  • 1. Data: 2010-10-02 15:06:35
    Temat: Obligacje
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    Czy warto trzymac obligacje w IKE teraz i dalej, czy moze zamienic na cos z
    rynku pienieznego.
    Ta cala sytuacja jest nie pewna i nie wiem czy na obligacjach nie zacznie
    sie tracic.

  • 2. Data: 2010-10-02 19:05:32
    Temat: Re: Obligacje
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl> napisał w
    wiadomości news:i87hq3$1ll$1@news.onet.pl...
> [...]
    > z rynku pienieznego.
    > Ta cala sytuacja jest nie pewna i nie wiem czy na obligacjach nie zacznie

    A masz IKE obligacji, czy IKE fundusz obligacji?
    Na pierwszym nie stracisz (chyba, że inflacja poszybuje do niebios), na
    drugim - możesz przejściowo tracić.

  • 3. Data: 2010-10-03 08:38:31
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A masz IKE obligacji, czy IKE fundusz obligacji?
    > Na pierwszym nie stracisz (chyba, że inflacja poszybuje do niebios), na

    Mam IKE oparte na funduszach, w tym mam rozne akcji, obligacji, rynku
    pienieznego, stabilnego,
    mam teraz dylemat czy przenosic z obligacji do innego, a pozniej jak cena
    spadnie odkupic, albo zostawic w koncu zbiera sie 30lat :(

  • 4. Data: 2010-10-03 08:42:28
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Inflacja w przyszłym roku 3,5%. Do tego dolicz opłaty za zarządzanie. Ja bym
    uciekał.
    A co będzie dalej, tego nie wiadomo.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2010-10-03 08:43:42
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Tym bardziej, że pobieranie opłaty za zarządzanie obligacjami to kpina. Tam
    nie ma czym zarządzać. Kupujesz i już.

  • 6. Data: 2010-10-03 08:58:30
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > Tym bardziej, że pobieranie opłaty za zarządzanie obligacjami to kpina.
    > Tam nie ma czym zarządzać. Kupujesz i już.
    no, ale w IKE zawsze za zarzadzanie placisz
    ale w co uciekac, moge zamienic obligacje na rynek pieniezny, tylko nie wiem
    czy warto, bardziej mi chodzi ze przez jakies czas nasze obligacje moga
    tracic, nasze kochane panstwo bedzie musialo (przy sprzedazy) dawac lepszy
    procencik i te co mam moga zaczac tracic na tym.

  • 7. Data: 2010-10-03 09:41:50
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl> napisał w
    wiadomości news:i89gjt$u5c$1@news.onet.pl...

> [...]
    > moga tracic, nasze kochane panstwo bedzie musialo (przy sprzedazy) dawac
    > lepszy procencik i te co mam moga zaczac tracic na tym.

    W IKE BOŚ za zarządzanie nie płacisz, bo tam nie ma zarządzania. Kupujesz
    obligacje bezpośrednio. Prowadzenie za darmo. Na oko, to korzystasz pewnie z
    IKE w mBanku? Tam nie ma wielkiego wyboru.

    Fakty są takie.
    Na dzień dzisiejszy nasze państwo zmierza po coraz bardziej stromej
    przepaści długu publicznego, którego spłata jest przy obecnym stanie
    podatkowym itp niewykonalna. Nie ma żadnej siły politycznej z progiem >5%,
    która zamierza zaprzestać dalszego zadłużania i rozdawnictwa.
    To nie rokuje dobrze obligacjom w dłuższym terminie.

  • 8. Data: 2010-10-03 12:30:23
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > moga tracic, nasze kochane panstwo bedzie musialo (przy sprzedazy) dawac
    > lepszy procencik i te co mam moga zaczac tracic na tym.

    Ja jakieś 3 lata temu zmieniłem IKE fundusze na IKE gotówkowy, a po roku na
    IKE obligacji skarbowych.
    Konto trza założyć w PKO BP, tylko obsłudze trzeba dokładnie wytłumaczyć, że
    chodzi o IKE - przeniesienie kasy z innego IKE.
    Teraz może już wiedzą o co chodzi, ale kiedyś nie za bardzo i potrafili
    założyć zwykłe konto do zakupu obligacji.
    Po przeniesieniu kasy, także po kolejnych wpłatach na to konto,
    automatycznie kupują 10-latki skarbu państwa.

  • 9. Data: 2010-10-03 19:32:37
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

> [...]
    > która zamierza zaprzestać dalszego zadłużania i rozdawnictwa.
    > To nie rokuje dobrze obligacjom w dłuższym terminie.

    to wlasnie o tym pisze, tylko jak nie obligacje, to tak naprawde nie ma co,
    bo na pieniadzu bedzie sie tracic, czyli moze nasz zloty tracic na wartosci

  • 10. Data: 2010-10-03 19:34:49
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

> [...]
    > Po przeniesieniu kasy, także po kolejnych wpłatach na to konto,
    > automatycznie kupują 10-latki skarbu państwa.
    dla mnie to nie jest rozwiazanie, jak pisalem mam IKE ryn.pien, obligacje,
    akcje, stabilnego
    nie ma zamiaru przenosic w obligacje, moze te 10 latki sa dobre, ale nie
    pisalem o kupnie obligacji a raczej wycofaniu sie z nich, jak mialbym tak
    robic jak Ty (bez obrazy) to wole akcje