  • 51. Data: 2010-06-02 11:46:55
    Temat: Re: Realizacja projektu IV RP - przyczyną katastrofy w Smoleńsku
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

    > jak
    >

    > Przeginasz. Łysiak nigdzie nie napisał, że wszyscy ludzie to debile.
    > W jednej ze swoich publikacji pozwolił sobie na oszacowanie skali
    > ciemnoty na ok. 85%. Ja akurat się z tym zgadzam, ale Ciebie przecież
    > nie uważam za &#8222;bezrozumnego debila&#8221; &#8211; ten podtekst jest
    > tu niepotrzebny, bo taka ocena nawet przez myśl mi nie przeszła.
    > Dostrzegam jedynie sprzeczność pomiędzy Twoją mentalnością liberała
    > (jak wnoszę z wielu Twoich wypowiedzi), a obroną systemu, który bardzo
    > liberalizmowi nie sprzyja.

    Demokracja z zasady nie sprzyja żadnym poglądom. W polskim sejmie
    demokratycznie ustalano fakty w sprawie propozycji Rywina. Demokracja jest
    taka jak głosująca większość. Czasem głupia czasem mądra.

  • 52. Data: 2010-06-02 11:55:39
    Temat: Re: Obiecany kawałek Łysiaka
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Masz jakieś badanie na ten temat? Były wybory? Na razie byli ludzie na
    > ulicach. Liczyłeś? To była większość?

    No dobrze, przyznaję Ci rację. Większość Greków jest zadowolona.

    pozdr.
    sys29

  • 53. Data: 2010-06-02 11:59:47
    Od: "sys29 " <s...@N...gazeta.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Demokracja z zasady nie sprzyja żadnym poglądom. W polskim sejmie
    > demokratycznie ustalano fakty w sprawie propozycji Rywina. Demokracja jest
    > taka jak głosująca większość. Czasem głupia czasem mądra.

    .. ale sprzyja budowaniu nieefektywnego systemu ekonomicznego, który
    jest jednym z filarów państwa.

    pozdr.
    sys29

  • 54. Data: 2010-06-02 13:10:39
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik " sys29" <

    > ... w demokracji niezadowolona jest mniejszość, to co
    > powiesz np. o Grecji? IMHO tam jeszcze bardzo długo niezadowolona będzie
    > większość.

    W Grecji mamy do czynienia z przypadkiem, gdy większość swoją bezmyślnościa
    doprowadziła do zarżnięcia krowy dającej mleko, kury znoszącej jaja,
    odmroziła sobie uszy na złość mamie - jakby tego nie nazwać.
    Nikt nie twierdzi, że większość musi być mądra i nie skoczy na główkę do
    pustego basenu wierząc, że woda dana będzie zawsze.

  • 55. Data: 2010-06-02 13:12:58
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Znam książki Łysiaka i jego poglądy. Nie odpowiadają mi. Zakładają, że
    > społeczeństwo to bezrozumna tłuszcza łatwa do manipulacji...

    Sam to zresztą robi w swoim Alfabecie.
    Manipuluje dozowaniem informacji.
    Cechy stygmatyzujące kogoś jako wroga, sa później przemycane że niektórzy
    "swoi" z tymi cechami, są ok.
    Pewnie dlatego, że sa swoi - co jest istotną cechą wiadomej formacji.

  • 56. Data: 2010-06-02 13:16:31
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "sys29 " <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > .. ale sprzyja budowaniu nieefektywnego systemu ekonomicznego, który
    > jest jednym z filarów państwa.

    Bo ZAWSZE sie wypaczy w kierunku socjalizmu.
    Nie ma takiej mozliwości, zeby wiekszość była świetnymi pisarzami,
    sportowcami, wynalazcami, przedsiębiorcami itd.
    To jest zawsze lepiej usytuowana mniejszość, która bedzie w jakims stopniu
    ograbiana i zaszczuwana przez mniejszość.

  • 57. Data: 2010-06-02 13:28:30
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    skippy <a...@n...ma> napisał(a):

> [...]
    > Nikt nie twierdzi, że większość musi być mądra i nie skoczy na główkę do
    > pustego basenu wierząc, że woda dana będzie zawsze.

    Wszystkie demokracje wcześniej, czy później zarżną swoje krowy dające mleko.
    A nie masz przypadkiem przeczucia ( bo ja mam ), że przypadek Grecji to
    początek rozkładu strefy Euro i potem UE ?

    pozdr.
    sys29

  • 58. Data: 2010-06-02 14:29:59
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

    > .. ale sprzyja budowaniu nieefektywnego systemu ekonomicznego, który
    > jest jednym z filarów państwa.

    Efektywność wiąże się z wyznaczonym celem i oceną. Dla jednych ten cel jest
    dobry dla innych zły. Dla jednych państwo socjalne to raj na ziemi dla
    innych udręka i kamień u nogi. Bierzesz na siebie zadania Pana Boga? Ty
    będziesz wyrokował co jest dobre dla mnie, a co złe? Każdy z kim rozmawiam
    wie jak powinno być i najchętniej by wbił to kolanem innemu do gardła. Takie
    to już u nas ludzie tolerancyjni.

  • 59. Data: 2010-06-02 14:33:45
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > To jest zawsze lepiej usytuowana mniejszość, która bedzie w jakims stopniu
    > ograbiana i zaszczuwana przez mniejszość.

    Ja nie czuję się zaszczuty. Interesy przeniosłem na Cypr, podatki
    ograniczyłem do minimum. Kto się daje robić w czekoladę to jego sprawa. W
    przyrodzie już tak jest, że silniejszy zjada słabszego. Spodziewać się
    czegoś innego to w/g mnie naiwność. Tak było jest i będzie.

  • 60. Data: 2010-06-02 15:12:37
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "totus"

    > Ja nie czuję się zaszczuty. Interesy przeniosłem na Cypr, podatki
    > ograniczyłem do minimum. Kto się daje robić w czekoladę to jego sprawa.

    Skoro się nie czujesz, to po co to robiłeś?

    > przyrodzie już tak jest, że silniejszy zjada słabszego. Spodziewać się
    > czegoś innego to w/g mnie naiwność. Tak było jest i będzie.

    Ja nie opisywałem tu nigdzie, i nie mam zamiaru, jak wobie wyobrażam
    "ustawianie" się wobec status quo w miejscu.
    Źle mnie zrozumiałeś.
    Potwierdzasz co piszę, oraz piszesz czego ja nie dopowiedziałem.
    Nie widzę sprzeczności.