  • 31. Data: 2009-02-17 15:59:11
    Temat: Re: [OT?] Religia i bogactwo
    Od: sorden <s...@w...pl>

    DJ wrote:

    > I znowu nie przeczytales calej definicji tylko wyjales z kontekstu jedno
    > slowo.

    Czego wiec dotyczy Twoja definicja, jesli nie odsprzedaz w sytuacji duzego
    popytu z "zawyzonym" zyskiem ?

    --
    in

  • 32. Data: 2009-02-17 16:14:15
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Czego wiec dotyczy Twoja definicja, jesli nie odsprzedaz w sytuacji duzego
    > popytu z "zawyzonym" zyskiem ?

    Definicja nie jest moja. Poza tym tak jak pisalem granica miedzy handlem i
    spekulacja jest bardzo umowna.
    Wydaje mi sie, ze kluczowa fraza jest tutaj: "nieuczciwe operacje handlowe".
    Jak juz nawiazujemy do PRL-u to za spekulacje w tym kontekscie uwazalbym np.
    to, ze ktos nabyl przyslowiowy "papier toaletowy" wykorzystujac swoje
    znajomosci ze sprzedawca poza kolejka i potem odsprzedal z duzym zyskiem.
    Zreszta z tego okresu pochodzi negatywny wydzwiek dla slowa "spekulacja".
    Obecnie nikt nie zabrania spekulacji i nikt nie twierdzi, ze spekulantow
    tzreba trzeba karac.

    Pozdrowienia

    Darek

  • 33. Data: 2009-02-17 16:20:17
    Od: sorden <s...@w...pl>

    DJ wrote:

    > Obecnie nikt nie zabrania spekulacji i nikt nie twierdzi, ze spekulantow
    > tzreba trzeba karac.

    Nikt tez nie wie kim sa spekulanci i czy sa. Poniewaz FX czy kontrakty nie
    sa "nieuczciwymi operacjami handlowymi". Slowo moglo miec zastosowane w
    poprzedniej, nieco komicznej od strony gospodarczej sytuacji kraju.
    Obecnie takiego zastosowania nie ma.

    --
    in

  • 34. Data: 2009-02-17 18:14:54
    Od: "haze" <a...@t...net.pl>

    Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > haze wrote:
    >
    > Czy "katole" powinny grac w pilke nozna ?

    Zarówno spekuła na giełdzie jak i zawodowa gra w szmacianke
    ( jak i wiele innych zajeć) mało pożyteczne wyglądają z katolowego punktu
    widzenia.
    Ani to ciała nie rozwija, a tym bardziej ducha.

    Skoro katole wierzą w stworzenie świata przez Boga, to
    powinni imać się zajęć które sprawiają że to stwarzanie
    dzieki nim jest kontynułowane, poszerzane, choćby w jakimś ułamku procenta.

    Spekuła na giełdzie nie jest takim zajęciem, no może co najwyżej
    danie kasy firmie w ofercie pierwotnej i później długoterminowe trzymanie
    jej akcji.

    Podobnie z futbolem, mało z tego pożytku, co najwyżej może
    dać mylne mniemanie że skoro kiedyś wygramy mecz z Niemcami w noge,
    to ewentualną wojnę też damy rade wygrać

    haze

  • 35. Data: 2009-02-17 18:44:12
    Od: Rick <r...@o...pl>

    On Tue, 17 Feb 2009 16:33:12 +0100
    "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com> wrote:

    > "Rick" <r...@o...pl> wrote in message

    > nie stawiam takiej tezy, raczej taką, że nie da się równocześnie życ wg NT
    > i ST

    widocznie źle zrozumiałem fragment "..a gdy pytam jak można równocześnie żyć..."

    > Są wyznania, w tym Chrześciaństwo, które jako swiete księgi uznają ST i NT.
    >
    > "Na chrześcijańską Biblię składają się Stary Testament i Nowy Testament."
    >
    > - skoro w kanonie są oba testamenty, które w kluczowych obszarach są
    > sprzeczne, to jakie kryterium decyduje wg któreg prawa należy postępować?

    Pisze o tym św. Paweł. Jeżeli chcesz postępować wg ST, to żyj wg jego praw. Jak uda
    ci się je wypełnić, nie uchybiając w niczym, to masz zbawienie.

    > ...albo, którzy przedłożyli prawo ludzkie nad prawo boskie -
    > są przykłady w NT, gdzie jest jednoznaczne odrzucenie prawa ludzkiego,
    > choćby przypowiść o Szabacie, przebaczenie jawnogrzesznicy,
    > Nie służyć dwóm panom...

    Nie bardzo rozumiem powyższe. Dopuki ktoś przedkłada prawo ludzkie nad boskie i są
    one sprzeczne, żyje w grzechu.

    --
    Rick <a...@a...pl>

  • 36. Data: 2009-02-17 19:50:13
    Od: "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com>

    "Rick" <r...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > są przykłady w NT, gdzie jest jednoznaczne odrzucenie prawa ludzkiego,
    > choćby przypowiść o Szabacie, przebaczenie jawnogrzesznicy,

    Nie byłem precyzyjny - w sumie moje rozumienie tego jest zbieżne z Twoim.:

    NT jest odpowiedzią na niedoskonałość ludzi, którzy przedłożyli prawo
    ludzkie
    nad prawo boskie - przywołane przypowieści wskazywały na to.

    pzdr
    ian

  • 37. Data: 2009-02-18 09:14:29
    Temat: Re: [OT?] Religia i bogactwo - do autora watku
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Analizujesz od dupy strony.

    Najpierw niech każdy naiwniak stworzy definicje bogactwa.
    Niech odpowie na pytanie - kto jest bogaty, a właściwie
    co cechuje bogacza.

    Wszystkie religie tworzą właśnie bogaci i to na swój użytek.
    Tylko bezmyślny kretyn nie analizuje słów biblii tylko tak
    jak bogaty ćwok chce, tak gupi bidok rozumie słowa religii.

    Religie powstały na zamówienie władców. Dlatego w dziełach
    sztuki księdza i policjanta pokazuje się jako dobrze rozumiejącą
    sie parę.

    Niech każdy zapyta swojego księdza czy jak mu przyp...doli z lewej
    w szczenę to nastawi mu drugą stronę a potem jeszcze mu wybaczy.
    Czy jednak już po pierwszym razie wezwie policję.

    Tak naprawdę to biblia poprzez postać Jezuska pokazuje
    jak kończą naiwniacy. Jezusik to wzorzec absolutmnego naiwniaka.
    Już bardziej naiwnego nie można wymysleć.

    Na zycie trzeba patrzyć bardzo trzeźwo.

    Źle, że w polskich szkołach uczą religii a nie zasad
    estetyki.

    Estetyka jest najlepszą z wszystkich religii, w którą tak
    chętnie, z całym przekonaniem wierzą prawdziwi bogacze.
    Podkreślam - p r a w d z i w i.

    Andrzej.

    PS.
    Moja definicja bogacza:

    Bogatym człowiekiem jest ten, kto ma nieograniczony dostęp
    do wszelkich narzędzi pomagających realizować jego marzenia.

    (zauważ nie pieniędzy ale narzędzi)

  • 38. Data: 2009-02-18 09:26:01
    Od: "Jacek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com> napisał w wiadomości
    > Spojrzałem na temat giełdy/bogactwa z punktu widzenia religii,
    > a konkretnie Starego i Nowego Testamentu.
    >
    > wg NT ubóstwo jest cnotą i jest to Ewangelia miłości -

    i w ten sposób giełda wprowadza wielu ludzi na drogę cnoty i miłości....

  • 39. Data: 2009-02-18 10:45:32
    Od: "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com>

    "Jacek" <n...@o...pl> wrote in message news:gngk79$d1s$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com> napisał w wiadomości

    > i w ten sposób giełda wprowadza wielu ludzi na drogę cnoty i miłości....

    dokładnie - już obawiałem się, że nikt tego nie zauważy :)
    a czy wielu? - Ciebie też?

    mam nadzieję, że może kilku aspirujących "traderów" w chwili refleksji
    zda sobie sprawę z tego na jakich emocjach zbudowany jest ten "biznes"
    i wykorzystają swoją twóraczą engergię w innych obszarach
    z wiekszym pozytkiem dla rozwoju wewnętrznego i dobra wspólnego
    - no bo cóż to za satysfakcja z sukcesu, który może zrujnować kogoś innego?

    pzdr
    ian

    PS.
    Nie piszę tego jako ktoś, kto poniósł straty na wskutek kryzysu,
    lecz jako ktoś, kto od pewnego czasu zadawał sobie pytania
    na temat uniwersalnego prawa przyczyny i skutku.

    Jeśli moje działanie (nawet legalne) powoduje szkody/straty u innej osoby,
    to czy ponoszę/poniosę skutki tej działalności?

    Ja rozumiem, że tak: "co posiejesz, to zbierzesz"

  • 40. Data: 2009-02-18 11:15:12
    Od: "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com>

    "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    > Analizujesz od dupy strony.

    to w takim razie wyszedł tzw "reverse engineering " ;)

    > Najpierw niech każdy naiwniak stworzy definicje bogactwa.
    > Niech odpowie na pytanie - kto jest bogaty, a właściwie
    > co cechuje bogacza.

    myślisz o bogaczu w sensie materialnym czy duchowym?

    > Wszystkie religie tworzą właśnie bogaci i to na swój użytek.
    > Tylko bezmyślny kretyn nie analizuje słów biblii tylko tak
    > jak bogaty ćwok chce, tak gupi bidok rozumie słowa religii.

    ja nie odwoływałem się do jednej religii - tej "biednej",
    bo są przecież religie bazujące na ST - Judaizm
    gdzie bogactwo jest contą.

    Chodziło mi o przemyślenia, spostrzeżenia forumowiczów -
    odpowiedzi są i za to dzięki.

> [...]
    > w szczenę to nastawi mu drugą stronę a potem jeszcze mu wybaczy.
    > Czy jednak już po pierwszym razie wezwie policję.

    bo łatwiej jest o czymś uczyć niż to stosować,
    tym bardziej, że jest to droga b. trudna

    > Tak naprawdę to biblia poprzez postać Jezuska pokazuje
    > jak kończą naiwniacy. Jezusik to wzorzec absolutmnego naiwniaka.
    > Już bardziej naiwnego nie można wymysleć.

    Czy wiesz czego nie wiesz?
    Czy znasz dwie "wersje" biblii: egzoteryczną i ezoteryczną?

> [...]
    >
    > Estetyka jest najlepszą z wszystkich religii, w którą tak
    > chętnie, z całym przekonaniem wierzą prawdziwi bogacze.

    a może każda z religii jest zła - wystarczy tylko spojrzeć
    na historię, by zobaczyć ile okropieństw dokonano w imię religii
    (nawet tej bazującej na Ewangelii Miłości)

    Z drugiej strony, czy świat bez religii byłby lepszy?
    Nie mam pojęcia.

    > Andrzej.

    pzdr
    ian

    > Moja definicja bogacza:
    >
    > Bogatym człowiekiem jest ten, kto ma nieograniczony dostęp
    > do wszelkich narzędzi pomagających realizować jego marzenia.

    Wg mnie jest to definicja niepełna i może przez to niebezpieczna,
    bo nie uwzględnia drugiego człowieka.

    Co będzie jeśli marzeniem takiego bogatego człowieka będzie
    np. zagarnięcie własności sąsiada i jego zniewolenie?

    co będzie jeśli chory/zboczony człowiek będzie bogaty
    w tym sensie i będzie próbował realizować swoje marzenia.

    > (zauważ nie pieniędzy ale narzędzi)

    masz na myśli np. duchowe narzedzia?
    Magię? - czarną czy białą?