  • 1. Data: 2002-06-30 13:26:32
    Temat: Kredyt mieszkaniowy hipoteczny w obcej walucie
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Zamierzam wziąć walutowy kredyt hipoteczny, EUR uznałem jako walutę dość
    stabilną która na przełomie najbliższych 5 lat powinna lekko tracić na wartości
    w stosunku do PLN. Ostatnio EUR i USD trochę oscylują. Może wybrać USD czy USD
    może być korzystniejszą walutą do wzięcia długoterminowego kredytu? Co robić?
    Jakie są rokowania co do wzrostu i spadku tych walut w okresie 5, 10 i 15 lat?
    Pozdrawiam
    Sławek

  • 2. Data: 2002-06-30 19:57:28
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
    robić?
    > Jakie są rokowania co do wzrostu i spadku tych walut w okresie 5, 10 i 15

    Za 15 lat euro bedzie kosztowalo tyle zo pln ;-)
    Tego mozesz byc pewny :)

    Malin

    --

    Jacek Maliszewski
    Analityk Bankier.pl

  • 3. Data: 2002-06-30 19:58:49
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

> [...]
    robić?
    > Jakie są rokowania co do wzrostu i spadku tych walut w okresie 5, 10 i 15

    I jeszcze zainteresuj sie tym, co powiedziel Mr Soros na temat zmiany
    wiloletniego trendu wzrostowego kursu dolara :)
    Po przeczytaniu tej wypowiedzi, wnioski wyciagnij sam :)

    Malin

  • 4. Data: 2002-06-30 20:48:18
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > Za 15 lat euro bedzie kosztowalo tyle zo pln ;-)
    > Tego mozesz byc pewny :)

    O ile Polska wejdzie do Unii Europejskiej. Czego bynajmniej nie jestem
    pewny, bo a) Unia coś ostatnio straciła entuzjazm do przyjmowania i b)
    Polacy - oprócz oczywiście polityków - coś ostatnio stracili entuzjazm
    do wchodzenia.

    --
    ( Marcin Kasperski | A complex system designed from scratch never works )
    ( http://www.mk.w.pl | and cannot be patched to make it work. (Booch) )

  • 5. Data: 2002-06-30 21:37:33
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Użytkownik Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:8...@p...odkryta.local...

> [...]
    > pewny, bo a) Unia coś ostatnio straciła entuzjazm do przyjmowania i b)
    > Polacy - oprócz oczywiście polityków - coś ostatnio stracili entuzjazm

    15 lat.... o to jestem spokojny... Zauwaz, ze napisalem 15.... a nie
    przykladowo 10 ;-)

    Malin

  • 6. Data: 2002-06-30 21:50:51
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl> writes:

    > Użytkownik Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> w wiadomości do
    > grup dyskusyjnych napisał:8...@p...odkryta.local...

    > 15 lat.... o to jestem spokojny... Zauwaz, ze napisalem 15.... a nie
    > przykladowo 10 ;-)

    Iiii... Ja tam myślę, że jeśli nie wejdziemy w ciągu najbliższych 4
    lat to szanse maleją (co mnie zresztą jakoś drastycznie nie martwi, na
    dziś jestem bliższy głosowania przeciw niż za). A za 15 lat, kto wie,
    może nie będzie Unii Europejskiej? (w krajach które już do niej
    należą, jakoś popularyzują się nastroje niechętne a nie
    entuzjastyczne).

    Tak na boku, wątek ten byłby totalnym offtopicem ale ... sprawa ma
    wielkie znaczenie dla biorących kredyty. Bo faktycznie, w razie
    wejścia Polski do UE dochodzimy do sytuacji euro=złoty a w przeciwnym
    wypadku cholera wie. Insza inszość, ze niewykluczona jest skokowa
    zmiana kursu tuż przed wejściem (gdyby do niego doszło), co też
    biorący eurokredyt powinni uwzględnić.

    --
    ( Marcin Kasperski | 1 woman, 9 months = one baby. But we have 1 month, so )
    ( http://www.mk.w.pl | let's take 9 women! (common management practice) )