  • 11. Data: 2002-07-09 19:26:15
    Temat: Odp: [OT] Fundusz emerytalny
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Użytkownik Krzysztof Kowalski <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:agejd6$th2$...@s...silesia.pik-net.pl...

    > To mi wystarcza :-)))

    hehe masz niskie wymagania. Dlatego pewnie zarzadzajacy inwestycjami w OFE
    tak kiepsko sie staraja, majac tak malo wymagajacych klientow.
    Ja takze jestem w CU - bo nie mam wyboru ;-)

    Malin

    --

    Jacek Maliszewski
    Analityk Bankier.pl

  • 12. Data: 2002-07-09 19:27:37
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    napisał:ager6f$2q6$...@s...silesia.pik-net.pl...

    > Oczywiście, że się NIE zgadza. Co za matoły! Poczekam czas jakiś może się
    > znajdzie reszta (jak u Pete'a :-).

    hehe u mnie sa zaleglosci jeszcze z maja-grudnia 1999 roku :) a potem
    jeszcze kilka razy nie wplynelo wszystko w 2000 i 2001 roku.

    Malin

  • 13. Data: 2002-07-10 06:21:07
    Temat: Re: [OT] Fundusz emerytalny
    Od: "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>
    napisał w wiadomości news:agfdiu$p4t$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > hehe u mnie sa zaleglosci jeszcze z maja-grudnia 1999 roku :) a potem
    > jeszcze kilka razy nie wplynelo wszystko w 2000 i 2001 roku.

    Ja już dochodziłem, dlaczego się nie zgadza. Brakuje mi jakieś 1/3 składek.
    Otóż, raz płatnik zamiast zer zostawił puste pola i dlatego nie zostało to
    rozliczone i właśnie wraca z powrotem.
    Nawet jeśli wpisze zera, to i tak nie przejdzie, bo ich system na dzień
    dzisiejszy nie przetwarza tych składek, jeśli w którejś ze składek jest zero
    (u mnie np. w zdrowotnej). Raz pomylił się ktoś w banku zamiast 2002
    wpisując 2001(banki nadal niektóre rzeczy przepisują ręcznie).. Jedna
    składka nie poszła, bo ogólnie coś za ten miesiąc była zmiana przepisów i
    tego nie da się rozliczyć.
    Pozytywem tego wszystkiego było to, że znaleźliśmy wszystkie brakujące
    składki i przynajmniej wiem, że długo jeszcze będzie ich brakować.
    kk

  • 14. Data: 2002-07-10 06:43:44
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    napisał w wiadomości news:agfdge$p14$1@news.onet.pl...

    > Ja takze jestem w CU - bo nie mam wyboru ;-)

    No popatrz .. to chyba kwestia chęci - bo ja miałam wybór :-)))

  • 15. Data: 2002-07-10 08:17:27
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl> wrote in message

    > hehe masz niskie wymagania. Dlatego pewnie zarzadzajacy inwestycjami w OFE
    > tak kiepsko sie staraja, majac tak malo wymagajacych klientow.
    > Ja takze jestem w CU - bo nie mam wyboru ;-)

    Jacku i kasiu - a co mam ocenić na dzień dzisiejszy? Trochę Was nie
    rozumiem. Nie ma żadnych danych finansowych, wszystkie prognozy działania
    OFE na najbliższe lata to dla mnie stek bzdetów - to jest wróżenie z fusów.
    W tym momencie dla mnie najistotniejsze staje się bezpieczeństwo. Takie
    bezpieczeństwo widziałem w funduszach: CU, NN i AIG. Dlaczego nie np w
    Pioneerze? Dlatego, że analizowałem rynek polski, nie światowy. Nie czułem
    gwarancji, ze Pioneer nie zrezygnuje np za rok z OFE w Polsce. CU i NN są
    tak mocno u nas obecne, że w ostateczne fazie zostały tylko mi te dwie firmy
    do wyboru. Obydwie mają IMHO korzystne prowizje. NN mi jakoś tak prywatnie
    nie podchodzi - trochę mi się źle kojarzy z Bankiem Śląskim, do którego mam
    pewne uwagi :-))) Pozostał CU, z dobrymi prowizjami, dostępem on-line - i
    śpię spokojnie :-)))

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 16. Data: 2002-07-10 08:33:57
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jul 10, 2002 at 10:17:27AM +0200, Krzysztof Kowalski wrote:

    > pewne uwagi :-))) Pozostał CU, z dobrymi prowizjami, dostępem on-line - i
    > śpię spokojnie :-)))

    Ktoren mi sie z kolei kojarzy z wbk i nie powoduje jednak spokojnego
    snu.

    --

    --w

  • 17. Data: 2002-07-10 08:47:40
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> napisał
    w wiadomości

    > Jacku i kasiu - a co mam ocenić na dzień dzisiejszy?

    Stawki oplat i stopę zwrotu

    Trochę Was nie
    > rozumiem. Nie ma żadnych danych finansowych, wszystkie prognozy działania
    > OFE na najbliższe lata to dla mnie stek bzdetów - to jest wróżenie z
    fusów.

    Są - roczne sprawozdania finansowe oraz roczna i półroczna struktura
    aktywów. Co do prognoz - zgadzam się z Panem w całej rozciagłości. Tak jak
    nie przewidywalne są działania naszego nowego min. finansów, tak nie da sie
    przewidzieć w dłuzszej perspektywie zachowań giełdy, pomysłów kolejnych
    rządzących ...itp.

> [...]
    > gwarancji, ze Pioneer nie zrezygnuje np za rok z OFE w Polsce. CU i NN są
    > tak mocno u nas obecne, że w ostateczne fazie zostały tylko mi te dwie

    A tu pozwole się sobie nie zgodzić. Pieniądze emerytów są w pełni bezpieczne
    i żaden fundusz na nich łapy nie ma prawa położyć. Zatem nie ma znaczenia
    dla emeryta stabilność akcjonariatu ( tak naprawdę - chociaż każdy agent
    wcisnie że ma). Pieniądze sa gwarantowane przez Skarb Państwa. Zaś
    konsolidacja na rynku ofe powoduje jedynie (z punktu widzenia klienta )
    zmiane logo .... Bezpłatnie przechodzi pod inny szyld ... Nic nie jest
    wieczne i daj mi gwarancje że za 5 lat akcjonariusze CU nie postanowia sie
    połączyć z np. AXĄ .... i Twój ofe będzie zwał się AXA OFE :-)))

    Obydwie mają IMHO korzystne prowizje.

    Tak - przez pierwsze dwa lata buliłeś CU najwyższą prowizje na rynku.

  • 18. Data: 2002-07-10 09:57:33
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@w...bankier.pl>

    Użytkownik Kasia <K...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aggkum$t9c$...@n...tpi.pl...

    > No popatrz .. to chyba kwestia chęci - bo ja miałam wybór :-)))

    Moglas wogole nie zapisac sie do OFE???? Bo kazdy inny wybor jest rownie
    kiepski jak ten moj z CU ;-)

    Malin

    --

    =========
    "Szczegolnie nie oszczedzam pieniedzy w bankach z kapitalem zagranicznym..."

  • 19. Data: 2002-07-10 10:01:32
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@w...bankier.pl>

    Użytkownik Kasia <K...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aggs9m$scs$...@n...tpi.pl...

    > A tu pozwole się sobie nie zgodzić. Pieniądze emerytów są w pełni
    bezpieczne
    > i żaden fundusz na nich łapy nie ma prawa położyć.

    O i tutaj to ja sie nie zgodze :)
    Wystarczy, ze Skarb Panstwa zrobi to co zrobil Rzad Argentyny - czyli
    zaprzestanie obslugiwac dlug publiczny i "poprosi" (i tak nie maja wyboru
    hehe) wierzycieli o zredukowanie dlugu o 30-50 a nawet 70% wierzytelnosci.
    Zrobila tak Rosja, zrobila tak Turcja, kiedys Meksyk. Teraz Argentyna.

    Czy jestes w 100% pewna, ze Polska nie podazy ta sciezka? Wtedy
    bezpieczenstwo pieniedzy w OFE bedzie tylko sloganem ;-)

    Malin

    P.S. Zapomnialem powiedziec, ze ponad 60% wszystkich aktywow OFE stanowia
    wlasnie obligacje i bony skarbowe

    --

    =========

  • 20. Data: 2002-07-10 10:06:47
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <J...@w...bankier.pl> napisał w
    wiadomości news:agh0i2$hsj$1@news.onet.pl...
    > Czy jestes w 100% pewna, ze Polska nie podazy ta sciezka? Wtedy
    > bezpieczenstwo pieniedzy w OFE bedzie tylko sloganem ;-)

    Bo w dodatku każdą ustawę można zmienić w zależności od potrzeb ekipy
    rządzącej :-)))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik