  • 41. Data: 2009-02-18 11:44:50
    Temat: Re: [OT?] Religia i bogactwo
    Od: "Jacek" <n...@o...pl>

    > dokładnie - już obawiałem się, że nikt tego nie zauważy :)
    > a czy wielu? - Ciebie też?

    Ja już byłem, teraz udaje mi się prowadzić tam innych.

  • 42. Data: 2009-02-18 12:12:02
    Od: "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com>

    "Jacek" <n...@o...pl> wrote in message news:gngsbj$7mk$1@news.onet.pl...

    > Ja już byłem, teraz udaje mi się prowadzić tam innych.

    nie rozumiem :(

    ian

  • 43. Data: 2009-02-18 12:24:29
    Od: "Jacek" <n...@o...pl>

    > nie rozumiem :(

    może trochę przesadziłem z tym prowadzeniem innych,
    co ja tam mogę...

    A czy próbowałeś może wytłumaczyć przyszłym emerytom,
    jak ich OFE uszlachetnia ?

  • 44. Data: 2009-02-18 12:46:13
    Od: "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com>

    "Jacek" <n...@o...pl> wrote in message news:gngult$fg6$1@news.onet.pl...

    > może trochę przesadziłem z tym prowadzeniem innych,
    > co ja tam mogę...

    to mamy podobne odczucia :)

    > A czy próbowałeś może wytłumaczyć przyszłym emerytom,
    > jak ich OFE uszlachetnia ?

    próbuję od dawna - w archiwach grupy sprzed lat mozna chyba znalezc
    co pisałem - ze jest to najgorsza reforma tylko ze skutkami odroczonymi w
    czasie,
    że to nie będzie służyło obywatelom, tylko instytucjom obsługującym.

    - niestety wygląda, że miałem rację, ale nawet świadomość emeryta nie zmieni
    jego sytuacji, bo obowiązek jest ustawowy, a "system" trzyma się dobrze.

    i jeszcze ta manipulacja z wynikami w reklamach - liczą zwrot nie od kwoty
    wpłaconej przez klienta, tylko od kwoty pomniejszonej o prowizję !!!

    No właśnie - jaka jest przyczyna, że tak się dzieje?

    pzdr
    ian

  • 45. Data: 2009-02-19 09:00:37
    Temat: Re: [OT?] Religia i bogactwo - do autora watku
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ian <ian88700@_REMOVE_yahoo.com> napisał(a):

    > Wg mnie jest to definicja niepełna i może przez to niebezpieczna,
    > bo nie uwzględnia drugiego człowieka.
    >
    > Co będzie jeśli marzeniem takiego bogatego człowieka będzie
    > np. zagarnięcie własności sąsiada i jego zniewolenie?
    >
    > co będzie jeśli chory/zboczony człowiek będzie bogaty
    > w tym sensie i będzie próbował realizować swoje marzenia.

    > masz na myśli np. duchowe narzedzia?
    > Magię? - czarną czy białą?

    Człowieka tarktuję wyłącznie jako istotę twórczą,
    starającą się jak namniej zniszczyć.

    Człowiek nie tworzący niczego to zwierzątko.

    Andrzej.

  • 46. Data: 2009-03-02 20:13:01
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    ian pisze:
    > Spojrzałem na temat giełdy/bogactwa z punktu widzenia religii,
    > a konkretnie Starego i Nowego Testamentu.
    >
    > wg NT ubóstwo jest cnotą i jest to Ewangelia miłości -
    > mamy miłować bliźniego swego (nawet nieprzyjaciół swoich).
    >
    > wg ST bogactwo jest cnotą, a prawem wobec bliźniego jest prawo Talionu:
    > "oko za oko, ząb za ząb".
    >
    > czy to może mieć wpływ na nasze zachowania ?
    > czy ktoś z forumowiczów odczuwał tego typu rozterki?
    >
    > pzdr
    > ian

    :)

    > Dwóch Żydów zwiedza Watykan, podziwiają przepych i bogactwo. Jeden mówi:
    > -Popatrz, a zaczynali od stajenki...

    /:)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 47. Data: 2009-03-02 21:07:23
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    nie wierz w stary i nowy testament , ta sama niewidzialna reka poczynila
    pewne zmiany w tresci. Jak chcesz sprawdzic poczytaj stare ksiegi knopijskie
    i troche poczytaj o apokryfach i gnozie.

  • 48. Data: 2009-03-02 22:50:47
    Od: "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com>

    "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> wrote in message

    > nie wierz w stary i nowy testament , ta sama niewidzialna reka poczynila
    > pewne zmiany w tresci.

    Jeśli będzie się stopniowo budować prawdziwe zrozumienie NT
    (nie mam na mysli nauczania Pawła) ,
    to ta "niewidzialna" ręka stanie się "widzialna" i już wtedy bez znaczenia.

    >Jak chcesz sprawdzic poczytaj stare ksiegi knopijskie i troche poczytaj o
    >apokryfach i gnozie.

    dzięki za wskazówkę - "znam" te teksty, a Gnoza jest mi bliska

    pzdr :)
    ian