  • 21. Data: 2011-03-12 14:33:57
    Temat: Re: Obliczenia dla realnego rachunku
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > no dla mnie np :).
    > A dlaczego ? chciałbym zobaczyc czy istniał bank z kontem / lokatą na
    > które regularne wpłaty dawałyby lepszy wynik niż mój OFE..
    >
    > george
    >
    > P.S. Wiem że to zabawa bo oczywiście nie mam wyboru, ale chciałbym w ten
    > sposób rozwiać reklamowane % wzrosty jednostek jako zródła samozodowolenia
    > uczestników OFE.

    Aha. I co zrobisz z wnioskami?

  • 22. Data: 2011-03-12 14:50:46
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Aha. I co zrobisz z wnioskami?

    Jak sie ktos odezwie przy obiedzie o superowości OFE i o tym jak mu rośnie
    to bede wiedział gdzie zacząć odpowiedź :) ?

    george

  • 23. Data: 2011-03-12 14:52:24
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jak sie ktos odezwie przy obiedzie o superowości OFE i o tym jak mu rośnie
    > to bede wiedział gdzie zacząć odpowiedź :) ?
    >
    > george

    aha, i np jak w TOKFM wyjdzie buczkowski i bedzie gadal o rentownosc 10%
    to bede wiedział że jest głąbem kapuścianym....

    george

  • 24. Data: 2011-03-12 15:02:25
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > aha, i np jak w TOKFM wyjdzie buczkowski i bedzie gadal o rentownosc 10%
    > to bede wiedział że jest głąbem kapuścianym....

    Tak właśnie. Trzeba mieć własną przez siebie wypracowaną opinię. Tym się
    charakteryzują ludzie myślący w/g mnie. :)

  • 25. Data: 2011-03-12 16:06:45
    Od: root <r...@v...pl>

    > No wiec przyjrzałem sie temu co zrobiłeś w swoim zestawieniu.
    >
    > a) stosujesz funkcję XIRR (ale nie wiem czy czytałeś manuala, ta funckja
    > pracuje na procencie składanych z kapitalizacją dzienna a nie miesieczną).
    http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-help/xirr-HP
    005209341.aspx
    Na tej stronie (pod koniec) jest podane równanie w którym "stopa" jest
    niewiadomą. Spójrz na to w ten sposób: to konto daje 7,1% w ciągu roku ,
    tzn czynnik wzrostu jest 1.071. W przciwieństwie do tzw. zwykłych kont, to
    konto daje zawsze mniejszy zysk w przypadku kiedy trzymasz tam pieniądze
    przez np. pół roku. I tak:
    moje konto da ci 1,071^(1/2) - 1 czyli 0.3489
    a na kontach "zwykłych" dadzą ci dokładnie połowę odsetek czyli 3,5%

    Dzieje się tak bo "moje" konto jest kapitalizowane dziennie. Mimo to obydwa
    konta w ciągu całego roku zarobię 7,1%
    Nie będę się sprzeczał bo nie mam innego wyjścia jak kapitalizację dzienną.
    Wpływy są bowiem nieregularne.

    > Konkurencyjne konto moze miec wiec niższe oprocentowanie roczne jesli bedzie
    > kapitalizowane w ten sposób.
    >
    > b) widzę u Ciebie kilka składek (9 przypadkow, wiem że mnożone przez coś)
    > ale wygląda jakby OFE do ciebe dopłacało. Kasa na jednostki jest wieksza niz
    > sam im przekazales (tez bym tak chcial, pewnie to jednak nie zmienia
    > strasznie wyniku).

    Wiem pełno jest takich wpłat zwłąszacza na poczatku. Stało się tak bo w
    roku 2000 ZUS opóźniał się z wpłatą do OFE. Oóźnienia wynosiły nawet 3
    lata. Pojawiają sie więc spore dodatkowe kwoty wraz z odsetkami za zwłokę.

    > c) porównując moje dane z twoimi musze przyznac że OFE CU to gówno
    > wszechczasów i pewnie dlatego mam taki slaby wynik. Twoja średnia prowizja
    > ( ilosc zapłacona / wpłaty) to 2,9% w badanym okresie
    > Dla mojego CU współczynnik ten to 4,7% !!!

    Nie wierzę. Moja żona ma CU i ma więcej niż ja a mniej zarabia. Swoją drogą
    sprawdź to bo rzeczuywiście CU to teraz Aviva i cholera wie co tam
    nagrzmocili.
    > george
    >
    > P.S. Licząc za pomocą XIRR mój wynik wychodzi 5,99 % w badanym okresie, ale
    > nie moge tego odniesc do poszukiwanego konta bankowego bo nie szukamy konta
    > z kapitalizacją dzienna... no chyba że takie ktos dawał na przestrzeni
    > ostatnich 10 lat.
    No musi być przyjmowana kapitalizacja dzienna, zeby można było analizować
    dowolny strumień pieniędzy. Jak sobie inaczej to wyopbrazasz?

    P.S.
    Czasami używa się kapitalizacji ciągłej (co sekundę ;). Bo wtedy upraszcza
    się wyprowadzanie wielu wzorów/ Można dokładnie przeliczyć jedną na drugą.
    Ale nie męcz mnie już.

  • 26. Data: 2011-03-12 16:40:23
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > obydwa
    > konta w ciągu całego roku zarobię 7,1%
    > Nie będę się sprzeczał bo nie mam innego wyjścia jak kapitalizację

    To że wpływy są nieregularne nie oznacza że jedynym wyjściem jest użycie
    kapitaliazji dziennej.

    > Wiem pełno jest takich wpłat zwłąszacza na poczatku. Stało się tak bo w
    > roku 2000 ZUS opóźniał się z wpłatą do OFE. Oóźnienia wynosiły nawet 3
    > lata. Pojawiają sie więc spore dodatkowe kwoty wraz z odsetkami za zwłokę.

    Ale nie o to chodzi.
    W zestawieniu masz wpływ np 100 pln a OFE kupuje jednostki za 105 pln ?
    Jakim cudem. Skad się wzieło to dodatkowe 5 pln ?
    Np wiersz 107. Jak to wyjaśnisz ?

    > Nie wierzę. Moja żona ma CU i ma więcej niż ja a mniej zarabia. Swoją
    > drogą
    > sprawdź to bo rzeczuywiście CU to teraz Aviva i cholera wie co tam
    > nagrzmocili.

    Możesz nie wierzyć ale niestety tak mam. Tak to jest teraz Aviva..

    > No musi być przyjmowana kapitalizacja dzienna, zeby można było analizować
    > dowolny strumień pieniędzy. Jak sobie inaczej to wyopbrazasz?

    Normalnie. Składka wpłacana np 15.03.2001 pracuje przez 15 dni w
    oprocentowaniu "r"/12
    a potem kapitalizowana jest co miesiąc a nie co dzień.
    Jak uzujesz XIRR za 11 lat to wynik sporo odbiegnie od kapitalizacji
    miesiecznej ( 365 dni x 11 )

> [...]
    > się wyprowadzanie wielu wzorów/ Można dokładnie przeliczyć jedną na drugą.

    a to dlaczego :) ?
    george

  • 27. Data: 2011-03-12 17:23:15
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 17:40:23 +0100, george napisał(a):

    > "root" <r...@v...pl> wrote in message
    > To że wpływy są nieregularne nie oznacza że jedynym wyjściem jest użycie
    > kapitaliazji dziennej.

    To prawda aczkolwiek musiałbyś to liczyć w bardziej skomplikowany sposób. A
    wewnętrzna stopa zwrotu jest właśnie tak zdefiniowana: przy kapitalizacji
    dziennej.

    > Ale nie o to chodzi.
    > W zestawieniu masz wpływ np 100 pln a OFE kupuje jednostki za 105 pln ?
    > Jakim cudem. Skad się wzieło to dodatkowe 5 pln ?
    > Np wiersz 107. Jak to wyjaśnisz ?

    Dla 100 zł jest akurat mniejsza, ale rzeczywiście są takie przypadki np:

    248,6684317 24,57 9,21 272,5899393

    Kwota odsetek za zwołokę z ZUS powiększa składkę

    > Możesz nie wierzyć ale niestety tak mam. Tak to jest teraz Aviva..

    Hmmm... sprawdź to może ZUS czegos nie przesłał?

> [...]
    > a potem kapitalizowana jest co miesiąc a nie co dzień.
    > Jak uzujesz XIRR za 11 lat to wynik sporo odbiegnie od kapitalizacji

    Ok ale zauważ, że jeśli kapitalizacja jest dzienna to jest sytuacja
    korzystniejsza niż miesięczna przy tej samym oprocentowaniu w skali roku. A
    gdybyś chciał zamienić mój "dzienny" rachunek na rachunek "miesięczny"
    musiałbyś podwyższyć nieco oprocentowanie. Zatem mój dzienny rachunek
    raczej zaniża stopę zwrotu.

    > a to dlaczego :) ?
    > george

    arrrrrrrg