  • 41. Data: 2005-01-13 14:07:01
    Temat: Re: [OT] Re: oszustwa bankomatowe
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005 14:36:45 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >Jaki prezes? Nie zapłacisz faktury i sprawa idzie do windykacji. Ty

    no i fajnie, tego przecież nie kwestionowałem

    >kwestionujesz wysokośc faktury i zakładasz sprawę sądową. Tymczasem

    nie zakładam. Jeśli TPSA uważa, że jej się należy, a ja nie zapłacę
    dobrowolnie, to ONI mogą wytoczyć powództwo. To rola tego, który
    wywodzi skutki prawne.

    >windykacja sobie leci. Oczywiście sąd może zawiesić windykację spornej kwoty

    ale ta windykacja może mi co najwyżej do dłuchawki truć? Nadal w tej
    sprawie nie ma komornika!

    >do czasu rozpatrzenia sprawy, ale przeciez to nie jest obligatoryjne o ile
    >wiem. Na dodatek inicjatywa należy do Ciebie - Ty zakładasz sprawę, składasz

    ja nie zakładam! Inicjatywa jest po stronie tepsy, bo to oni chcą
    zapłaty za rzekomo wykonane usługi.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 42. Data: 2005-01-13 14:10:22
    Temat: Re: oszustwa bankomatowe
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > a kto ma odpowiadać?

    > to też mnie nie dziwi, pod warunkiem, że chodzi o operacje dokonane
    > przez posiadacza

    dziwne jest to, że w całęj umowie nie ma nic o ograniczeniu odpowiedzialnosci
    klienta przed zastrzezeniem karty i sytuacji po zastrzezeniu karty.
    Bez takich uregulowan zamieszczenie tylko zapisow cytowanych jest zupelnie
    niezrozumiale. Ich odpowiedzia bylo, że to umowa standardowa i specjalnie dla
    mnie zmieniac jej nie beda.

    Z innych ciekawostek: w jednym z paragrafów podali, ze operacje w USD nie beda
    przeliczane na EUR, a w następnym paragrafie podali że operacje w EUR bedą
    przeliczane na PLN.
    Co do operacji w USD nadal nie ma jasnosci, a jaki % marzy ukrywają w
    przeliczeniach "dokonywanych przez VISA" tez nie ujawnili.
    *** blad ***

  • 43. Data: 2005-01-13 14:11:44
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > nie zakładam. Jeśli TPSA uważa, że jej się należy, a ja nie zapłacę
    > dobrowolnie, to ONI mogą wytoczyć powództwo. To rola tego, który
    > wywodzi skutki prawne.

    Tepsa nic nie "uważa". Tepsa idzie po nakaz zapłaty.

    > ale ta windykacja może mi co najwyżej do dłuchawki truć? Nadal w tej
    > sprawie nie ma komornika!

    Dlaczego nie? Jest faktura, jest odrzucona reklamacja, jest nakaz zapłaty
    wystawiony przez sąd. I jest komornik. Nie pasuje Ci? Uważasz, że reklamację
    odrzucili bezpodstawnie? Pozostaje sąd. TOBIE.

    To Ty twierdzisz, że "rzekomo".

  • 44. Data: 2005-01-13 14:12:07
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005 14:41:47 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >O wystawienie nakazu zapłaty o ile się nie mylę. Jest faktura, nie została
    >zapłacona, reklamacja oddalona. Więc w majestacie prawa tepsa leci ściągać
    >kasę :-)

    no, czyli już sobie przeczysz, bo dotąd twierdziłaś, że to klient
    wytacza.

    No i TPSA składa wniosek, ja kwestionuję, a dalej sprawa biegnie
    normalnym trybem: rozprawy, wyrok, ewentualnie komornik.

    >A gdzie ja coś takiego napisałam? Jak się nie zgadzasz z wynikiem

    ">Hehehehe dobre! Zwłaszcza jak wlezie Ci komornik, będziesz latał po
    sądach" - to nie Twoje?

    >postępowania reklamacyjnego, to TY idziesz do sądu i to TY zakładasz sprawę
    >a nie tepsa. Tepsa co najwyżej po wysłaniu 2 wezwań do zapłaty leci sobie
    >przyklepać nakaz zapłaty. Gdyby było tak jak twierdzisz to po negatywnym

    leci sobie, a ja wnoszę sprzeciw. I nakaz _nie_ zostanie wydany.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 45. Data: 2005-01-13 14:14:52
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > no, czyli już sobie przeczysz, bo dotąd twierdziłaś, że to klient
    > wytacza.

    Wytacza jak nie zgadza sie z wynikiem postepowania reklamacyjnego.

    > ">Hehehehe dobre! Zwłaszcza jak wlezie Ci komornik, będziesz latał po
    > sądach" - to nie Twoje?

    Owszem moje. I podtrzymuję.

    > leci sobie, a ja wnoszę sprzeciw. I nakaz _nie_ zostanie wydany.

    Optymista z Ciebie. I bywalec sądów zapewne.

  • 46. Data: 2005-01-13 14:43:16
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005 15:14:52 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >Optymista z Ciebie. I bywalec sądów zapewne.

    żabyś wiedziała. A Ty tylko teoretyzujesz, w dodatku błędnie...

    Art. 495. KPC
    § 1. W razie prawidłowego wniesienia zarzutów przewodniczący wyznacza
    rozprawę i zarządza doręczenie ich powodowi.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 47. Data: 2005-01-13 14:54:27
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005 15:11:44 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >Tepsa nic nie "uważa". Tepsa idzie po nakaz zapłaty.

    i go nie dostaje, jeśli klient wnosi sprzeciw.

    >Dlaczego nie? Jest faktura, jest odrzucona reklamacja, jest nakaz zapłaty
    >wystawiony przez sąd. I jest komornik. Nie pasuje Ci? Uważasz, że reklamację

    nie ma nakazu, bo był sprzeciw

    >odrzucili bezpodstawnie? Pozostaje sąd. TOBIE.

    BTW: jeśli jest nakaz zapłaty to sąd _już_ był.

    >To Ty twierdzisz, że "rzekomo".

    nie. To TPSA wystawiła rachunek i nie ma _najmniejszego_ dowodu, że
    zgadzamy się z istnieniem zobowiązania. Ba, my mamy dowód, że je
    zakwestionowaliśmy (reklamacja).

    A przecież:

    Art. 485. § 1. Sąd wydaje nakaz zapłaty, jeżeli powód dochodzi
    roszczenia pieniężnego albo świadczenia innych rzeczy zamiennych, a
    okoliczności uzasadniające dochodzone żądanie są udowodnione
    dołączonym do pozwu:
    1) dokumentem urzędowym,
    2) zaakceptowanym przez dłużnika rachunkiem,
    3) wezwaniem dłużnika do zapłaty i pisemnym oświadczeniem dłużnika o
    uznaniu długu,
    4) zaakceptowanym przez dłużnika żądaniem zapłaty, zwróconym przez
    bank i nie zapłaconym z powodu braku środków na rachunku bankowym.

    TPSA nie ma żadnego z tych 4 załączników!

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 48. Data: 2005-01-13 15:05:40
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > bank i nie zapłaconym z powodu braku środków na rachunku bankowym.
    >
    > TPSA nie ma żadnego z tych 4 załączników!

    Co to znaczy "dokument urzędowy" ? W jaki sposób dłuznik akceptuje rachunek?
    Poza tym ok. tepsa próbuje uzyskać nakaz zapłaty, klient wnosi sprzeciw,
    sprawa zaczyna się toczyć. Powiedz mi - KTO traci czas na wizyty w sądzie,
    pieniądze na adwokata? I JAKĄ masz gwarancję wygrania sprawy?

  • 49. Data: 2005-01-13 15:20:05
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005 16:05:40 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >Co to znaczy "dokument urzędowy" ? W jaki sposób dłuznik akceptuje rachunek?

    Dokument urzędowy... Pewnie dokument wystawiony przez urząd. A TPSA
    urzędem nie jest.
    Akceptacja? A jak sądzisz? Podpisanie rachunku na pewno (sam to
    ćwiczyłem); pewnie również zaksięgowanie dokumentu przez klienta przy
    jednoczesnej rezygnacji z reklamacji mogłoby być uznane przez sąd za
    takie potwierdzenie.

    >Poza tym ok. tepsa próbuje uzyskać nakaz zapłaty, klient wnosi sprzeciw,
    >sprawa zaczyna się toczyć. Powiedz mi - KTO traci czas na wizyty w sądzie,
    >pieniądze na adwokata? I JAKĄ masz gwarancję wygrania sprawy?

    nie wiem, może nawet nie warto tego robić, a lepiej potulnie zapłacić
    co żądają (he, he).

    Ale cieszę się, że zrozumiałaś, że to TPSA jest powodem w sprawie i że
    komornik jednak na razie (dopóki nie zapadnie wyrok) klientowi nie
    grozi.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 50. Data: 2005-01-13 15:33:11
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > nie wiem, może nawet nie warto tego robić, a lepiej potulnie zapłacić
    > co żądają (he, he).

    Nic takiego nie napisałam. Możesz mi nie wkładać w klawiaturę bzdur? Będę
    wdzięczna.

    > Ale cieszę się, że zrozumiałaś, że to TPSA jest powodem w sprawie i że
    > komornik jednak na razie (dopóki nie zapadnie wyrok) klientowi nie
    > grozi.

    No nie wiem. Jak klient jest informowany o toczacym się postępowaniu o
    wydanie nakazu zapłaty? Mam daleko posuniętą nieufnośc wobec naszych sądów.
    Poza tym padł tu postulat, że klient ma prawo nie zakładac blokady na 0700.
    Oczywiście, że ma. Tyle, że pozostaje pytanie jak potraktuje sąd taką
    sytuację: jest sporna faktura, operator proponuje blokadę, klient odmawia
    (ma prawo przecież!) i jest druga sporna faktura.