  • 1. Data: 2004-11-05 14:04:18
    Temat: Obligacje jednoroczne Banku BPH - 7%
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    W okresie od 8 listopada do 3 grudnia 2004 roku Bank BPH zaoferuje
    2.500.000 szt. Obligacji Serii A118 o łącznej wartości nominalnej
    250.000.000 zł. Cena nominalna obligacji wynosi 100 złotych. Rentowność
    obligacji jest stała i została określona na poziomie 7,0 proc. w skali
    roku.
    http://banki.prnews.pl/index.php/display,7271
    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl

  • 2. Data: 2004-11-07 19:33:24
    Temat: Re: Obligacje jednoroczne Banku BPH - 7%
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 5 Nov 2004 15:04:18 +0100, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wrote:

    >2.500.000 szt. Obligacji Serii A118 o łącznej wartości nominalnej

    to coś takiego jak lokata, ale bez możliwości wcześniejszego
    wyciągnięcia kasy? Czym to się różni od "normalnego" przyjmowania
    depozytów przez bank?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2004-11-07 19:43:20
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 07 Nov 2004 20:33:24 +0100,
    osoba podpisana: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    napisała:

    > to coś takiego jak lokata, ale bez możliwości wcześniejszego
    > wyciągnięcia kasy? Czym to się różni od "normalnego" przyjmowania
    > depozytów przez bank?

    Zdaje się, że jeśli jest notowane na giełdzie to nie ma belkowizny przy
    wykupie. (Z naciskiem na "zdaje się")

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    FORTRAN is not a flower but a weed -- it is hardy, occasionally blooms,

  • 4. Data: 2004-11-07 20:05:41
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Nov 2004 20:33:24 +0100, Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    wklepał(-a):

    >to coś takiego jak lokata, ale bez możliwości wcześniejszego
    >wyciągnięcia kasy? Czym to się różni od "normalnego" przyjmowania
    >depozytów przez bank?

    Ło rany. Obligacja to papier wartościowy, a lokata nie. :-P
    http://bossa.pl/edukacja/instrumenty/obligacja/

  • 5. Data: 2004-11-08 00:52:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 07 Nov 2004 21:05:41 +0100, Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Ło rany. Obligacja to papier wartościowy, a lokata nie. :-P
    >http://bossa.pl/edukacja/instrumenty/obligacja/

    no dobra, ale z punktu widzenia klienta: jakie są plusy i minusy
    zakupu obligacji wobec założenia lokaty?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2004-11-08 19:12:30
    Od: e...@p...onet.pl

    > no dobra, ale z punktu widzenia klienta: jakie są plusy i minusy
    > zakupu obligacji wobec założenia lokaty?

    zasadniczo dwie:

    1. z obligacji mozna sie wycofac (przynajmniej teoretycznie) w dowolnym
    momencie dez utraty odsetek, po prostu ja sprzedajac, np. na gieldzie
    (w praktyce nalezy sie liczyc z kosztami takiej operacji oraz ryzykiem stopy
    proscentowej i w konsekwencji przejsciowego spadku wartosci)

    2. oprocentowanie obligacji jest (a w kazdym razie powinno byc) wyzsze niz
    lokaty, bo od obligacji bank nie odprowadza rezerwy obowiazkowej do NBP
    (nieoprocentowanej czesci depoztytu, od ktorej oczywiscie klient tez nic nie
    dostaje).

    To tak w duzym uproszczeniu.

    Rgds,

    Ad

  • 7. Data: 2004-11-09 16:57:38
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 8 Nov 2004 20:12:30 +0100, e...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >(nieoprocentowanej czesci depoztytu, od ktorej oczywiscie klient tez nic nie

    aha, czyli dmuchanie pustego pieniądza tylko przez emitenta a nie na
    spółkę z NBP :-)
    --
    Jarek Andrzejewski