  • 91. Data: 2009-06-17 14:55:16
    Temat: Re: Nowy system transakcyjny mBanku
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    news:h1aaaj$8i7$3@nemesis.news.neostrada.pl...

    > hehehe dawno sie tak nie usmialem :)
    > Vista wygodniejsza :D i szybsza! :D:D:D

    powiedz to mithosowi to cię zje, dawno nie było muła nad vistę ze stajni
    microsyfta

  • 92. Data: 2009-06-17 21:26:45
    Temat: Re: [OT] Nowy system transakcyjny mBanku
    Od: "Michal Kurowski" <m...@W...gazeta.pl>

    > hehehe dawno sie tak nie usmialem :)
    > Vista wygodniejsza :D i szybsza! :D:D:D

    A jest - i wygodniejsza i szybsza - w osiąganiu tego czego np ja chcę ;-)

    Problem z akceptacją Visty nie jest w ogóle techniczny - tylko kulturowy.

    W ciągu ostatnich paru lat szeroko rozumiana publika została po raz
    pierwszy wprowadzona w sytację wyboru w temacie "jaki ma być
    mój komputer" - nie chodzi tylko o linuksa ale pewnie przede wszystkim
    firefoxa.

    Efektem jest taka właśnie sterotypowa krańcowość postaw ("tylko firefox,
    IE to syf") z jednoczesnym atawizmem ("ja chcę moje XP", "IE ?, IE6 nie
    trzyma standartów").

    Pewnie decydujący dla powszechnej renomy Visty stał się UAC -
    - domyślna sytuacja uprawnień użytkownika na windowsie staje
    się zasadniczo analogiczna do "pokręconego linuksa".

    --
    Michał

  • 93. Data: 2009-06-17 22:12:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Michal Kurowski" <m...@W...gazeta.pl> writes:

    > Pewnie decydujący dla powszechnej renomy Visty stał się UAC -

    Union Aerospace Corp? :-)

    > - domyślna sytuacja uprawnień użytkownika na windowsie staje
    > się zasadniczo analogiczna do "pokręconego linuksa".

    Tzn. jasna i przejrzysta? To nie tak zle chyba?
    (Viste mam od mniej-wiecej poczatku wieku, ale to jest odbiornik GPS,
    zas ta od MS widzialem ze 2 razy, tzn. ekran widzialem kątem oka).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 94. Data: 2009-06-17 22:57:04
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Kurowski" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A jest - i wygodniejsza i szybsza - w osiąganiu tego czego np ja chcę ;-)

    chyba dopiero wtedy jak już wszystko załaduje do ramu i tam trzyma do
    następnych uruchomień, tu się mogę zgodzić, ale uruchom bardziej wymagającą
    grę i odda ram, i muł od początku
    start systemu, jak i komfort pracy z jednorazowo uruchamianymi aplikacjami
    zdecydowanie na korzyść xp

    xp bez radził sobie znacznie szybciej gdy program był uruchamiany
    jednorazowo, coś daje ten mechanizm visty jak się uruchamia programy
    wielokrotnie ot cała tajemnica "szybkości" visty, np. pierwsze uruchomienie
    outlook express w viście kilka razy wolniejsze

  • 95. Data: 2009-06-17 23:19:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, zlotowinfo <u...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wielokrotnie ot cała tajemnica "szybkości" visty, np. pierwsze uruchomienie
    > outlook express w viście kilka razy wolniejsze

    Tak w 2002 toczka w toczke te same argumenty były.
    Tylko wtedy tym dobrym był 98, a XP tym złym.
    Też gry nie chodziły lepiej, też wszystko było wolne, itd. itp.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 96. Data: 2009-06-18 06:12:08
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 18 Jun 2009 01:19:55 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    > Tylko wtedy tym dobrym był 98, a XP tym złym.
    > Też gry nie chodziły lepiej, też wszystko było wolne, itd. itp.

    W 2002 XP konkurowało z windows 2000, w stosunku do którego było
    zapluskwione i przebajerowane. Dopiero SP2 w XP zmienił je na tyle, że
    zostało ostatecznie zaakceptowane... Natomiast co do konkurencji linii NT
    z linią win9x - owszem, win9x było szybsze ale wszyscy mieli świadomość że
    coś za coś (w tym przypadku albo szybkość albo stabilność).
    Vista nie daje nic poza przebajerowanym interfejsem - a jest wolniejsza.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 97. Data: 2009-06-18 06:24:41
    Od: Marx <M...@n...com>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > Tylko wtedy tym dobrym był 98, a XP tym złym.
    > Też gry nie chodziły lepiej, też wszystko było wolne, itd. itp.

    no bo tak bylo, wszystko dzialalo wolniej. Windows 95 mozna bylo odpalic
    bodajze na 32MB RAMu albo i mniej.
    Uzywam na codzien i Viste i XP - Vista to pozeracz RAMu, i jest
    zdecydowanie wolniejsza.
    Marx

  • 98. Data: 2009-06-18 06:59:29
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2009 21:26:45 +0000 (UTC), Michal Kurowski napisał(a):
    > A jest - i wygodniejsza i szybsza - w osiąganiu tego czego np ja chcę ;-)

    W ustawianiu nowych theme'ów chyba, bo do pracy szybsza nie jest :>

    > Problem z akceptacją Visty nie jest w ogóle techniczny - tylko kulturowy.

    No kulturowy - ludzie nie chcą tracić wydajności w imię niczego.

    > Efektem jest taka właśnie sterotypowa krańcowość postaw ("tylko firefox,
    > IE to syf") z jednoczesnym atawizmem ("ja chcę moje XP", "IE ?, IE6 nie
    > trzyma standartów").

    Bo IE6 to syf nad syfy - jak to gówno wreszcie zdechnie, to ludzie piszący
    strony odetchną :)

    > Pewnie decydujący dla powszechnej renomy Visty stał się UAC -
    > - domyślna sytuacja uprawnień użytkownika na windowsie staje
    > się zasadniczo analogiczna do "pokręconego linuksa".

    UAC nie ma nic wspólnego z "pokręconym linuxem" - zamiast przejrzystego
    systemu uprawnień bombarduje użytkownika milionem bzdurnych pytań przy
    niemal każdej akcji, co prowadzi do całkowitej znieczulicy i nauczenia usera
    żeby klikać "OK"...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 99. Data: 2009-06-18 07:22:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > niemal każdej akcji, co prowadzi do całkowitej znieczulicy i nauczenia usera

    to sobie zmien.

  • 100. Data: 2009-06-18 07:40:57
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 08:24:41 +0200, Marx napisał(a):

    > no bo tak bylo, wszystko dzialalo wolniej. Windows 95 mozna bylo odpalic
    > bodajze na 32MB RAMu albo i mniej.

    Odpalić się chyba dało na 2MB, teoretycznie instalacja wymagała 4MB ale
    dało się to obejść.

    --
    Kojer