  • 11. Data: 2010-12-30 21:20:21
    Temat: Re: /Emerytury/ I i II filar w ZUS, OFE zostaje 2,3%
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci grup
    dyskusyjnych:927bf557-7cdc-4f7f-a9b4-6523e35b00c7@39
    g2000yqa.googlegroups.com...

    > Do tej pory waloryzacje u mnie dawaly mniej niz stopa zwrotu na OFE.
    > Dla mnie jest to rozwiazanie zle, bo przekraczalem do tej pory
    > maksymalne limity, wiec zdarzyla sie na OFE calkiem dobra sumka
    > odlozyc. Gdybym nie dotrwal do emerytury to ona by przeszla na
    > spatkobiercow, a z ZUS nic do nich nie trafi. Dodatkowo byla nadzieja
    > na to, ze da sie wyciagnac kase jednorazowo, przeciez sama Fedak
    > mowila, ze jesli ktos bedzie mial z I filarupowyzej przecietnej to
    > bedzie mogl sobie wszystko z drugiego wyplacic.

    Idea jednorazowego wyciagniecia kasy to byl wylacznie marketing, mozliwy do
    gloszenia dopóki bylo dostatecznie daleko do terminów realnych wyplat z
    systemu. To rozwiazanie nie mialo najmniejszych szans realizacji. Nie po to
    powstaly OFE moim zdaniem. :) Ale nawet jesli by wierzyc, ze OFE powstaly
    calkowicie w dobrej wierze, to i tak by sie to nie udalo. Zawsze by sie
    znalezli chetni na te kase.
    Prawdziwy problem z tymi wszystkimi "kontami w ZUS" i innymi grami pozorów
    polega IMO na tym, ze tam formalnie to moga byc i miliardy zlotych na koncie
    kazdego ubezpieczonego. Kluczem jest jednak to, ze wyplacic sie tego nie da,
    a sposób przeliczania tego "kapitalu" na swiadczenie, mozna sobie ustalic
    dowolnie w drodze ustawowej. Tak wiec srodki tam plynace sa bezpowrotnie
    stracone. Wyplaty i tak beda zalezaly wylacznie od przyszlej sytuacji
    polskiego lub euro-republikanskiego budzetu. Inna rzecz, ze te kapitalowa
    czesc tez mozna znacjonalizowac w drodze ustawowej, co czesciowo wlasnie
    zaczeto robic. Tak wiec to w sumie jeden pies.

    > Zaczynam popierac Pawlaka z jego pomyslem na likwidacje ZUS i
    > zastosowanie zasad jak dla KRUS, czyli minimalna skladka i glodowa
    > emerytura. Oczywiscie powinno to dotyczyc wszystkich od rolnika, przez
    > gornikow i sluzby mundurowe, az po Prezydenta :).

    Podobne rozwiazanie funkcjonuje na Nowej Zelandii. Praktyka pokazala, ze z
    tym takze sa problemy, tzn. trzeba opózniac wiek, od którego dostaje sie ten
    mini-zasilek. Ale IMO to znacznie lepsze rozwiazanie, niz to co jest
    obecnie.

  • 12. Data: 2010-12-30 22:25:10
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > w ten sposób bezdomni i głodni szybciej padniecie i troche wiecej
    > zostanie dla tych 20- 30- latków, zeby nie palili opon na ulicach.

    Nie, nie... tak dobrze mieć nie będziecie, trzydziestolatkowie i
    czterdziestolatkowie... Powiedzenie "zanim gruby schudnie, chudy
    zdechnie" do waszej sytuacji się nie odnosi, bo będziecie mieć
    większe potrzeby i sama frustracja z ich niespełnienia was wykończy.
    A jak wy będziecie mieć bliżej niż dalej to ówcześni
    dwudziestolatkowie i tak będą palić, choć nie wiem czy opony.

    witrak()

  • 13. Data: 2010-12-30 22:40:05
    Temat: Re: [OT] Re: /Emerytury/ I i II filar w ZUS, OFE zostaje 2,3%
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-30 19:51, Feromon pisze:
    > Mnóżcie się Polacy, bo nie wydolicie finansowo!!!

    I będą stali jak te żule pod sklepami monopolowymi, bo pracy dla nich
    nie będzie?
    Lepiej od razu sobie w łeb strzelić.

    --
    animka

  • 14. Data: 2010-12-31 07:16:52
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 30 Dec 2010 08:17:52 -0800, MK napisał(a):

    > Dlubali, dlubali i wydlubali... ZUS przejmuje wiekszosc skaldki na II
    > filar. Ciekawe jak efektywnie beda inwestowac ;).

    Hmmm czyżby od nowego roku nasz pln się zaczął osłabiać? Tylko czekać aż
    młodzi kredytowacy frankowi zapakowani pod korek zaczną się zwoływać na
    fejsbuku. Do tego podwyżka VATu więc realnie wszystko do góry. Ale jak
    trzeba było coś robić i się odezwać to pięknie ciemny lud wmanewrowali w
    "krzyż uwielbiany, krzyż wyśmiewany".

    --
    xbartx

  • 15. Data: 2010-12-31 07:20:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 30 Dec 2010 22:20:21 +0100, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > swiadczenie, mozna sobie ustalic dowolnie w drodze ustawowej. Tak wiec
    > srodki tam plynace sa bezpowrotnie stracone.

    Też jestem tego zdania. To jest po prostu taka gra (a tak naprawdę to
    jest dodatkowy podatek), tylko po prostu co jakiś czas zmieniają się
    zasady gry aby wszyscy uczestnicy mieli wrażenie, że mają szansę coś
    wygrać.

    --
    xbartx

  • 16. Data: 2010-12-31 07:52:01
    Od: " " <q...@g...pl>

    Co to dużo pisać, zayumali resztkę składki co do której był choć cień szansy
    że ją się później odzyska. Tak że płacący ZUS, porzućcie wszelką nadzieję że
    kiedykolwiek tą kasę zobaczycie.

  • 17. Data: 2010-12-31 09:50:35
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 31 Gru, 08:20, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > jest dodatkowy podatek), tylko po prostu co jakiś czas zmieniają się
    > zasady gry aby wszyscy uczestnicy mieli wrażenie, że mają szansę coś

    Dla mnie najwazniejsze jest aby to byly wydzielone aktywa, bo w ciagu
    30 lat wiele moze sie zmienic. I jest szansa, ze pieniadze te beda
    mogly zostac wykorzystane. Jesli nawet na emerytury to bedzie mozliwe
    oszacowanie ich wysokosci. W ZUS niczego nie oszacujesz, bo nie
    przewidzisz jakie beda wplywy w danym okresie.
    Dzis ukazalo sie wiecej szczegolow na temat pomyslow rzadu, proponuja
    ugle podatkowa w wysokosci 2% dochodow dla osob, ktore beda wplacaly
    kase do OFE. Pogielo ich, ksiazkowo uznaje sie, ze na emeryture
    powinno sie odkladac 10%, a tu taka smieszna ulga.
    Poniewaz dzis dobra okazja ku temu, to wypada zyczyc wszystkim autorom
    tego pomyslu, aby w najblizszym roku udali sie na zasluzona emeryture
    i nie mieli juz wplywu na przyszlosc kolejnych pokolen :).

    MK

  • 18. Data: 2010-12-31 09:56:07
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    a.googlegroups.com...

> [...]
    > kase do OFE. Pogielo ich, ksiazkowo uznaje sie, ze na emeryture
    > powinno sie odkladac 10%, a tu taka smieszna ulga.

    Jeśli do OFE to pogieło ich. To tak jakby wpłacać dodatkową składkę do
    ZUS i cieszyć się ze szczęścia, że się od tego podatku nie zapłaci. Jeśli do
    IKE to miało by to sens, tylko co wtedy jak ktoś chciałby to przed
    ukończeniem 60 roku życia wyciągnąć?

  • 19. Data: 2010-12-31 09:58:10
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ifk9bk$4sp$...@n...task.gda.pl...

> [...]
    > ZUS i cieszyć się ze szczęścia, że się od tego podatku nie zapłaci. Jeśli
    > do IKE to miało by to sens, tylko co wtedy jak ktoś chciałby to przed

    Nie znam propozycji, ale idę o zakład, że to chodzi o OFE. Może się znajdą
    chętni na dobrowolne podwyższenie składek samym sobie, zawsze da się je
    spożytkować na kolejne prywatyzacje. :)

  • 20. Data: 2010-12-31 10:40:32
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 31 Gru, 10:58, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    > chętni na dobrowolne podwyższenie składek samym sobie, zawsze da się je

    Z przekazow prasowych wunika, ze do "OFE lub funduszy inwestycyjnych".
    Wg. mnie jak nie bedzie dowolnosci zainwestowania tych srodkow i nie
    beda one podlegaly takze zwolnieniu z podstawy do skladek na
    ubezpieczenia spoleczne (tak jak PPE) to bedzie zainteresowanie takie
    jak dla IKE, bo kwota marna. Przykladowo przy dochodzie 100tys rocznie
    mamy obnizenie podstawy o 2tys, co nam daje obnizenie podatku o
    640PLN.

    MK