  • 1. Data: 2010-03-03 16:11:34
    Temat: [OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Powiedzmy, ze ktos sprzedaje dom. Rynek wtorny.

    No i sie boi.

    Boi sie otrzymac platnosc gotowka (u notariusza, w momencie podpisania), bo raz
    ze boi sie chodzic po ulicy z taka kasa, a dwa, ze boi sie mozliwosci falszywek.

    Chcialby otrzymac przelew, ale nie ma pomyslu jak to zrobic bezpiecznie. No bo
    jak? Jak sie to robi? Doradzcie proszę.

    Przecież nie moze byc tak, ze w umowie podpisywanej u notariusza bedzie
    adnotacja jak na fakturze "platnosc przelewem w ciagu X dni". Za duze ryzyko. A
    jesli nawet nie ryzko, to stres.

    Czy wymyslono na to jakis cywilizowany, bezstresowy sposob, bezpieczny dla obu
    stron?

    Dzieki za wskazowki,

    latet

  • 2. Data: 2010-03-03 16:13:32
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    2 wizyty u notariusza, pomiedzy nimi wizyta w banku i przelew na rachunek w
    tym samym banku co kupujacy mieszkanie by poszlo w czasie rzeczywistym i nie
    dało sie tego odwolac.

  • 3. Data: 2010-03-03 16:15:00
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości grup

    > Czy wymyslono na to jakis cywilizowany, bezstresowy sposob, bezpieczny dla
    > obu
    > stron?
    >
    > Dzieki za wskazowki,

    Rachunki sprzedającego i kupującego w tym samym banku oraz zaproszenie
    notariusza do oddziału banku gdzie zostanie zakończona transakcja? Tak chyba
    najprościej i bez zbędnych kosztów typu rachunki powiernicze (uważać na
    BOŚ).

  • 4. Data: 2010-03-03 16:21:00
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    >2 wizyty u notariusza, pomiedzy nimi wizyta w banku i przelew na rachunek w tym
    >samym banku co kupujacy mieszkanie by poszlo w czasie rzeczywistym i nie dao
    >sie tego odwolac.

    No fajnie, tylko jak przekonać kupującego, że to dobry pomysł? Będzie się bał,
    że sprzedający kasę przyjmie i więcej się do notariusza nie pofatyguje...

    Jest i na to rada?

    latet

  • 5. Data: 2010-03-03 16:26:36
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 03.03.2010 17:11, Latet wrote:

    > Czy wymyslono na to jakis cywilizowany, bezstresowy sposob, bezpieczny
    > dla obu
    > stron?

    Kupujacy przelewa na konto notariusza; notariusz przelewa no konto
    sprzedajacego (z odpowiednia umowa).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 6. Data: 2010-03-03 16:35:35
    Od: pyrtek <u...@n...com>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Kupujacy przelewa na konto notariusza; notariusz przelewa no konto
    > sprzedajacego (z odpowiednia umowa).

    Widziałeś uczciwego prawnika?
    ;)

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 7. Data: 2010-03-03 16:53:01
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > No fajnie, tylko jak przekonać kupującego, że to dobry pomysł? Będzie się
    > bał, że sprzedający kasę przyjmie i więcej się do notariusza nie
    > pofatyguje...
    >
    > Jest i na to rada?

    Umowa przedwstepna (notarialna) -> platnosc -> umowa kupna/sprzedazy...

    MK

  • 8. Data: 2010-03-03 17:28:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:
    > Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Umowa przedwstepna (notarialna) -> platnosc -> umowa kupna/sprzedazy...
    >
    > MK

    umowa przedwstepna (notarialna) -> platnosc -> szukaj sprzedawcy w Brazylii.

  • 9. Data: 2010-03-03 17:36:53
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Latet <l...@l...pl> had the courage to write:
> [...]
    > ryzyko. A jesli nawet nie ryzko, to stres.
    >
    > Czy wymyslono na to jakis cywilizowany, bezstresowy sposob, bezpieczny

    Oczywiście. W umowie zastrzega się np.: "Przeniesienie prawa własności do
    przedmiotowej nieruchomości następuje w momencie przedstawienia wymienionej
    kwoty do dyspozycji Sprzedającego, przez co rozumie się moment zaksięgowania
    przelewu bankowego na koncie bankowym Sprzedającego; przy czym w braku
    odmiennych dowodów domniemywa się, że wymienione księgowanie następuje o
    godz. 12:00 dnia roboczego następującego po dniu, w którym zlecenie przelewu
    zostało wykonane przez bank Kupującego."

    Nie jestem prawnikiem, ale w moim przekonaniu powinno wystarczyć.

    Pozdr.
    k.

  • 10. Data: 2010-03-03 17:39:06
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    kashmiri <n...@n...com> had the courage to write:
> [...]
    > przez bank Kupującego."
    >
    > Nie jestem prawnikiem, ale w moim przekonaniu powinno wystarczyć.

    Można jeszcze wykorzystać wygodny i sprawdzony instrument, jakim jest
    gwarancja bankowa (letter of credit), chociaż to wyjdzie trochę drożej
    (prowizja banku).

    k.