  • 1. Data: 2002-12-11 17:47:51
    Temat: Obligacje antybelkowe
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    W dzisiejszej Rzepie:
    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_021211/prawo/prawo_a
    _4.html

    Artykuł dosyć długi, ale jeśli ktoś planuje większą inwestycję to
    IMHO powinien sobie poczytać.

    Pix

  • 2. Data: 2002-12-11 22:56:51
    Temat: Re: Obligacje antybelkowe
    Od: "Pirxx" <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl>

> [...]
    _4.html

    > Artykuł dosyć długi, ale jeśli ktoś planuje większą inwestycję to

    Jak juz pisalem w watku ponizej:

    IMHO, spojrzenie na dzialalnosc bankow prezentowane w tym artykule jest chyba zbyt
    "ograniczone".

    W koncu prawo bankowe mowi ze:
    "Art. 6. Poza wykonywaniem czynności bankowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 i 2,
    banki
    mogą:
    8) wykonywać inne czynności, jeżeli przepisy odrębnych ustaw uprawniają je do tego."

    Z kolei "Ustawa o obligacjach" stwierdza:
    "Art. 2. Obligacje mogą emitować:
    1) podmioty prowadzące działalność gospodarczą, posiadające osobowość prawną,"

    A wiec banki, jako podmioty prowadzace dzialalnosc gospodarcza i posiadajace
    osobowosc
    prawna, moga emitowac obligacje.

    Pozdrawiam
    Pirxx

  • 3. Data: 2002-12-12 00:48:16
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A wiec banki, jako podmioty prowadzace dzialalnosc gospodarcza i
    posiadajace osobowosc
    > prawna, moga emitowac obligacje.

    Pozostaje mieć nadzieję, że masz rację bo inaczej fiskus ukradnie ludziom
    sporo kasy.

    pozd.Pix

  • 4. Data: 2002-12-12 22:21:05
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Pozostaje mieć nadzieję, że masz rację bo inaczej fiskus ukradnie
    ludziom
    > sporo kasy.

    Nooo ;) To raczej ludzie chcili fiskusa zrobic w wala ;)

  • 5. Data: 2002-12-12 23:47:31
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Nooo ;) To raczej ludzie chcili fiskusa zrobic w wala ;)

    Zależy jak na to spojrzeć ;-)
    Czy ucieczka przed rozbójnikiem może być nazwana "robieniem w wała" ?

    IMHO większość ministrów zajmuje się obecnie "robieniem w wała" swoich
    poddanych wymyślając coraz to nowe sposoby grabieży co ładnie się
    nazywa "poszukiwaniem dodatkowych wpływów budżetowych" lub
    "nowych źródeł dochodu".

    Pix

  • 6. Data: 2002-12-13 00:06:22
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > poddanych wymyślając coraz to nowe sposoby grabieży co ładnie się
    > nazywa "poszukiwaniem dodatkowych wpływów budżetowych" lub

    No przepraszam. Z czegos trzeba wziac na 14 pensje i nagrode
    barborkowa...
    Tego jakos ludziska zobaczyc nie moga, ze panstwo po prostu przeklada
    z jednej do drugiej kieszeni tego samego fraka. Redystrybucja srodkow
    w naszym Panstwie jest zabijcza. A jak ogladalem w TV wypowiedzi
    gornikow to mi sie noz w kieszeni sam otwieral. Nistety jak zwykle
    rzad dal dupy i sie przestraszyl.

    Reasumujac - ucieczka przed rozbojnikiem, od ktorego wymaga sie, zeby
    utrzymywal nasze nierentowne przedsiewziecia jest o tyle glupia, ze
    trzeba tego rozbojnika utrzymac. A koszty tego sa przeogromne.

    Niestety u nas wszystk jest postawione na glowie. Ostatnio pracownicy
    Ozarowa orzekli, ze oni chca produkowac tylko kable i nic wiecej.
    Kazda inna produkcja nie wchodzi w rachube.
    Oczywiscie nowy inwestor ma utrzymac okoliczne osiedle, przedszkole i
    zaplecze socjalne.

    Reasumujac - jako, ze wiekszosc Polakow popiera zadania czy to
    gornikow czy innych grup zawodowych, powinni solidarnie dawac sie
    opodatkowywac. Ucieczka przed podatkiem, zeby dac zarobic obcym
    kapitalowo bankom jestpo prostu zdrada racji stanu i jako taki czyn
    powinien byc rozpatrywany. Mysle, ze stoczniowcom, gornikom i
    pracownikom Ozarowa trzeba dac cynk, zeby zaczeli blokowac placowki
    bankow :)

  • 7. Data: 2002-12-13 09:52:06
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > No przepraszam. Z czegos trzeba wziac na 14 pensje i nagrode
    > barborkowa...

    No przepraszam.
    Nigdy nie wyrażałem zgody na płacenie im 14 pensji, a nawet 13-tej.
    Nigdy nie dałem zgody na dopłaty dla rolników - ani do ich paliwa, ani
    do KRUSu, ani do zwolnienia ich z podatku dochodowego i do stawki
    0% VATu na ich narzędzia pracy.
    Nie zgadzałem się również na to aby nauczyciele pracowali w tygodniu
    18 godzin zamiast jak inni 40 i jeszcze dostawali za to podwyzki.
    Nie zgadzałem się też na podnoszenie pensji dla pielęgniarek w sytuacji
    gdy w szpitalu mozna zwyczajnie zdechnąć, a żadna z nich nie kiwnie
    nawet palcem.
    Nie proponowałem również utrzymywania tabunów urzędników, których
    często jedynym zadaniem jest utrudnianie życia utrzymującym ich
    podatnikom oraz wymyslanie coraz to nowych przepisów i wymogów
    uzasadniających ich niezbędność.
    Nie zgadzałem się na...

    Dla mnie to wszystko są zwyczajne pasożyty społeczne i zmuszanie
    mnie do utrzymywania tego towarzystwa uważam za rozbójnictwo.

    > (..) A jak ogladalem w TV wypowiedzi
    > gornikow to mi sie noz w kieszeni sam otwieral. Nistety jak zwykle
    > rzad dal dupy i sie przestraszyl.

    Rząd jest zainteresowany utrzymaniem się przy władzy, a nie naprawianiem
    czegokolwiek. Do tego potrzeba ludzi większego formatu, a takich jakoś tam
    nie widać. Zresztą u nas w ogóle z tym kiepsko.
    Cóż, jest takie przysłowie - "jaki pan, taki kram"

> [...]
    > powinien byc rozpatrywany. Mysle, ze stoczniowcom, gornikom i
    > pracownikom Ozarowa trzeba dac cynk, zeby zaczeli blokowac placowki

    He he...:-)
    Reasumując - większość wyborców tak naprawdę nie ma zielonego pojęcia
    na co w rzeczywistości głosuje. Im kto bardziej zamąci im w głowie, tym
    otrzymuje większe poparcie.
    Podstawowe podatki powinny być najniższe z możliwych, jeżeli natomiast
    część obywateli będzie uważać, że należy również utrzymywać górników,
    rolników itd. to niech sobie wykupuje dodatkowe "cegiełki" na ten cel.
    Wtedy dopiero się okaże, co tak naprawdę uważa większość, na którą
    wszyscy tak chętnie się powołują :-)

    Pix