  • 1. Data: 2009-02-12 09:08:09
    Temat: Obowiązkowe konto ROR do kredytu hipotecznego
    Od: o...@g...com

    Witam!

    Mam kredyt hipoteczny w PKO BP od paru lat. Niestety w umowie kredytu
    mam zapisane że muszę obowiązkowo mieć u nich Superkonto z bankowością
    elektroniczna za 7,40 zl/msc. Czy to jest nadal legalny wymóg bo
    kiedys mi sie obiło o uszy że UOKiK kwestionował podobne rozwiązania?
    Co by bank zrobił gdybym zrezygnował z RORu?

    PS. Dodatkowo mam zapisane obowiązkowe ubezpiecznie nieruchomości z
    cesją na rzecz PKO BP. To też chyba nie do końca legalne?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi!

  • 2. Data: 2009-02-12 09:28:04
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    o...@g...com pisze:
> [...]
    > kiedys mi sie obiło o uszy że UOKiK kwestionował podobne rozwiązania?
    > Co by bank zrobił gdybym zrezygnował z RORu?
    wystąp do banku o zamknięcie roru i otworzenie bezpłatnego rachunku
    technicznego do spłat
    > PS. Dodatkowo mam zapisane obowiązkowe ubezpiecznie nieruchomości z
    > cesją na rzecz PKO BP. To też chyba nie do końca legalne?
    legalne, ale jest napisane, że musisz ubezpieczać za pośrednictwem pko?

  • 3. Data: 2009-02-12 11:19:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > wystąp do banku o zamknięcie roru i otworzenie bezpłatnego rachunku
    > technicznego do spłat

    i w umowie masz napisane, że musi to być właśnie superkonto + internet
    (to kuriozum, że za dostęp do bankowości elektronicznej trzeba dopłacać)?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-02-12 11:25:53
    Od: o...@g...com

    On 12 Lut, 11:19, RobertS <b...@x...pl> wrote:
    > i w umowie masz napisane, że musi to być właśnie superkonto + internet
    > (to kuriozum, że za dostęp do bankowości elektronicznej trzeba dopłacać)?

    Dokładnie tak mam napisane że muszę posiadać "Superkonto z dostępem do
    bankowości elektronicznej". Myślisz że mogę je zamknąć mimo że mam
    wpisane w umowę? Wogóle mieli prawo wpisywać to?

  • 5. Data: 2009-02-12 11:37:20
    Od: "robal" <r...@B...pl>

    Użytkownik <o...@g...com> popełnił(a):

    > Dokładnie tak mam napisane że muszę posiadać "Superkonto z dostępem do
    > bankowości elektronicznej".

    Pewnie dlatego tak masz wpisane, bo przy negocjowaniu umowy na to poszedłeś
    (skutkowało to zmniejszeniem marży - jeśli posiadasz u nich konto czy inny
    ichni produkt).
    U mnie uznali za "posiadanie konta" konto w Inteligo (tym Inteligo - nie tym
    obecnym iPKO) oraz wzięcie ichniej KK - stąd i marża w kredycie o ileś tam
    dziesiętnych procenta mniej - ale musiałem dostarczyć historię konta z pół
    roku bodajże. I taki zapis o KK i ich koncie w umowie w dziale
    oprocentowania mam - warunkiem takiego a nie innego oprocentowania jest
    właśnie wzięcie KK i "ich" konto.

    --
    Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

  • 6. Data: 2009-02-12 12:01:56
    Od: o...@g...com

    On 12 Lut, 11:37, "robal" <r...@B...pl> wrote:
    > Użytkownik <o...@g...com> popełnił(a):
    > oprocentowania mam - warunkiem takiego a nie innego oprocentowania jest
    > właśnie wzięcie KK i "ich" konto.
    W momencie jak brałem kredyt tłumaczyli że konto jest obowiązkowe. Nie
    mówili nic o oprocentowaniu bo wogóle nie było opcji wzięcia kredytu
    bez konta. Marżę mogłem mieć mniejszą ale jakbym wziął kartę
    kredytową. Natomiast konto było wymuszone z urzędu...

  • 7. Data: 2009-02-12 12:02:55
    Od: "robal" <r...@B...pl>

    robal <r...@B...pl> popełnił(a):

> [...]
    > koncie w umowie w dziale oprocentowania mam - warunkiem takiego a nie
    > innego oprocentowania jest właśnie wzięcie KK i "ich" konto.

    I oczywiście raty przelewam na rachunek techniczny do spłat.

    --
    Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

  • 8. Data: 2009-02-12 16:16:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > bez konta. Marżę mogłem mieć mniejszą ale jakbym wziął kartę
    > kredytową. Natomiast konto było wymuszone z urzędu...

    mnie też bank namówił do założenia konta, ale do tej pory było ono
    bezpłatne i jakoś bank nie czepiał się, że nie wpływa na nie moje
    wynagrodzenie...

    zobaczymy co będzie dalej ;-)

    --
    pozdrawiam