  • 31. Data: 2003-03-31 13:18:05
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: weksel
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Hmm... ale to tylko przypuszczenie....
    > Poza tym to przecież dużo nawet wielkich firm ma większe zadłużenia niż same
    > są warte /czyli mają ujemną wartość/ i jakoś ciągną swoje wózki, np.
    > Elektrim

    Jeżeli zadłużenie jest większe niż suma aktywów to nie jest fajnie, a
    bank, co takich kredytów udzielił - ja bym w nim kasy nie trzymał, bo
    nawet jak z torbami nie pójdzie , to wliczy mi w koszty.
    O wartości firmy opartej o jej akcje to raczej można mówić w przypadku
    MS czy Coca-Cola, dla wymienionej jest to raczej "enron-mode" czyli
    całkowity abstrakt (dziś jest jutro nie ma).

    Pzdr: Dogbert

  • 32. Data: 2003-03-31 17:22:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Madab" <o...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > Poza tym to przecież dużo nawet wielkich firm ma większe zadłużenia niż same
    > są warte /czyli mają ujemną wartość/ i jakoś ciągną swoje wózki, np.

    To jest inna bajka, lepiej (dla wierzyciela) miec jakies tam roszczenia
    do niewyplacalnej w danym momencie firmy, niz miec je do firmy w upadlosci
    i bez majatku - zwlaszcza, jesli to SA.

    Natomiast osoba fizyczna prowadzaca DG odpowiada calym swoim majatkiem
    za wszelkie zobowiazania i nie ma tu niebezpieczenstwa, ze upadnie.
    Jedyny :-) problem to ew. brak majatku, ale tego dochodzenie swoich
    roszczen przy uzyciu wszystkich dostepnych metod nie pogarsza.

    Jesli komus wydaje sie, ze zarobi (biorac kredyt) krocie, i nie jest to
    przypadek oczywisty, to lepiej zastanowic sie, czy nie lepiej wczesniej
    zarobic na to, by tego kredytu nie brac.
    Jeszcze gorzej jest z kredytami "konsumpcyjnymi" - o ile nie sa to
    preferencyjne kredyty finansowane przez sprzedawce, to zwykle sa one
    gorszym wyjsciem dla kredytobiorcow niz po prostu ograniczenie wydatkow.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 33. Data: 2003-03-31 19:16:31
    Temat: Re: Odp: Odp: weksel
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Madab <o...@p...onet.pl> napisał w

    > Hmm... ale to tylko przypuszczenie....
    > Poza tym to przecież dużo nawet wielkich firm ma większe zadłużenia
    > niż same są warte /czyli mają ujemną wartość/ i jakoś ciągną swoje
    > wózki, np. Elektrim

    Ale teraz pomyśl, co by było, gdyby Twój klient np. dostał zawału, miał
    wypadek samochodowy, lub na budowie cegła spadła by mu na głowę. Więcej
    niż pewne, że bank natychmiast zażąda natychmiastowej spłaty kredytu.
    Facet oczywiście nie jest w stanie nic spłacić, więc bank zabiera Twoją
    parcelę i nie masz ani parceli, ani pieniędzy.
    Tak naprawdę, to całe ryzyko tutaj ponosisz tylko Ty.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 34. Data: 2003-03-31 23:09:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> writes:

> [...]
    > parcelę i nie masz ani parceli, ani pieniędzy.
    > Tak naprawdę, to całe ryzyko tutaj ponosisz tylko Ty.

    Wlasnie. W koncu nie moze ponosic ryzyka ten, kto nic nie ma (oprocz
    pomyslow).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 35. Data: 2003-04-02 13:46:26
    Temat: Odp: Odp: Odp: weksel
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    Masz rację! A ja myślałem, że to bank ponosi całe ryzyko...
    Jednak w takim wypadku to bank odbierze swoja kasę, ami zostałaby figa :-(((
    Wielkie dzięki za otwarcie mi oczu.
    Serdecznie pozdrawiam
    Madab

  • 36. Data: 2003-05-17 09:27:09
    Temat: Re: weksel
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Beniowa" <b...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Jezeli chodzi o wpis od pozwu, to jest to czwarta czesc wpisu
    stosunkowego.
    > W przypadku wniesienia zarzutow, koszty zarzutow ponosi pozwany.

    Ponosi, ale tylko w połowie. Jeśli zarzuty zostały wniesione skutecznie, to
    drugą połowę wpisu uzupełniającego płaci powód.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 37. Data: 2003-05-20 21:19:04
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    > Ponosi, ale tylko w połowie. Jeśli zarzuty zostały wniesione skutecznie,
    > drugą połowę wpisu uzupełniającego płaci powód.

    ???
    Chyba cos Ci sie powaznie pomylilo...

    Pozdrawiam, Grzegorz