  • 1. Data: 2004-09-04 16:04:01
    Temat: Obligacje - przedterminowy wykup
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Mam nadzieję, że nie jest to zbytni OT.

    Jeśli chce się sprzedać obligacje skarbowe przed ich zapadalnością, to
    jaka kwoto zostaje potrącona z każdej obligacji? Weszłam na
    www.obligacjeskarbowe.pl i znalazłam tam dwie rozbieżne informacje, w
    jednym miejscu jest 1zł, w innym (w faq-u konkretnie) 0,5zł. Czy te
    kwoty odnoszą się do czego innego, czy w którymś miejscu jest błąd?

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 2. Data: 2004-09-04 16:15:10
    Temat: Re: Obligacje - przedterminowy wykup
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    W wiadomości z 04-09-04 18:04, tako rzecze Renata Gołębiowska:

    > Jeśli chce się sprzedać obligacje skarbowe przed ich zapadalnością, to
    > jaka kwoto zostaje potrącona z każdej obligacji?

    Zależy od emisji. Od 5 emisji dla DOS i COI jest 1,00, przedtem przez
    nieco ponad rok było 0,50, a jeszcze wcześniej znowu 1,00, 1,50, 2,00, 3,00

    Michał

  • 3. Data: 2004-09-04 17:01:26
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Rolka" <usenet@moje_nazwisko.info> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zależy od emisji. Od 5 emisji dla DOS i COI jest 1,00, przedtem przez
    > nieco ponad rok było 0,50, a jeszcze wcześniej znowu 1,00, 1,50, 2,00,

    Dla ścisłości - 'karna' opłata jest potrącana z odsetek (oczywiście przed
    ich opodatkowaniem belką).

    TomekD

  • 4. Data: 2004-09-04 19:38:08
    Od: "ROBBO3" <r...@o...pl>

    > Dla ścisłości - 'karna' opłata jest potrącana z odsetek (oczywiście przed
    > ich opodatkowaniem belką).

    Akurat o tym nie ma ani slowa, w koncu odsetki po miesiacu beda mniejsze niz
    1 zl.

  • 5. Data: 2004-09-04 19:56:10
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    W wiadomości z 04-09-04 21:38, tako rzecze ROBBO3:

    http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=listy_d
    o13 -> 12.2.7

    Michał

  • 6. Data: 2004-09-04 21:02:41
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ROBBO3" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Akurat o tym nie ma ani slowa, w koncu odsetki po miesiacu beda mniejsze
    niz
    > 1 zl.

    Hm, ale gdzie nie ma słowa...

    Liście emisyjnym ?
    np. DOS0906, inne podobnie:
    par 12.1.1
    przy wypłacie świadczeń z tytułu przedterminowego wykupu, wysokość odsetek
    należnych od każdej obligacji jest pomniejszana o kwotę 1,00 zł (jeden
    złoty);

    Belce ?
    Nie mam pod ręką, ale opodatkowaniu podlegają uzyskane dochody, jak
    odliczana jest 'kara' to podstawa się obniża...

    Po miesiącu będą niższe niż 1 zł ?
    Przy 7% rocznie 'karę' zapłacimy dopiero około 52 dnia.
    Zdarzało się już że warto było przed terminem wykupić stare emisje aby kupić
    nową...

    TomekD