  • 11. Data: 2009-12-16 18:48:14
    Temat: Re: [OT] brak ustalonego wieku emerytalnego
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:hgb523$1h3i$...@n...ipartners.pl...

    > Emeryci i tak przecież nie dostaną pieniędzy, które wydaje im się
    > obecnie, że dostaną. Pozostaje tylko do ustalenia, w jaki sposób mają
    > sobie to uświadomić. Co więcej, wprowadzenie takiej zmiany zbliży system
    > do całkowicie kapitałowego a oddali od całkowicie repartycyjnego.
    > Zaproponowany przez rząd sposób wydaje mi się bardzo dobry, ale jak
    > widzę jestem w tym poglądzie raczej odosobniony. :)

    Ależ - nie!
    Popieram Cię!
    To krok we właściwym kierunku.
    Jednak system byłby "kapitałowy", gdyby każdy odkładał na swoją
    (wyłącznie swoją!) emeryturę ile chce, kiedy (tzn jak długo) chce i w
    jaki sposób chce.
    Jeden będzie płodził, wychowywał i kształcił dzieci, drugi kupował
    akcje, trzeci złoto, czwarty ziemię, a piąty wszystko przepije, bo uzna,
    że lepiej żyć krótko i wesoło, niż długo i nudno.

    Jednak rację ma przedpiśca: Nie wierzyć im! To ultrach..e!

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 12. Data: 2009-12-16 20:50:50
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
    > "Krzysztof" news:hgb523$1h3i$1@news2.ipartners.pl

    > Flaszke na mój koszt dla tego pana! :)

    W nastepnym roku deficyt finansow planuja na min. 100mld PLN, takze nie ma
    co sie ludzic na jakies zmiany na lepsze dla nas. Ten rzad sprywatyzowal juz
    stocznie i wiadomo jak sie to zakonczylo, to samo dotyczy innych zakladow i
    tylko w tvn rosna slupki i poparcie.
    Nie ma co sie ludzic, bo niektorym piszacym w tym temacie na grupie wydaje
    sie, ze system ZUS mozna zmienic na kapitalistyczny, ile wplacisz-tyle
    dostajesz emerytury. To sa bajki, bo wiekszosc dbajaca o swoja przyszlosc
    calkowicie wypisalaby sie z tej instytucji, ale chyba nikt nie ma zludzen,
    ze do tego dojdzie. Ktos musi zaplacic za wczesniejsze emerytury, przywileje
    emerytalne dla wojskowych, policji itp, a moga byc to tylko te osoby, ktorym
    oferuje sie 'niby' szybsze pojscie na emeryture. I tak juz obliczono, ze za
    ok. 20 lat system ZUS sie nie domknie, a wierze, ze to mozna obliczyc, gdyz
    procesy demograficzne sa bardziej przewidywalne niz finansowo-ekonomiczne.
    Generalnie pomijajac ZUS to kazdy sam powinien odkladac kase i to w walucie
    innej niz PLN, bo coraz bardziej wydaje mi sie, ze w okresie 5 do 10 lat
    Polska oglosi niewyplacalnosc, chyba ze stanie sie jakis cud i bedziemy sie
    znow rozwijac 7% rocznie. Praktycznie wiekszosc lat to lata wyborcze i
    zadnych decyzji o reformie sie nie podejmuje, ten rzad nie zrobil nic przez
    2 lata, a teraz 2010 i 2011 sa nie do ruszenia bo przeciez wybory, potem
    inna ekipa bedzie robila inwentaryzacje i odkrecanie wielu ustaw i znow lata
    wyborcze. Im szybciej oglosza memorandum na splate naszego dlugu tym lepiej,
    po zapasci polski dlug zrestrukturyzuja i znow bedzie mozna zabawe zaczac od
    nowa.

  • 13. Data: 2009-12-16 20:59:56
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof" news:hgbh7b$1mvr$1@news2.ipartners.pl

    > Nie ma co sie ludzic, bo niektorym piszacym w tym temacie na grupie wydaje
    > sie, ze system ZUS mozna zmienic na kapitalistyczny, ile wplacisz-tyle
    > dostajesz emerytury.

    Ja czegoś takiego nie napisałem - jednak nie zaprzeczysz, że obecny wrzud na
    dupie narodu polskiego jakim bez wątpienia jest ZUS należy przeciąć. Im
    wcześniej nas przecięcie tego wrzodu zaboli tym lepiej dla nas i naszych
    dzieci.
    Z resztą zainteresowani mogli poznać już moje poglądy na tematy związane z
    emeryturami.
    A jako, że w mym sercu spoczywają pewne rozsądne idee szeroko rozumianej
    opieki socjalnej państwa to uważam, że też nie można przyszłości ludzi
    zostawiać samym sobie.

    > Generalnie pomijajac ZUS to kazdy sam powinien odkladac kase i to w
    walucie
    > innej niz PLN

    Niestety nie każdego na to stać... Smutne ale prawdziwe.

  • 14. Data: 2009-12-17 02:22:13
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > Zaproponowany przez rząd sposób wydaje mi się bardzo dobry, ale jak
    > widzę jestem w tym poglądzie raczej odosobniony. :)

    Sadze, ze jest to sposob na zachecenie do zwiekszenia wplat na zus przez
    osoby ...wiadomo.
    Wplac duzo, wczesniej zaczniesz korzystac - a zus bedzie obecnie mniej
    musial pozyczac...

    Polakowi na sredniej i ponizej nie zmieni to sytuacji, natomiast
    polozono marchewke przed wiecej zarabiajacymi - ktora wg mnie jest
    wirtualna i zniknie gdy beda chcieli skorzystac.

    Przy okazji sprawdzalem na kalkulatorze emerytalnym, ze nie ma
    ograniczen w gornej wysokosci emerytury wyplacanej z zus. Natomias czesc
    z ofe chyba jest przyblokowana, bo od pewnej chwili ta przestawala
    rosnac, mimo, ze zwiekszenie skladki dalej powodowalo wzrost zus-owskiej.