  • 11. Data: 2010-08-13 19:50:21
    Temat: Re: Obligacje
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> wrote in message
    news:i43f7o$qvn$1@news.onet.pl...

    > Wiesz sa jeszcze obligacje ... Green House Development na 17%
    > czy Ganta na 10,5%

    jest duzo roznych obligacji, ale nie w tym sens, dyskusja byla o obligacjach
    skarbu panstwa, gdzie bezpieczenstwo porownywalne jest z lokatami bankowymi
    dla kwot <50tysEUR. Mozna grac na gieldzie, kupowac obligacje
    przedsiebiorstw, ale ryzyko jest zupelnie inne, mozliwosc wiekszych zyskow
    za duzo wieksze ryzyko, reasumujac mozna predzej stracic niz zyskac.

  • 12. Data: 2010-08-18 22:29:27
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl>

    Krzysztof <o...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ale chyba nawet te startujace z 6.75% potem maja nastepny rok w zaleznosci
    > od inflacji i przydzielonej marzy dla danej serii, ktora jest przewaznie
    > nizsza w latach nastepnych; te 6.75% to nadal jest tylko 5.47%net, czyli nie
    > wiele rozni sie od obecnych ofert bezbelkowych (5.25%, stare tez byly na
    > 5.65%). Przedterminowy wykup jest platny , teraz chyba 2zl od sztuki, co
    > znacznie obniza zysk z takiej przerwanej inwestycji. Oczywiscie ja porownuje
    > EDO dla inwestowania z wolnej reki, a nie w ramach IKE(to juz inna bajka, bo
    > kasa zamrozona na lata).
    Wszystko zależy od serii. Tu macie zestawienie oprocentowania 10latek
    wyemitowanych od 2004 roku.
    http://mrc.tychy.pl/obligacje.php#10

    Najniższa marża dla kolejnych okresów to 2pp, było tylko 4 takie serie - od
    marca do czerwca 2006. Niestety nie mam obligacji z 2004 roku - obecnie oproc.
    ok 7% w skali roku a w zeszłym nawet więcej.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 13. Data: 2010-12-12 10:06:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof" i4478a$q3d$...@n...ipartners.pl

    > Po oplaceniu podatku zostaje 5.42%, ale duzo wieksze ryzyko
    > niz w banku; dla 0.2% nieoplacalne.

    Dlaczego ,,większe ryzyko''? Raczej bez nadziei na odzysk. ;)
    (zważywszy stan finansów Białegostoku) Aby było jasne -- nie
    wiem, czy Białystok sprzedaje obligacje, ale nie skusiłbym
    się na roczne z 50%, chyba że na jedną złotówkę, aby zobaczyć,
    co wymyślą urzędnicy, aby nie wywiązać się z zobowiązań. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2010-12-12 13:16:38
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Nie jest tak, że tymi miejskimi obligacjami można spłacić podatki?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2010-12-12 13:17:57
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Albo przyczaić się na jakiś fajny miejski przetarg na nieruchomości i tadam!
    Zapłacić obligacjami. :-)))