  • 1. Data: 2008-08-13 16:58:50
    Temat: Kwota wolna od "belkowego"
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jaka jest na dzien dzieiejszy kwota wolna od belkowego ? Bo nie wiem czy
    mi sie oplaca wplacac na eMax+ kilkaset PLN, jako ze istnieje szansa, iz
    wtedy otrzymam mniejsze odsetki z uwagi na zalapanie sie na belkowe.

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2008-08-13 18:22:12
    Temat: Re: Kwota wolna od "belkowego"
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Jaka jest na dzien dzieiejszy kwota wolna od belkowego ? Bo nie wiem czy
    > mi sie oplaca wplacac na eMax+ kilkaset PLN, jako ze istnieje szansa, iz
    > wtedy otrzymam mniejsze odsetki z uwagi na zalapanie sie na belkowe.

    kwota zależy od oprocentowania rachunku, generalnie odsetki nie mogą być
    wyższe niż 2,49 zł wtedy podatek wynosi 0 zł...

    jeżeli wyniosą 2,50 zł wtedy płatnik potrąci odsetki w wysokości 1 zł

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-08-13 19:20:11
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 20:22:12 +0200, RobertS napisał(a):

    > kwota zależy od oprocentowania rachunku, generalnie odsetki nie mogą być
    > wyższe niż 2,49 zł wtedy podatek wynosi 0 zł...
    >
    > jeżeli wyniosą 2,50 zł wtedy płatnik potrąci odsetki w wysokości 1 zł

    Czyli przy emax+ 5,75% wychodzi to, że max 519,64 zł można trzymać przez
    miesiąc ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 4. Data: 2008-08-13 19:43:07
    Temat: [OT] Re: Kwota wolna od "belkowego"
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Jaka jest na dzien dzieiejszy kwota wolna od belkowego ? Bo nie wiem czy

    Ciekaw jestem, dlaczego jeszcze nie wprowadzono lokat antybelkowych w
    których kwota wpłacona automatycznie dzieli się na mniejsze tak aby podatek
    nie był naliczany. Który bank będzie pierwszy?

    Darek

  • 5. Data: 2008-08-13 20:11:18
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:g7vc5k$df6$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli przy emax+ 5,75% wychodzi to, że max 519,64 zł można trzymać przez
    > miesiąc ?

    Nie. Zalezy od ilości dni miesiąca.

    marekz

  • 6. Data: 2008-08-13 20:40:17
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
    > Czyli przy emax+ 5,75% wychodzi to, że max 519,64 zł można trzymać przez
    > miesiąc ?

    Ale nedza... To w takim razie nie moge nic nie doplacic, a nawet musze
    wyplacic :)

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2008-08-14 00:43:53
    Temat: Re: [OT] Re: Kwota wolna od "belkowego"
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekaw jestem, dlaczego jeszcze nie wprowadzono lokat antybelkowych w
    > których kwota wpłacona automatycznie dzieli się na mniejsze tak aby
    > podatek nie był naliczany. Który bank będzie pierwszy?

    Po co takie kombinacje, wystarczył by rachunek oszczędnościowy na trochę
    mniejszy procent, ale za to kapitalizowany codziennie. I już by się kwota
    bez belkowego zwiększyła do ponad 15.000 zł.

  • 8. Data: 2008-08-14 05:54:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Darek wrote:

    > Ciekaw jestem, dlaczego jeszcze nie wprowadzono lokat antybelkowych w
    > których kwota wpłacona automatycznie dzieli się na mniejsze tak aby
    > podatek nie był naliczany. Który bank będzie pierwszy?

    Obawiam się że US by doszedł do wniosku że takie omijanie jest nieskuteczne
    i należy się tyle ile byłoby w przypadku normalnej, niepodzielonej lokaty.
    I co gorsza, jest całkiem niemałe prawdopodobieństwo że WSA lub NSA
    podzieliłby jego stanowisko.

    Więc musieliby to ryzyko wrzucić w koszty takiej lokaty, co by skutecznie
    zjadło oprocentowanie :).

    p. m.

  • 9. Data: 2008-08-14 06:55:18
    Od: "Włodziu" <p...@w...pl>

    > Jaka jest na dzien dzieiejszy kwota wolna od belkowego

    Przy oprocentowaniu konta 5,75%:
    - 30 dni kwota 526,00 zł - odsetki - 2,4859 zł = 2,49 zł
    ^^^^^^ ^^^^^
    - 31 dni kwota 509,00 zł - odsetki - 2,4857 zł = 2,49 zł
    ^^^^^^ ^^^^^
    Te kwoty są specjalnie zaokrąglone, bo nie lubię się bawić w grosiki. Są to
    minimalne pełne kwoty aby uzyskać maksymalne odsetki bez belki (2,49 zł)

    Metoda liczenia wygląda następująco:

    (5,75%*ilość dni)/365*kwota= 2,4859<x<2,4949

    musisz tak dobrać kwotę aby odsetki nie przekroczyły 2,49zł (w praktyce aby
    uzyskać max oprocentowanie bez belki odsetki muszą być w przedziale od
    2,4859 do 2,4949 - z tym, że lepiej trzymać się tej dolnej granicy, bo:
    - banki różnie zaokrąglają i już niektórzy się skarżyli na to
    - po co trzymać więcej na koncie
    - i tak w obu przypadkach otrzymasz odsetki 2,49zł

    Życzę powodzenia w walczeniu z tym
    (pierdolonym, bezsensownym, wkurwiającym, złym, odpychającym, idiotycznym,
    wymyślonym przez debila, niesprawiedliwym i okradającym ludzi z oszczędności
    podatkiem!!!!!

    Ja tak się tym przejąłem, że nie mogłem spać ani jeść, aż w końcu zrobiłem
    sobie w Excelu cały arkusz ze wszystkimi możliwościami. Nie jest to trudne
    ale daje a dzięki temu na bieżąco wiem jakie mam oprocentowanie po x dniach
    i kiedy zadziałać aby nie płacić belki.
    Zrobienie tego nie jest trudne a daje zajebistą satysfakcje że się porobiło
    Belkę i tych innych rządzących pedałów.

    Np. kupując samochód za 16.000zł. Wstrzymałem się 4 dni!! Mając 4 eMaxy Plus
    co dziennie z jednego na drugi przelewałem po 15.780,00. I w ciągu tych 4
    dni na każdym eMaxie Plus zarobiłem 2,49 czyli około 10zł.

    Wiem, ze kwota nie powalająca - ale to przede wszystkim hobby a nie biznes!!

  • 10. Data: 2008-08-14 07:01:37
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > (5,75%*ilość dni)/365*kwota= 2,4859<x<2,4949

    jazda się robi jak w ciągu miesiąca bank "nagle" podwyzszy oprocentowanie
    konta, wtedy trzeba od nowa policzyc, zeby sie nie okazalo, że z powodu 1gr
    wartosc podatku wyniosła 1 zł!

    --
    pozdrawiam
    RobertS