  • 11. Data: 2009-12-03 23:42:11
    Temat: Re: [OT] śmiertelne zagrożenie
    Od: "monter.FM" <s...@m...fm>

    W dniu 2009-12-03 19:00, Valdi pisze:
    > Może gdy by PL'em rządzili ludzie
    Dobrze by było, żeby rządzili ludzie znający język ojczysty :-P
    A gdyby tak się zdarzyło, to głosowałbym na nich ;-)

    --
    http://monter.FM
    Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...

  • 12. Data: 2009-12-04 00:09:50
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik MarekZ napisał:
> [...]
    > Europejskiego (czy do czego tam były w miarę niedawno wybory) ma udziały
    > nie tylko w fabrykach produkujących świetlówki (albo wziął shorty na
    > wolfram) ale także w jakiejś fabryce produkującej lampki choinkowe, bo
    > nagle okazało się, iż Komisja Europejska ustaliła, że prawie połowa
    > obecnie produkowanych lampek choinkowych stanowi śmiertelne zagrożenie.
    >
    > Najprawdopodobniej okaże się niezbędne wprowadzenie odpowiednich
    > świadectw certyfikacyjnych na lampki choinkowe.
    >
    > Kompletny off-topic ale nie osłabia mnie jak słyszę o tych wyczynach

    Wyluzuj trochę
    1) Zarówy są wycofywane na całym świecie:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_incandesce
    nt_light_bulbs.
    2) Z lampkami choinkowymi to takie bicie piany jest, bo wkrótce
    większość Europejczyków i tak demokratycznie ich zabroni razem z
    choinkami przy okazji wprowadzania szariatu :-P.

    Przemek

  • 13. Data: 2009-12-04 10:17:54
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Pewnie chodzi o "nieuczciwą konkurencję" chińskich producentów.
    > Ciekawe kiedy ludzie zorientują się, że EU to jednak bagno, a nie raj.

    Dlaczego UE to bagno?
    Jak do tej pory to dla poslkiego konsumenta same zalety!!!
    Mozesz podac jakies negatywne dzialania UE ktore uderzyly po kieszeni
    Polakow?

  • 14. Data: 2009-12-04 10:25:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

    > Dlaczego UE to bagno?
    > Jak do tej pory to dla poslkiego konsumenta same zalety!!!
    > Mozesz podac jakies negatywne dzialania UE ktore uderzyly po kieszeni
    > Polakow?

    Wysokie podatki (w tym na energię, papierosy, paliwa), wysokie koszty
    pracy (dostosowywanie do norm EU) itp. itd. itp. itd.

    Może odwrócę pytanie: co dobrego EU dała? Tylko nie mów, że
    pieniądze, bo od dawania pieniędzy jeszcze nikt się nie wzbogacił.
    Wschodnie landy niemieckie dostały pieniądze olbrzymie, a i tak nie
    dorównały poziomem życia zachodu.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-12-04 10:28:59
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Kompletny off-topic ale nie osłabia mnie jak słyszę o tych wyczynach
    > euro-cudaków.

    Zacznij wiec czytac gazety w innym jezyku niz w Polskim!
    Tak naprawde od tego w zasadzie trzeba zaczac.
    Ja w UK nie widze paniki zwiaznej ze swiatelkami choinkowymi, mozna je kupic
    za funta, oczywiscie CHINSKIE:))
    To w Polsce robia wam wode sodowa w glowach, ze niby UE, bo ile ludzi zna w
    Polsce choc jeden jezyk obcy? a ile z tych ktorzy znaja chce sie przeczytac
    czy poszukac by zwryfikowac te rewelacje np. w pasie angielskiej? 1% moze
    mniej niz 1%...
    Dlatego Polakami sie latwo rzadzi manipuluje.
    Chcesz zarobic i wyeliminowac konkurencje - mowisz: bo UE tak kaze:)))
    Zlote panaceum znalezli w Polsce:))) Bo UE tak kaze.
    Ale 90% polskow w to wierzy!!!! I psioczy na UE, jaka ta unia to bagno, bo
    zabrania lampek z Chin... a tu pasztet w UK sa:)) nikt nie zabrania.
    We wrzesniu pojawily sie glosy, ze w polowie 2010 roku autostrady w Polsce
    beda platne (wszystkie) bo tak wymaga tego UE a zwlaszcza jakas tam
    derektywa. Zainteresowalo mnie to zywo, bo duzo jezdze po autostradach w UK
    ktore sa w 100% darmowe (poza jedna prywatna o dlugosci ok 40-50km ale do
    tej platnej alternatywa jest darmowa autostraa) Az sie zagotowalem na ta UE,
    za cos takiego... I dzwonie do Highways Agency - taki odpowiednik zarzadu
    drog i mostow czy jak mu tam. Z pytaniem, jak to bedzie w UK ile bedzie to
    kosztowac i jakie sa terminy.
    W odpowiedzi slysze... ale my pierwsze o tym slyszymy? do 2018 roku nie ma
    zadnych planow zwoaznych z jakimi kolwiek oplatami czy ograniczeniami.... W
    UK obowiazuja dziesiecioletnie plany) i zadnych wywtcznych z Brukseli nie
    dostalismy...
    A teraz pytanie:
    Ilu polakow zweryfikowalo to doniesienie?
    Ilu sie wkurwilo na UE za kolejne ograniczenia i platnosci?
    Kto na tym zarabia?
    Moze nastepnym razem zamiast od razu wyskakiwac z jakas notka o kolejnych
    ograniczeniach czy platnosciach z winy UE zweryfikowac te dane?

  • 16. Data: 2009-12-04 10:42:15
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Wysokie podatki (w tym na energię, papierosy, paliwa), wysokie koszty
    > pracy (dostosowywanie do norm EU) itp. itd. itp. itd.

    Wysokie podatki?
    Podatki w UK sa duzo nizsze niz w Polsce!!!! dla przykladu VAT wynosi 15%.
    Obizony w zeszlym roku z 17,5%...
    Naprawde sadzisz, ze UE Polske sobie upatrzyla do wysokich podatkow a UK
    pozwala na ich zmniejszanie?
    Koszty pracy: w UK sa wyzsze, chocby z tytulu minimalnej stawki godzinowej
    wynoszacej 5,90 za godzine brutto (lub najblizsze okolice tej kwoty, nie
    chce mi sie googlowac - "minimum wages") w Polsce nawet takowej nie ma!
    Ile musial by kosztowac dany produkt jak by UE nakazala stosowanie
    minimalnej stawki lub innych obciazen?
    U95 kosztuje 1.079 funta za litr. Przeliczajac zlotego do funta to ok.
    (licze funta za 4.6) 4.96 zl za litr - naprawde duza roznica? W Polsce
    taniej....
    Papierosy: Malboro w Uk kosztuja najtaniej ok 5.60 fun ta za paczke 20
    papierosow!!!! to ponad 25zl!!!
    Najtansze papierosy to palMall za 4.30 - czyli najtansze fajki kosztuja
    ponad 19 zl!!! A ty mowisz o drozyznie?

> [...]
    > bo od dawania pieniędzy jeszcze nikt się nie wzbogacił. Wschodnie landy
    > niemieckie dostały pieniądze olbrzymie, a i tak nie dorównały poziomem

    Problemem jest Polski rzad i banki ktore jedynie wmawiaja ze to UE nakazuje
    a dziwnym trybem w innych krajach nie nakazuja.
    Polski rzad oszukuje Polkow, ktorzy tez nie sa bez winy bo nie weryfikuja
    tych doniesien, wierzac slepo polskojezycznym mediom.
    Co UE dobrego zrobila?
    Pierszy przyklad z brzegu:
    Sadzisz, ze obnizki stawki za sms, czy rozmowy w roamingu to uklon
    operatorow w Polsce?:)))
    Przechodznie z jednego operatora do drugiego z zachowaniem numeru to jak
    sadzisz tez jest wspanialomyslnosc polskich operatorow?
    Otoz nie... to wymog UE! Taki przyklad mi wlasnie sie przypomnial.
    UE jeszcze nie nalozyla zadnych ekstra oplat dla Polakow czy dla calej UE.
    Owszem maja jakies tam programy zwiazane z CO2 czy cos takiego, ale dotyczy
    to wszystkich panstw UE.
    Podatki w Polsce sa wysokie i beda, bo byc musza! I to nie przez UE. Ale
    przez rzady Buzka i Tuska, Kaczynskiego. To wlasnie oni pobrali potezne
    pozyczki w bankach prywatnych, by je obsluzyc musza byc wysokie podatki,
    przeanalizuj budget na rok 2010! Polecam!!!
    A co do kosztow pracy... zapytaj Lewiatana dlaczego to robi:))) Dlaczego
    Lewiatanowi zalezy, by zalozenie firmy w Polsce bylo tak trudne, by koszty
    byly tak wysokie zwlaszcza dla malych i srednich przedsiebiorcow:))
    To nie UE ale Lewiatan ma tu duzo do powiedzenia.
    Ale co ja sie bede rozpisywac i tak wiekszosc uzna mnie za oszoloma bo w TVN
    czy innej TV o tym nic nie mowili:))

  • 17. Data: 2009-12-04 17:28:33
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Wysokie podatki (w tym na energię, papierosy, paliwa), wysokie koszty
    > pracy (dostosowywanie do norm EU) itp. itd. itp. itd.

    O ile opodatkowanie paliw i energii dotyka wszystkich, to w przypadku
    papierosów boli to przede wszystkim palaczy, ale to już ich wybór. Wiem,
    są jeszcze uprawcy tytoniu oraz przemysł tytoniowy, ale jak ktoś
    produkuje towar, który nie tylko nie jest niezbędny do życia, ale wręcz
    jest całkowicie zbędny, to musi się liczyć z konsekwencjami tego faktu.

    Przemek

  • 18. Data: 2009-12-04 18:24:53
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Wysokie podatki (w tym na energię, papierosy, paliwa), wysokie koszty
    > pracy (dostosowywanie do norm EU) itp. itd. itp. itd.

    A wcześniej to były niskie podatki ? Wysoki podatki wynikają z
    pazerności władzy krajowej.

    > Może odwrócę pytanie: co dobrego EU dała?

    Otwarte granice (turystycznie i biznesowo). Poza tym fundusze z UE
    naprawdę działają. Oczywiście największa kasa rozdzielona jest odgórnie
    ale zwykły Kowalski też ma szansę uszczknąć kilkadziesiąt/set tysięcy
    PLN dla siebie. Bez UE by tego nie było.

    --
    Mithos

  • 19. Data: 2009-12-04 22:20:48
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > bo od dawania pieniędzy jeszcze nikt się nie wzbogacił. Wschodnie landy
    > niemieckie dostały pieniądze olbrzymie, a i tak nie dorównały poziomem

    Bo 2/3 pieniedzy, wpompowanych we wschodnie landy, poszlo na "zasilki
    socjalne".

    A te pieniedze przyszly z niemieckiego budzetu, nie z Unii; z Unii zbyt
    wiele nie dostaly.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 20. Data: 2009-12-05 09:04:00
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:hfc1tu$63e$1@online.de

    > Bo 2/3 pieniedzy, wpompowanych we wschodnie landy, poszlo na "zasilki
    > socjalne".

    A to nic innego jak wina ich systemu i fakt, że kiedy zachodnie Niemcy
    pompowały mareczki (sentyment) we wschodnie landy to tamte tereny już
    zaczynały przeżywać desant szeroko rozumianych "brudasów" z różnych stron
    świata, którzy dostali od niemieckiego rządu to i owo a to kosztowało i to
    sporo. Najśmieszniejsze jest to, że ta przyjezda hołota i tak spierniczyła
    potem w bogatsze części Niemiec.
    To mogę porównać tylko do tego, że ktoś głosuje w wyborach na sepleniącego
    Tuska i wyjeżdża z kraju ;)

    > A te pieniedze przyszly z niemieckiego budzetu, nie z Unii; z Unii zbyt
    > wiele nie dostaly.

    I nie dostaną. Niemcy już zapowiedzieli, że czas najwyższy zacząć "głaskać"
    zachodnie landy bo były "niedopieszczone" przez ostatnie 20 lat. A jako, że
    głównie Niemcy decydują o kasie z UE to na wschodzie Niemiec nadal będzie
    bez zmian - no może z tym wyjątkiem, że zjawi się tam ciut więcej Polaków,
    Turków i innych nacji, które zasiedlą na nowo pustostany, których tutaj nie
    brakuje.