  • 1. Data: 2005-06-30 16:39:57
    Temat: Obligacje i Inteligo
    Od: Paweł <p...@U...pl>

    Witam

    Chciałbym sobie kupić obligacje w Inteligo. Kiedyś znalazłem taką
    tabelkę, w której było napisane ile bank bierze za kupno i sprzedaż.
    Jednak nie umiem jej teraz znaleźć. Bardzo prosiłbym o pomoc w
    znalezieniu jej lub o napisaniu wysokości prowizji. Z góry dziękuję za
    pomoc.

    P. S.
    Czy według Was opłaca kupować obligacje?

    -------------
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2005-06-30 16:45:07
    Temat: Re: Obligacje i Inteligo
    Od: "Ela" <e...@g...pl>

> [...]
    > Jednak nie umiem jej teraz znaleźć. Bardzo prosiłbym o pomoc w
    > znalezieniu jej lub o napisaniu wysokości prowizji.>

    Z tego co wiem to Inteligo nie pobiera żadnej prowizji przy zakupie
    obligacji.... przynajmniej mi nie pobrał :-)
    Ela

  • 3. Data: 2005-06-30 16:57:04
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    Paweł <p...@U...pl> writes:

    > Witam
    >
    > Chciałbym sobie kupić obligacje w Inteligo. Kiedyś znalazłem taką
    > tabelkę, w której było napisane ile bank bierze za kupno i
    > sprzedaż.

    Eee, to chyba była tabelka do TFI... Jedno i drugie w sekcji
    Inwestycje ale jednak co innego to.

    Od obligacji prowizji nie ma (poza prowizjami przy przedterminowym
    wykupie, ale to rząd bierze).

  • 4. Data: 2005-06-30 17:00:02
    Od: Paweł <p...@U...pl>

    Użytkownik "Ela" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co wiem to Inteligo nie pobiera żadnej prowizji przy zakupie
    > obligacji.... przynajmniej mi nie pobrał :-)

    a przy sprzedaży biorą coś?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2005-06-30 17:32:42
    Od: zet <z...@z...pl>

    > P. S.
    > Czy według Was opłaca się kupować obligacje?
    >
    > -------------
    > Pozdrawiam
    > Paweł

    opłaca się ale jak je trzymasz 30 lat, bo inaczej zarobek jest bardzo
    niewielki a jeszcze blokujesz sobie kupę pieniędzy których nie możesz użyć
    do czasu gdy obligacja się upłynni (chyba że na giełdzie ze stratą)

  • 6. Data: 2005-06-30 18:40:03
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    zet <z...@z...pl> writes:

    > opłaca się ale jak je trzymasz 30 lat,

    Hmm, proponuję jednak nie kompromitować się...

    Aktualnie są w ofercie obligacje 2,3,5 i 10-letnie. 30-letnich nie ma
    i nigdy nie było.

    Takie obligacje 2-letnie są całkiem konkurencyjne dla lokat 2-letnich.

  • 7. Data: 2005-06-30 19:21:55
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > Takie obligacje 2-letnie są całkiem konkurencyjne dla lokat 2-letnich.

    Od lipca juz nie -4,5%. Pieniadz zamrozony na dlugi czas, a wiecej bedzie
    mozna dostac w banku na krotszy termin. Bankom zaczyna chyba coraz bardziej
    kurczyc sie baza depozytowa, a stopy w okresie 2 lat znowu moga zaczac
    rosnac.

  • 8. Data: 2005-07-01 04:05:45
    Od: "Tomasz Bieńkowski" <d...@w...pl>

> [...]
    > bardziej
    > kurczyc sie baza depozytowa, a stopy w okresie 2 lat znowu moga zaczac
    To mozna nabyć obligacje ze zmienymi stopami co pół roku to chyba 3 latki.
    Tomek.

  • 9. Data: 2005-07-01 18:40:37
    Od: mlody_book <m...@g...pl>

    Tomasz Bieńkowski napisał(a):

    > To mozna nabyć obligacje ze zmienymi stopami co pół roku to chyba 3 latki.
    > Tomek.

    To jest dobre rozwiązanie jeżeli a) nie zamierzasz się ich pozbywać w
    ciągu tych trzech lat lub dłużej b) masz już rachunek inwestycyjny.
    Wydaje mi się, że w przypadku chęci zbycia tych papierów zakładanie
    rachunku inwestycyjnego dla jednej transakcji to za dużo zachodu (chyba
    że miałoby to zmobilizować do gry na giełdzie).

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)