  • 21. Data: 2009-02-06 22:17:39
    Temat: Re: odsetki z Killera
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 6 Lut, 22:53, Michał Kurowski <m...@g...pl> wrote:

    > Nie, bo jest bezwartościowy ;-)

    hmm..
    rozwiniesz wypowiedź?

    --
    plusz

  • 22. Data: 2009-02-06 22:21:45
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 13:23:15 -0800 (PST), plusz napisał(a):

    > a swoją drogą - widzę, że "wymiatasz" w PHP :)
    > to może wyjaśnij jak taki błąd mógł powstać - no i może potrafisz go
    > powtórzyć?

    Wynik może być wyświetlany przez heredoc i ktoś zapomniał o tym fragmencie
    w treści.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2009-02-06 22:28:16
    Temat: Re: [OT] Re: odsetki z Killera
    Od: Michał Kurowski <m...@g...pl>

    > Ponieważ? Wiesz na czym działało przez długie lata np. allegro?

    Allegro, mój autorytet ;-)

    > Słyszałeś aby choć raz wyciekły z niego jakieś dane?

    roftl

    > Gdy ta nazwa powstała, ten język był całkowicie czymś innym. Od tego
    > czasu jego kod został napisany całkowicie od nowa.

    A potem od nowa a potem znowu od nowa ;-0

    --
    Michał

  • 24. Data: 2009-02-06 22:33:42
    Od: Michał Kurowski <m...@g...pl>

    > hmm..
    > rozwiniesz wypowiedź?

    Odniosłem się w lakoniczny sposób do dyskusji na temat
    tego co oznacza w IT wolność w sensie ogólnodostępności
    i wymiany pomysłów oraz w sensie darmowości.

    Wiąże się to z dwuznacznością angielskiego "free".

    --
    Michał

  • 25. Data: 2009-02-06 22:37:34
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "plusz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 6 Lut, 22:44, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

    > BTW. ciekawe, że ten kod PHP nie wyświetla się na stronie

    To jest akurat proste. Dla przeglądarki jest to znacznik html (jak np.
    <bzdury>) którego przeglądarka nie rozumie, więc go pomija.
    Gdyby się wyświetlał, to został by z pewnością zauważony i usunięty.

    Taki kod:

    ------
    <?php
    echo "<br>znacznik: <znacznik> koniec znacznika";
    ?>
    ------

    Wygeneruje taki wynik:

    ------
    znacznik: koniec znacznika
    ------

    W źródle już wszystko będzie widać.

  • 26. Data: 2009-02-06 22:44:37
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Michał Kurowski" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A potem od nowa a potem znowu od nowa ;-0

    Ba, takie odświeżenia działają bardzo dobrze na wydajność i stabilność.
    Nie ma nic gorszego niż łatany od lat kod, bo z czasem pojawia się w nim
    wiele protez, na których łatwe obejście nie pozwalają jakieś tam rozwiązania
    zaszyte w głębszych wartstwach kodu.
    Dlaczego się tego nie praktykuje? Bo to kosztuje i pochłania czas.
    Paradoksalnie mogą sobie na to pozwolić projekty, które nie są nastawione na
    zysk.

  • 27. Data: 2009-02-06 22:50:16
    Od: Michał Kurowski <m...@g...pl>

> [...]
    > wiele protez, na których łatwe obejście nie pozwalają jakieś tam
    > rozwiązania zaszyte w głębszych wartstwach kodu.

    Będę już kończył tego offtopa.

    Dodam że generalnie masz rację ale robienie tego akurat w PHP
    i akurat w kontekście bankowości jest dowodem pauperyzacji
    albo po prostu czystej głupoty.

    Pasuje jak ulał do Poczty Polskiej ...

    > Dlaczego się tego nie praktykuje? Bo to kosztuje i pochłania czas.
    > Paradoksalnie mogą sobie na to pozwolić projekty, które nie są nastawione
    > na zysk.

    Praktykuje się i to w organiacjach np tak koszmarnie nastawionych na
    zysk jak Microsoft i Oracle (sprawdź właśnie np historię silników rdmbs).

    Pozdrawiam,

    --
    Michał

  • 28. Data: 2009-02-06 23:21:53
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 23:50:16 +0100, Michał Kurowski napisał(a):

    > Będę już kończył tego offtopa.
    >
    > Dodam że generalnie masz rację ale robienie tego akurat w PHP
    > i akurat w kontekście bankowości jest dowodem pauperyzacji
    > albo po prostu czystej głupoty.

    Dlatego, że Ty tak twierdzisz?

    Nie no, powalasz siłą argumentów w tym wątku.

    > Pasuje jak ulał do Poczty Polskiej ...

    Rozumiem, że jeśli prostej strony z formularzem rejestracyjnym nie wyciosa
    40 programistów w Javie, to nie uzyska ona Twojej akceptacji?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 29. Data: 2009-02-07 09:08:53
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 6 Lut, 23:50, Michał Kurowski <m...@g...pl> wrote:

    > Dodam że generalnie masz rację ale robienie tego akurat w PHP
    > i akurat w kontekście bankowości jest dowodem pauperyzacji
    > albo po prostu czystej głupoty.
    >
    > Pasuje jak ulał do Poczty Polskiej  ...

    kończąc topic:
    a ja tutaj jestem pełen podziwu dla Poczty
    w krótkim czasie zrobili popularną usługę, dzięki której zdobędą dużą
    bazę klientów

    wszystko działa w systemie bankowym - formularz na stronie wstępnie
    miał służyć tylko do wysyłania zlecenia o zerwaniu lokaty, ale sprytny
    informatyk rozszerzył go o kilka dodatkowych funkcjonalności.

    Prawdopodobnie idąc zgodnie z procedurami w dużych firmach, najpierw
    zebrałby się zespół projektowy z dodatkową firmą doradczą, później po
    6 miesiącach powstałaby pierwsza funkcjonalność (oczywiście wcześniej
    zakupy licencji i sprzętu), następnie audyty bezpieczeństwa,
    wydajności i funkcjonalności no i po roku czasu uruchomionoby z pomocą
    kolejnego audytora formularz :)
    A i tak wszyscy krytykowaliby, że ma złe funkcjonalności.

    Tak więc tutaj postąpiono całkiem słusznie i wykonano pracę
    najmniejszym możliwym kosztem, zapewniając wymaganą funkcjonalność.
    Może się to zemścić, jeśli ktoś nie powie stop i będą dalej to
    rozwijać, albo okaże się, że jednak odseparowanie systemu bankowego
    nie jest wystarczające i wyciekną jakieś dane. No ale być może do tego
    czasu usługa przestanie istnieć.

    KONIEC WĄTKU

    --
    plusz