  • 41. Data: 2010-04-18 19:12:59
    Temat: Re: [OT] Re: inteligo i żałoba, OK, ale całe tło czarne
    Od: Michał Kurowski <m...@g...pl>

    > To raczej wszyscy wiedza. Zdaje sie wspominalem cos o skosnookich
    > i roznych kolorach? Tu tym bardziej wiadomo ze sie roznia, ale to nie
    > powoduje, ze przynaleznosc _narodowa_ wynika z genow.

    Przynależność narodowa jest sprawą kulturową, nabytą bardzo niedawno.

    Dyskusyjne jest po prostu to o wstawianiu dziecka w którekolwiek
    środowisko językowo - narodowe i uzyskaniu natywnego
    dla danego miejsca obywatela.

    --
    Michał

  • 42. Data: 2010-04-18 21:47:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 18 Apr 2010 19:32:08 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > O co pytasz, po co piloci zapoznaja sie m.in. z terenem?
    > 100 m, rzad wielkosci sie zgadza, tamtejszej mapy nie widze w sieci.

    Bo jej nie ma. Jedyne co mieli, to schemat portu - kilka kresek. Na którymś
    forum lotniczym był skan...

    > Tak czy owak to ruska ruletka, wiedzieli o tym doskonale.

    Zgadza się. IMO to był błąd pilota i proszenie sie o kłopoty, natomiast
    chciałbym też wiedzieć jak sie prosił i dlaczego.

    > Bardzo ogolne sformulowanie, ktore prawdziwe moze byc tylko w jakichs
    > konkretnych okolicznosciach (prawdopodobnie innych niz te, z ktorymi
    > mieli do czynienia).

    Opadanie 3m/s, czyli standardowe przy podejściu.

    > Ale FDR pewnie to wyjasni, jesli zgodnie z zapowiedziami oczywiscie
    > opublikuja.

    Mam nadzieję. CVR też, mam nadzieję.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 43. Data: 2010-04-18 23:03:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał Kurowski <m...@g...pl> writes:

    > Przynależność narodowa jest sprawą kulturową, nabytą bardzo niedawno.

    Wlasnie.

    > Dyskusyjne jest po prostu to o wstawianiu dziecka w którekolwiek
    > środowisko językowo - narodowe i uzyskaniu natywnego
    > dla danego miejsca obywatela.

    Obywatelstwo to jest zupelnie inna sprawa, bardzo czesto nie majaca
    z narodowoscia dokladnie nic wspolnego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 44. Data: 2010-04-18 23:14:51
    Od: Michał Kurowski <m...@g...pl>

    > Obywatelstwo to jest zupelnie inna sprawa, bardzo czesto nie majaca
    > z narodowoscia dokladnie nic wspolnego.

    To już chyba zostało ustalone ?

    Na czym więc polega problem - taki mały "obywatel"
    będzie narodowości tej samej jak jego rodzice (w Europie).

    Jeżeli nawet zostanie wychowany całkowicie w kulturze swojej
    nowej "ojczyzny" to niesiona przez niego próbka w
    materiale dziedzicznym będzie czy nie będzie identyczna
    z tą ze społeczności w której się znalazł ?

    Pozdrwiam,

    --
    Michał

  • 45. Data: 2010-04-18 23:50:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Bo jej nie ma. Jedyne co mieli, to schemat portu - kilka kresek.

    A skad wiesz?
    To stare lotnisko wojskowe (zdaje sie ze od 3 miesiecy(?) moga go uzywac
    takze cywile), to ze nie ma czegos w sieci nie znaczy, ze to nie
    istnieje. To nie jest tak, ze ktos sobie wybudowal lotnisko i zniknal.

    > Opadanie 3m/s, czyli standardowe przy podejściu.

    Bardzo watpie by Tu-154 potrzebowal az 8 sekund przy Vref na zatrzymanie
    opadania 3 m/s.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 46. Data: 2010-04-19 00:13:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał Kurowski <m...@g...pl> writes:

    > Na czym więc polega problem - taki mały "obywatel"
    > będzie narodowości tej samej jak jego rodzice (w Europie).

    Nie - bedzie praktycznie tej samej narodowosci co jego opiekunowie
    i otoczenie, w ktorym sie wychowa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 47. Data: 2010-04-19 11:39:16
    Od: Michał Kurowski <m...@g...pl>

    > Nie - bedzie praktycznie tej samej narodowosci co jego opiekunowie
    > i otoczenie, w ktorym sie wychowa.

    Jaką logiką, poza wiarą i wiernością pewnym tradycjom filozoficzno -
    - politycznym do tego doszedłeś będziesz musiał jednak pokazać.

    Pozdrawiam,

    --
    Michał

  • 48. Data: 2010-04-19 12:23:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Jaką logiką, poza wiarą i wiernością pewnym tradycjom filozoficzno -
    > - politycznym do tego doszedłeś będziesz musiał jednak pokazać.

    To nie ma nic wspolnego z wiara i zadnymi tradycjami, i zostalo
    przetestowane w praktyce wielokrotnie - w czasie adopcji dzieci innej
    (teoretycznie) narodowosci.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 49. Data: 2010-04-19 12:50:45
    Od: Michał Kurowski <m...@g...pl>

    > To nie ma nic wspolnego z wiara i zadnymi tradycjami, i zostalo
    > przetestowane w praktyce wielokrotnie - w czasie adopcji dzieci innej
    > (teoretycznie) narodowosci.

    No widzisz.
    To nie jest nawet "teoretycznie" - jest, zgadza się, możliwe w wielu
    obowiazujących systemach prawnych. Jak działa w rzeczywistości
    nie trzeba chyba tłumaczyć - emocje ludzkie nie biorą się znikąd
    (w tym przypadku dotyczą pierwotnej i bardzo silnej kwestii więzi
    plemiennych).

    Rzecz w tym że faktycznie takie procesy jak migracje, adopcja
    są formą ewolucji (zmiany) danych populacji i absolutnie nie są
    w zwiazku z tym bez wpływu na ("wyższego" rzędu) pojęcie
    narodowości.

    Pozdrawiam,

    --
    Michał

  • 50. Data: 2010-04-19 18:17:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > No widzisz.

    No ale co rzekomo mam widziec? Widze to, o czym pisalem - ze dziecko nie
    rodzi sie okreslonej narodowosci, i ze nie ma to zwiazku z genami, ale
    ze to jest kwestia wychowania.

    Narodowosc nie ma zwiazku z biologia.

    > To nie jest nawet "teoretycznie" - jest, zgadza się, możliwe w wielu
    > obowiazujących systemach prawnych.

    A co ma do tego system prawny???

    > Jak działa w rzeczywistości
    > nie trzeba chyba tłumaczyć - emocje ludzkie nie biorą się znikąd
    > (w tym przypadku dotyczą pierwotnej i bardzo silnej kwestii więzi
    > plemiennych).

    Ale owe "wiezy plemienne" nie maja zadnego zwiazku z genami, dziecko
    rodzi sie bez tych wiezow.

    > Rzecz w tym że faktycznie takie procesy jak migracje, adopcja
    > są formą ewolucji (zmiany) danych populacji i absolutnie nie są
    > w zwiazku z tym bez wpływu na ("wyższego" rzędu) pojęcie
    > narodowości.

    Piekne lanie wody, ale czy nie prosciej bylo napisac, ze rzeczywiscie
    dziecko rodzi sie bez narodowosci?
    --
    Krzysztof Halasa