  • 81. Data: 2008-12-29 00:22:35
    Temat: [OT]Re: Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dannyboy wrote:
    [...]
    > Ten tez byl do Sydney.

    Do Sydney też widziałem całkiem tanio (BTW, 1.2kEUR to całkiem blisko do
    6kpln, a tu jeszcze SI po drodze ....)

    > Na jaki miesiac szukasz dla 2 osob ?

    Dowolny

    > Wylot koniecznie z Krakowa ?

    Niekoniecznie.

    p. m.

  • 82. Data: 2008-12-29 07:20:25
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    mvoicem pisze:

    > Do Sydney też widziałem całkiem tanio (BTW, 1.2kEUR to całkiem blisko do
    > 6kpln, a tu jeszcze SI po drodze ....)

    > Dowolny

    > Niekoniecznie.

    Emirates
    FRA-DXB-SYD
    13 APR - 7 MAY
    1023,24 EUR
    Z SYD do DXB lecisz A380 :)

    Moge polecic darmowy parking we Frankurcie :)

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 83. Data: 2008-12-29 07:22:13
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > robisz transakcje zagraniczne w gotowce ???

    Tak, ale najwyraźniej inaczej niż wy... od czegoś sa konta walutowe :-) No
    OK. Wracając do tematu - najwyraźniej blokada na zagranicę to chybiony
    pomysł.

  • 84. Data: 2008-12-29 07:27:50
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Chipy daja taki efekt (tzn. skutecznosc jest podobna co przy
    > transakcjach internetowych, czyli zadna). Blokowanie transakcji nie
    > daje zadnego pozytywnego efektu.

    Chipów bez pasków na razie nie ma i nie sądzę by szybko były. Okres
    przejściowy trwa już kilka lat.

    > Stary, Ty piszesz teoretycznie, a ja wiem, ze to jest proste.

    OK. Więc może tak - jak tłumaczysz wyjęcie w Bułgarii kasy?

    > A co to jest lewy dowod? Ukradziony? Podrobiony? Przy pomocy "slupa"
    > z nie-lewym dowodem? Potem wyciaganie kasy z bankomatu, limity itd, i
    > tu rzeczywiscie system nadzorujacy karty moze cos zauwazyc bez trudu.

    Ukradziony lub podrobiony - tak wyciągali przez WU.

  • 85. Data: 2008-12-29 07:40:07
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > To najmniej ryzykowna czesc operacji, a z punktu widzenia
    > bezpieczenstwa kart - nieistotna.

    Tylko, że po wyjęciu z kont kasy najtrudniejsza część jest już za
    przestępcami. Tymczasem do momentu dotarcia do tej Bułgarii karty mogły być
    zablokowane, środki wyprowadzone itp. Przestępca mógł zostać z niczym.

    > Ludzie z wiekszymi kwotami w walizkach lataja caly czas. Nie mowie ze
    > to jakies madre jest, i nie wiem jak na lotnisku w Bulgarii, ale jak
    > na "przeswietleniu" nie bedzie widac nic, co by zainteresowalo
    > "bezpiecznikow", to pies z kulawa noga sie tym nie zainteresuje.

    Nietrudno w googlach znaleźć afery z nielegalnym przewozem gotówki. Nie
    pamiętam jak jest teraz, ale kiedyś kwotę pow. 10.000 euro należało zgłosić
    celnikowi, m.in. wpisując źródło pochodzenia lub przedstawiając
    zaświadczenie z banku. Obawiam się, iż przestępca woli jednak, celem
    zapewnienia sobie bezpieczeństwa, przekroczyć kilka granic z danymi z kart
    niż z taką gotówką o jakiej pisaliśmy. Nie mogąc udokumentować źródła
    pochodzenia nie musi się skończyć na mandacie.

    > Mysle ze zdecydowanie wiecej niz 1% Polakow - sposrod tych
    > posiadajacych karty - jezdzi za granice.

    Jeździ tak, aktywnie używa karty za granicą? Bardzo mocno nie sądzę.

  • 86. Data: 2008-12-29 10:17:22
    Od: k...@o...pl

    On 27 Gru, 18:20, Dannyboy <d...@p...pl> wrote:

    > Jakie jest praktyczne zastosowanie posiadania takiego limitu na karcie
    > kredytowej ?
    > Najdrozszy bilet lotniczy jaki kupowalem kosztowal 1200 EUR...
    Kupowanie takich biletów dla całej rodziny...

  • 87. Data: 2008-12-29 10:21:46
    Od: k...@o...pl

    On 27 Gru, 18:28, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

    > Nie reklamowałem, więc pewny nie jestem, ale jeśli masz rację to wracamy do
    > punktu wyjścia i trzeba spłacić złodzieja po czym liczyć na uznanie
    > reklamacji. W przeciwnym wypadku ostro można się naciąć...

    Cóż, zawsze w przypadku reklamacji bezpiezniej spłacić na wypadek
    gdyby bank odzucił reklamację..

    Samo złapanie złodzieja nie jest konieczne czasem wystarczy, że
    transakcja była "z paska" a karta miała chip etc. a już bank obciązy
    nie klienta tylko kogoś innego.
    Szef mojej firmy regularnie gubi karty i ma pełno fraudów a jednak
    banki dają mu żyć a i on ciągle chce nową kartę...

  • 88. Data: 2008-12-29 10:32:10
    Od: k...@o...pl

    On 29 Gru, 08:20, Dannyboy <d...@p...pl> wrote:

    > Emirates
    > FRA-DXB-SYD
    > 13 APR - 7 MAY
    > 1023,24 EUR
    > Z SYD do DXB lecisz A380 :)

    niezłe gdyby eur było teraz tańsze.
    Wiesz czemu EK ma gorsze zasady w przypadku spoznienia sie na samolot
    z Europy kontynentalnej niz z UK?
    Kwestia większej konkurencji?

    a w tym samy okresie, a nawet dłuższym, można z Londynu za 687 gbp
    trochę dalej a biorąc pod uwagę obecny kurs eur/gbp znacznie taniej...

  • 89. Data: 2008-12-29 10:46:48
    Od: k...@o...pl

    On 29 Gru, 08:27, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

    > Chipów bez pasków na razie nie ma i nie sądzę by szybko były. Okres
    > przejściowy trwa już kilka lat.
    w sensie przepisów ważniejsze jest, że jest chip niż, że nie ma paska.

  • 90. Data: 2008-12-29 12:31:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

    > Chipów bez pasków na razie nie ma i nie sądzę by szybko były. Okres
    > przejściowy trwa już kilka lat.

    I bedzie trwal jeszcze dlugo. To bez znaczenia, bo nie stawialem
    zadnego warunku na brak paska (ani na brak numeru = transakcji innych
    niz korzystajacych z procesora karty).

    > OK. Więc może tak - jak tłumaczysz wyjęcie w Bułgarii kasy?

    Co masz na mysli dokladnie?

    > Ukradziony lub podrobiony - tak wyciągali przez WU.

    Przez Western Union? Do tego "lewy dowod" jest zbedny.
    --
    Krzysztof Halasa