  • 21. Data: 2009-02-17 15:04:37
    Temat: Re: [OT?] Religia i bogactwo
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sorden wrote:

    > Zasluguje na kare chlosty! Nie powinien sprzedawac po cenei wyzszej niz
    > 10%. Ceny powinny byc ustalane panstwowo! :)

    Ja myślę, że jakby dokładał do interesu to by była wtedy prawdziwa
    sprawiedliwość społeczna.

  • 22. Data: 2009-02-17 15:06:27
    Od: "haze" <a...@t...net.pl>

    Katole nie powinny grać. Ciężko sobie
    wytłumaczyć grę na giełdzie a co dopiero
    kontrakty czy FX. Tak jak powiedzieli
    koledzy, jesli chcesz coś ugrać na kontrakty
    czy FX życzysz sobie wygranej, czyli
    podświadomie musisz życzyć komuś przegranej.
    Nie ważne czy to jest twój sąsiad Kowalski,
    czy Pan Piotrek z Raifaisena co w dealerce robi
    czy Mosze z Nju Jork.
    Inna sprawa jeśli na FX zabezpieczasz swoją
    działalność gospodarczą motywując się jedynie
    chęcią uniknięcia straty na różnicach kursowych.

    Z giełdą jest troszke innaczej. Tutaj wszyscy
    możemy sobie życzyć wzrostu wartości firmy
    i jak dobrze trafimy to wszyscy są happy
    Długoterminowo, można się poczuć częścią
    tej firmy w którą zainwestowaliśmy kase.
    To tak jakby w uproszczeniu pożyczyć kase
    naszym przyjaciołom na rozwój firmy (oni mają talent, a my akurat pieniądze)
    bez umówionego procentu licząc że jak zarobią to się podzielą zyskiem
    No ale AT, i astro, cykle itp nie ma tu już zastosowania.
    I pewnie tak kiedyś miało być, dlatego katole dały się
    namówić, a co teraz z tego wyszło to widzimy.

    Ciekawe jak tłumaczy to sobie Pan Cejrowski, chwalił
    się swego czasu że na swoje podróże i na wolność
    zarobił na inwestycjach (pewnie na GPW)

    Pozdrawiam,
    haze

  • 23. Data: 2009-02-17 15:07:34
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Co powiesz o handlarzu śliwek, który kupuje na targu hurtowym o 6:00 i
    > sprzedaje na targu detalicznym od 10:00 do 15:00 z zyskiem 50%?

    Wg przytoczonej definicji bedzie to handel. Nie sadze, zeby popyt na sliwki
    przewyzszal podaz i handlarz to wykorzystywal. Obok bedzie pewnie cala masa
    innych handlarzy. No chyba, ze wykupil wszystkie sliwki w okolicy, popyt
    jest ogromny i wykorzystuje to sprzedajac sliwki po wygorowanej cenie. Wtedy
    bedzie to podchodzic pod spekulacja.
    Wiadomo, ze granica miedzy handlem a spekulacja jest mocno rozmyta i szkoda
    czasu na takie akademickie rozwazania.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 24. Data: 2009-02-17 15:14:45
    Od: sorden <s...@w...pl>

    haze wrote:

> [...]
    > koledzy, jesli chcesz coś ugrać na kontrakty
    > czy FX życzysz sobie wygranej, czyli
    > podświadomie musisz życzyć komuś przegranej.

    Czy "katole" powinny grac w pilke nozna ?

    --
    in

  • 25. Data: 2009-02-17 15:15:54
    Od: sorden <s...@w...pl>

    DJ wrote:

> [...]
    > okolicy, popyt jest ogromny i wykorzystuje to sprzedajac sliwki po
    > wygorowanej cenie. Wtedy bedzie to podchodzic pod spekulacja.

    Czyli sytuacja kiedy towaru jest wiecej niz chetnych jest niemoralna i
    powinno sie wowczas zabronic handlu ?

    --
    in

  • 26. Data: 2009-02-17 15:18:19
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    DJ wrote:

> [...]
    > Wiadomo, ze granica miedzy handlem a spekulacja jest mocno rozmyta i
    > szkoda czasu na takie akademickie rozwazania.

    To znaczenie jakie podałeś dotyczące spekulacji to nadała temu słowu komuna.
    Spekulować czyli przewidywać można wszystko. Można spekulować jaka będzie
    pogoda. Ja spekuluje czy nie jesteś łysy. Czyli spekulacja giełdowa to
    handel pod przewidywany trend. Z osiąganym zyskiem nie ma to powiązania.
    Słowo to obsrali komuniści, którzy nie umieli wyprodukować wystarczającej
    ilości papieru toaletowego i sznura do snopowiązałek oraz zawsze mieli
    kłopot ze skupem butelek.

  • 27. Data: 2009-02-17 15:24:10
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Czyli sytuacja kiedy towaru jest wiecej niz chetnych jest niemoralna i
    > powinno sie wowczas zabronic handlu ?

    Chyba chciales napisac odwrotnie, ale cos pokreciles ...
    To, ze jakiegos towaru jest mniej niz chetnych na jego kupno nie oznacza od
    razu spekulacji. Przeczytaj jeszcze raz przytoczona definicje.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 28. Data: 2009-02-17 15:27:35
    Od: sorden <s...@w...pl>

    DJ wrote:

    > Chyba chciales napisac odwrotnie, ale cos pokreciles ...
    > To, ze jakiegos towaru jest mniej niz chetnych na jego kupno nie oznacza
    > od razu spekulacji. Przeczytaj jeszcze raz przytoczona definicje.

    Masz racje. Mialem napisac odwrotnie. W/g definicji nie wolno "zawyzac"
    ceny. Czyli ceny powinny byc ustalane panstwowo, co w lini prostej dowodzi,
    ze ta definicja jest rodem z PRL i nie ma zastosowania w sytuacji wolnego
    rynku.

    --
    in

  • 29. Data: 2009-02-17 15:33:12
    Od: "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com>

    "Rick" <r...@o...pl> wrote in message

    > PS.
    > Zdarza się, ze pojawiają się u mnie agitujący różnych wyznań,
    > cytują ST i NT, a gdy pytam jak można równocześnie żyć
    > wg zasad do których odniosłem się w pierwszym poscie,
    > nikt nie potrafił mi sensownie odpowiedzieć.

    >Pewnie jest to już OT, ale na jakiej podstawie stawiasz tezę, że należy żyć
    >zarówno wg zasad ST, jak i NT ?

    nie stawiam takiej tezy, raczej taką, że nie da się równocześnie życ wg NT
    i ST

    Są wyznania, w tym Chrześciaństwo, które jako swiete księgi uznają ST i NT.

    "Na chrześcijańską Biblię składają się Stary Testament i Nowy Testament."

    - skoro w kanonie są oba testamenty, które w kluczowych obszarach są
    sprzeczne, to jakie kryterium decyduje wg któreg prawa należy postępować?

    >Wg mojego zrozumienia, NT jest odpowiedzią na niedoskonałość ludzi, ktorzy
    >nie potrafili sprostać wymogom ST.

    ...albo, którzy przedłożyli prawo ludzkie nad prawo boskie -
    są przykłady w NT, gdzie jest jednoznaczne odrzucenie prawa ludzkiego,
    choćby przypowiść o Szabacie, przebaczenie jawnogrzesznicy,
    Nie służyć dwóm panom...

    ian

    PS.

    Często słyszy się, że Żydzi żyjący min wg ST zgromadzili/gromadzą ogromny
    majątek (muszę być "ostrożny", by nie być uznanym za anty, bo nie jestem,
    natomiast próbuję zrozumieć przyczynę pewnych zjawisk).

    Może oni tylko wypełniają bardzo dobrze swoje obowiązki zawarte w Prawie?
    Jeśli bogactwo jest cnotą, to im więcej bogactwa, tym więcej cnoty?

  • 30. Data: 2009-02-17 15:39:42
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > dowodzi,
    > ze ta definicja jest rodem z PRL i nie ma zastosowania w sytuacji wolnego

    I znowu nie przeczytales calej definicji tylko wyjales z kontekstu jedno
    slowo.

    Pozdrowienia

    Darek