  • 1. Data: 2011-02-14 14:44:00
    Temat: Ochrona oszczędności przed inflacją
    Od: " " <q...@W...gazeta.pl>

    Gdy zlikwidują "antybelkowe" jednodniówki, to lokaty będą efektywnie
    oprocentowane poniżej realnej inflacji. Jak w takim wypadku zabezpieczyć
    oszczędności? Zamienić PLN na złoto, EUR, USD alkohol? ;)

  • 2. Data: 2011-02-14 14:46:21
    Temat: Re: Ochrona oszczędności przed inflacją
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 14:44:00 +0000 (UTC), " " <q...@W...gazeta.pl>
    wrote:

    >Gdy zlikwidują "antybelkowe" jednodniówki, to lokaty będą efektywnie
    >oprocentowane poniżej realnej inflacji. Jak w takim wypadku zabezpieczyć
    >oszczędności? Zamienić PLN na złoto, EUR, USD alkohol? ;)

    USD to byłoby z deszczu pod rynnę. IMHO metale szlachetne są dobrym
    wyborem (złoto i srebro).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-02-14 15:04:03
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > USD to byłoby z deszczu pod rynnę. IMHO metale szlachetne są dobrym
    > wyborem (złoto i srebro).

    Wadą metali, jest to, że są na szczytach, różnica ceny kupno-sprzedaż jest
    ogromna, minimalna transza to 1/10 uncji czyli około 500zł.(moneta orzeł
    bielik 50 PLN)

  • 4. Data: 2011-02-14 15:17:49
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik <q...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Gdy zlikwidują "antybelkowe" jednodniówki, to lokaty będą efektywnie
    > oprocentowane poniżej realnej inflacji. Jak w takim wypadku zabezpieczyć
    > oszczędności? Zamienić PLN na złoto, EUR, USD alkohol? ;)

    Inflacja jest po to by oszczędni tracili
    Inwestycje mają to do siebie, ze często są stratne.
    Żyj na kredyt, oszukuj, inni za ciebie zapłacą.

  • 5. Data: 2011-02-14 15:21:28
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 16:04:03 +0100, "spa" <s...@a...er> wrote:

> [...]
    >ogromna, minimalna transza to 1/10 uncji czyli około 500zł.(moneta orzeł

    1. Czy są "na szczytach"? Potrafisz przewidzieć przyszłość?
    2. To prawda, spread w NBP i mennicy jest ok. 15%, ale są miejsca,
    gdzie ów spread wynosi ok. 2% (niestety, w USA)
    3. Dlaczego odrzucasz srebro? Uncja to ok. 140 zł w detalu w PL, więc
    "kwant" mniejszy. Niestety : w PL dochodzi VAT 23% :-(

    Mimo wszystko myślę, że część oszczędności warto mieć w metalu -
    pomimo spreadu.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2011-02-14 15:28:46
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > Mimo wszystko myślę, że część oszczędności warto mieć w metalu -
    > pomimo spreadu.

    Tego nie neguję. Jednak bez onanizmu, ze natychmiast z zyskiem sprzedam.
    Srebro ma wadę -zajmuje dużo miejsca
    Gdyby mieć milion w srebrze trzeba by magazyn ogromny. Czyściciel sreber,
    magazynier i ochrona darmo nie jest.

    Wiem, można kupić certyfikaty na giełdzie, z ich wadami :-)

  • 7. Data: 2011-02-14 20:22:57
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-02-14 16:17, spa pisze:

    > Żyj na kredyt, oszukuj, inni za ciebie zapłacą.

    Znaczy mamy brać przykład z polityków? ;)

  • 8. Data: 2011-02-15 08:49:05
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 16:28:46 +0100, "spa" <s...@a...er> wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    >Tego nie neguję. Jednak bez onanizmu, ze natychmiast z zyskiem sprzedam.

    natychmiast? Przecież mowa o ochronie przed inflacją a nie o
    spekulacji i szybkim zysku,

    >Srebro ma wadę -zajmuje dużo miejsca
    >Gdyby mieć milion w srebrze trzeba by magazyn ogromny. Czyściciel sreber,
    >magazynier i ochrona darmo nie jest.

    Przy detalicznej cenie ok. 4500 za kilogram wychodzi ok 221 kg, 21
    litrów.
    Zaiste, ogromny magazyn.
    Poza tym, przy milionie do "schowania" to chyba raczej część z tego
    będzie zajmować złoto, znacznie cięższe (i w przeliczeniu na objętość
    i na złotówki).
    Co do czyszczenia srebra: to nie cukiernica, że ma błyszczeć :-)
    Zresztą nie kupowałem sztabek, to nie wiem, jak są zabezpieczane, ale
    monety są pakowane zwykle w szczelne etui.

    >Wiem, można kupić certyfikaty na giełdzie, z ich wadami :-)

    Ja byłbym ostrożny. Jak inflacja przyspieszy, to te certyfikaty mogą
    nie być warte więcej niż papier, na którym je wydrukowano.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2011-02-15 09:27:04
    Od: " " <q...@N...gazeta.pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisał(a):

    > ale są miejsca,
    > gdzie ów spread wynosi ok. 2% (niestety, w USA)

    A możesz napisać więcej szczegółów? I jak jest z przywozem metalu z USA,
    celnicy nie przyczepią się do sztabek w bagażu podręcznym? ;)

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-02-15 11:06:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.02.2011 10:27), q...@N...gazeta.pl wrote:

    > A możesz napisać więcej szczegółów? I jak jest z przywozem metalu z USA,
    > celnicy nie przyczepią się do sztabek w bagażu podręcznym? ;)

    Celnicy jak celnicy, ale jaki to byłby nadbagaż jakby mieć cały bagaż
    podręczny wypełniony sztabkami :)

    p. m.