  • 1. Data: 2006-09-25 18:25:56
    Temat: OT - Zmiana OFE - prowizja od zgromadzonych skladek?
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Zastanawiam sie nad zmiana OFE. Czy jezeli zmieniam OFE po
    okreie 24 miesiecy przynaleznosci do jednego OFE to w zwiazku
    ze zmiana ponosze jakies koszty? Czy nowe OFE przejmujac
    kapital od starego pobiera jakas prowizje, np. tak jak za skladke?
    Czyli w dniu zmiany mam w starym OFE np. 1000 PLN to w
    nowym bedzie takze 1000 PLN czy np. 900 PLN bo prowizja
    10%.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2006-09-25 20:51:00
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Marcin napisał(a):
> [...]
    > Czyli w dniu zmiany mam w starym OFE np. 1000 PLN to w
    > nowym bedzie takze 1000 PLN czy np. 900 PLN bo prowizja

    zapytaj w OFE, ale z tego co pamietam to jezeli oszczedzales
    w nim min. 12 miesiecy (strzelam, bo nie pamietam) to nie moga
    pobrac zadnej oplaty; nowy OFE oplaty z wiadomych przyczyn nie pobierze

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-09-25 20:56:40
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@k...de> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czyli w dniu zmiany mam w starym OFE np. 1000 PLN to w
    > nowym bedzie takze 1000 PLN czy np. 900 PLN bo prowizja

    Zmiana ofe przed upływem 12 miesięcy to opłata 180 zł. Po roku, ale przed
    upływem dwóch 90 zł.
    Po dwóch latach jedyne co tracisz to staż. W niektórych OFE ze stażem wiążą
    się określone przywileje (których po ustawowym ograniczeniu prowizji
    pozostało bardzo niewiele a większości OFE wcale), ale każde towarzystwo ma
    tutaj inaczej i warto to sprawdzić.
    Arek

  • 4. Data: 2006-09-26 04:58:03
    Od: "Multiofe" <r...@m...pl>

    >Czy jezeli zmieniam OFE po okreie 24 miesiecy przynaleznosci do jednego OFE to w
    zwiazku ze zmiana ponosze jakies koszty?
    po upływie 24 miesięcy członkostwa nie pobiera się prowizji za
    zmianę OFE. Mogą powstać koszty ukryte (utrata prawa do niższej
    prowizji od składki), ale właściwie tylko przypadku gdy do
    poprzedniego OFE zapisał się Pan przed 2004 rokiem (potem weszła
    ustawa ujednolicająca prowizje).

    > Czy nowe OFE przejmujac kapital od starego pobiera jakas prowizje, np. tak jak za
    skladke?
    nie.
    > Czyli w dniu zmiany mam w starym OFE np. 1000 PLN to w nowym bedzie takze 1000 PLN
    czy np. 900 PLN bo prowizja 10%.
    będzie 1000 PLN.

    pozdrawiamy
    www.multiofe.pl