to być może dojdzie do tego, że ilość pieniądza
    będzie musiała odpowiadać rezerwom (złota na ten przykład).

    Poza tym złoto przeżyło niejedne imperium, więc jednak to chyba nie
    tylko bańka inwestycyjna.

    --
    Mithos

  • 35. Data: 2009-02-16 21:48:52
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "filip lach" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > cen... dla mnie to kolejna bańka inwestycyjna, tylko nie za bardzo jest
    > jak ją przekłuć.

    W obecnych warunkach być może wojna o dużym zasięgu mogłaby być takim
    przekłuciem tej bańki.

    marekz

  • 36. Data: 2009-02-16 21:49:33
    Temat: Re: [OT]CHFPLN 2
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A to, to wiem. I naboje, i trotyl.
    >
    > Tylko pytam w co zainwestować resztę. :-)
    >
    > marekz
    jeszcze więcej cukru - przynajmniej w moim przypadku - żona będzie
    zadowolona ;-)

  • 37. Data: 2009-02-16 21:51:25
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "filip lach" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W obecnych warunkach być może wojna o dużym zasięgu mogłaby być takim
    > przekłuciem tej bańki.
    >
    > marekz
    teoretycznie tak - ale tylko w przypadku, gdyby ta wojna doprowadziła do
    na tyle znaczącego spadku wartości usług i majątku w obiegu, by udało
    się ustalić cenę równowagi wyrażoną w złocie na rozsądnym poziomie.
    Czyli byłby to powrót do gold standardu

  • 38. Data: 2009-02-16 22:04:49
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Mon, 16 Feb 2009 22:41:19 +0100, "MarekZ" <m...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >nagle może się okazać nikomu niepotrzebny i nic nie warty. Czy może jestem w

    IMHO jesteś.

    Poczytaj:
    http://dwagrosze.blogspot.com/

    --
    z/svc

  • 39. Data: 2009-02-16 23:42:03
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    > Trochę to jednak pesymistycznie nastawia do rzeczywistości :)

    Ale jak się kontekst sprawdzi to już 'nieco' inaczej to wygląda:
    http://notrespassing.bblog.pl/wpis,madryt;tajemnica;
    miasta;duchow;ad;2009,19446.html i
    http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=17007&w=904
    57079&v=2&s=0

    ====
    Dzielnica zostala odebrana w polowie pazdziernika 2008. Dopiero po
    odebraniu dzielnicy jest mozliwy odbior techniczny lokali i wydanie
    pozwolen na zamieszkanie (tak wiec nie jest to miasteczko
    opuszczone, tylko jeszcze nie zasiedlone, gdyz nie bylo takiej
    mozliwosci. wydawanie licencji dla comunidad de vecinos z tego co
    pisza trwa tygodnie). Jestem pewien ze przynajmniej czesc z tego
    zostala sprzedana juz dawno temu na etapie dziury w ziemi.
    PSOE protestuje, ze wladze z PP odbieraja dzielnice ze zdewastowana
    przez ciezki sprzet infrastruktura i niedokonczonym polaczeniami z
    wezlami komunikacyjnymi.
    ====

    Kryzys kryzysem, ale... ;)

    --
    Pozdrawiam, Daniel Lisowski.
    Najskuteczniejsze poradniki w polskim Internecie

  • 40. Data: 2009-02-17 03:33:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > umowny towar... chyba nagle może się okazać nikomu niepotrzebny i nic
    > nie warty. Czy może jestem w błędzie? :-]

    Jesli chodzi o zloto techniczne to jest to raczej malo prawdopodobne.
    No chyba zeby metoda nuklearna nagle zrobila sie tania, nie wiem czy to
    w ogole realne.
    --
    Krzysztof Halasa