  • 1. Data: 2004-11-28 00:29:26
    Temat: OT a może nie: Ile waży sztaba złota?
    Od: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>

    Pomóżcie, nigdzie nie mogę tego znaleźć:

    Ile waży sztaba złota, przechowywanego w skarbcach bankowych...?
    Ew. gdzie znajdę takowe info (link)...?

    Pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2004-11-28 00:40:15
    Temat: Re: OT a może nie: Ile waży sztaba złota?
    Od: Bohdan Horst <n...@i...pl>

    Rafi <robby99@wypiernicz_towp.pl> wrote:
    > Pomóżcie, nigdzie nie mogę tego znaleźć:
    >
    > Ile waży sztaba złota, przechowywanego w skarbcach bankowych...?
    > Ew. gdzie znajdę takowe info (link)...?

    http://www.gold.org/pr_archive/html/bars/Exhib_0.htm

    http://www.gold.org/discover/knowledge/faqs/

    11. How much does a gold bar weigh?

    Gold is made into a large number of different bars of different weights. The
    most well known are the large 'London Good Delivery Bars' which are traded
    internationally. These weigh about 400 Troy Ounc es, i.e. 12.5 kg/ 27 lbs.
    Each. Others are denominated in kilogrammes, grammes, troy ounces, etc. In
    grammes, bars range from 1 g up to 10 kg. In troy oz, from 1/10 tr.oz. up to
    400 tr.oz.. Other bars include tola bars and Tael bars.

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 3. Data: 2004-11-28 00:49:09
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Rafi wrote

    > Pomóżcie, nigdzie nie mogę tego znaleźć:
    >
    > Ile waży sztaba złota, przechowywanego w skarbcach bankowych...?
    > Ew. gdzie znajdę takowe info (link)...?

    przeciez to jest jasno okreslone!!
    http://e-numizmatyka.pl/artykuly_zloto.php?strona=1&
    nr=25

    trainer

  • 4. Data: 2004-11-28 08:28:15
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > przeciez to jest jasno okreslone!!
    > http://e-numizmatyka.pl/artykuly_zloto.php?strona=1&
    nr=25

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423
    No prosze, a ja do tej pory bylem ignorant w tej sprawie :)
    Czyli taka 400 uncjowa (12,5 kb) sztabka w chwili obecnej jest warta okolo
    180 tys USD (450 $/uncje).
    A skoro w skarbcach bankow jest takich sztabek okolo 2,5 miliona, to znaczy
    ze rezerwy pieniezne bankow przechowywane w zlocie wynosza okolo 450
    miliardow Dolarow. Nie tak znowu wiele :)

    Malin

  • 5. Data: 2004-11-28 11:20:08
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2004 09:28:15 +0100, "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>
    wklepał(-a):

    >No prosze, a ja do tej pory bylem ignorant w tej sprawie :)
    >Czyli taka 400 uncjowa (12,5 kb) sztabka w chwili obecnej jest warta okolo
    ^^^^^^^^^
    "Poproszę 2 kilobity złota" ;)

  • 6. Data: 2004-11-28 11:21:39
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    naucz się ciąć teksty przy okazji.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-11-28 12:27:06
    Od: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>

    Dziękuję za odpowiedzi :)
    Właśnie o to chodziło.

    Pozdrawiam wszystkich.
    Rafi

  • 8. Data: 2004-11-28 18:34:32
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 28 Nov 2004 09:28:15 +0100, "Jacek Maliszewski"
    <j...@e...com> wrote:

    >A skoro w skarbcach bankow jest takich sztabek okolo 2,5 miliona, to znaczy
    >ze rezerwy pieniezne bankow przechowywane w zlocie wynosza okolo 450
    >miliardow Dolarow. Nie tak znowu wiele :)

    to konsekwencja odejścia od pieniądza kruszcowego i inflacji, której
    już nie ma co hamować.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2004-11-30 12:31:16
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message

    to konsekwencja odejścia od pieniądza kruszcowego i inflacji, której
    > już nie ma co hamować.

    Racja, ale gdyby nie to, to świat przez minione stulecie nie mógłby tak
    szybko się rozwijać (acz nie bez wstrząsów)

    T.

  • 10. Data: 2004-11-30 19:10:35
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 30 Nov 2004 13:31:16 +0100, "Tomasz Nowicki"
    <t...@s...com> wrote:

> [...]
    >
    >Racja, ale gdyby nie to, to świat przez minione stulecie nie mógłby tak
    >szybko się rozwijać (acz nie bez wstrząsów)

    hmmm, wątpię. "Wiekowi pary" jakoś pieniądz kruszcowy nie
    przeszkadzał. Chyba, że za rozwój przyjmiemy przyrost liczby banknotów
    :-)
    --
    Jarek Andrzejewski