  • 11. Data: 2003-04-08 10:52:19
    Temat: Re: Odp: Ranking KK w Pulsie Biznesu
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Pawel Zielewski wrote:
    > nie wnikam - i nie zamierzam - jak sie te karty sprawuja pozniej.
    > inaczej bedzie z goldami, z ktoprymi mam spore doswiadczenie. ale o
    > tym za miesiac w pb

    Pawle - nie deneruj sie! :)
    Nie warto. Spolecznosc pbb jest baaardzo specyficzna i nigdy sie
    jeszcze nie zdazylo, zeby(smy?) uznali, ze dany ranking jest ok. Tak
    to juz jest - zwolennicy kart Citka zakrzykna, ze zdraaada, Targowica,
    w innych rankingach znowu krzyknie ktos inny.

    Niestety NIE DA sie zrobic rankingu, z ktorym zgodzilby sie kazdy.
    PB jest b. ok - o czym swiadczy chociazby wasza pozycja na rynku i
    rosnaca sprzedaz (chociaz jestescie za drodzy jak na moja kieszen :(

    Reasumujac karawana jedzie dalej :)

  • 12. Data: 2003-04-08 11:00:06
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:b6u9gi$djn$1@news.onet.pl...
> [...]
    > w innych rankingach znowu krzyknie ktos inny.
    > Niestety NIE DA sie zrobic rankingu, z ktorym zgodzilby sie kazdy.

    Bo dla kazdego inne cechy KK sa wazne.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 13. Data: 2003-04-08 11:06:12
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Skoro juz mowa o goldach, to czy w tym zestawieniu mozna uwzglednić także -bylo
    nie bylo prestiżowe- karty Dinersa i AmExa ???

    > Pawle - nie deneruj sie! :)

    No właśnie !!! ;-)

> [...]
    > to juz jest - zwolennicy kart Citka zakrzykna, ze zdraaada, Targowica,
    > w innych rankingach znowu krzyknie ktos inny.

    ;-)))))))

    > Niestety NIE DA sie zrobic rankingu, z ktorym zgodzilby sie kazdy.

    To prawda.

    Ps. Nie mniej jednak dziwi mnie Tensor1, ktoremu nie podoba sie ranking, a
    przeciez KK KB zajeła 3 miejsce ;-))))))

  • 14. Data: 2003-04-08 11:06:28
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Kazimierz wrote:
    > Bo dla kazdego inne cechy KK sa wazne.

    A no wlasnie - dla jednego bedzie to ubezpieczenie, dla drugiego
    dostep przez net, dla trzeciego limit i mozliwosc latwego dostania tej
    karty.
    A PB ustalili takie kryteria i wg. takich obliczyli zwyciezce. Mozna
    sie co najwyzej sprzeczac dlaczego takie, a nie inne.
    Podobny problem jest z rankingami uczelni wyzszych.

  • 15. Data: 2003-04-08 11:15:50
    Temat: Re: Ranking KK w Pulsie Biznesu
    Od: l...@l...ru

    > We wczorajszym PB jest rankung KK. Na 100 mozliwych punktów - pierwsza
    > piętnastka
    >
    > 6. Visa Clasic (Millenium) - 54,5
    >
    > Z ciekawostek American Express (Millennium) ma 38,5 punktów.
    > Punkty przydzialano za:
    > 1. Oprocentowanie    - 30
    > 2. Liczba dni darmowego kredytu - 30
    > 3. Tryb zastrzegania karty - 20
    > 4. Koszt wydania karty - 10
    > 5. Minimalna prowizja za wypłate w bankomacie - 10

    Wyniki oraz sposób oceniania są ze sobą sprzeczne! Jeśli karta Visa Classic
    Millennium dostaje 54,5 a AMEX o 16 punktów mniej to to jest to dziwne!! No bo
    jeśli wziąc opisane niżej kryteria to jedyna rzecz którą różnią się te karty to
    koszt wydania VC-65pln AMEX-70pln. Pozostałe warunki są identyczne!!! Jak to
    się stało że różnica wynosi aż 16p? z tego co jest tu napisane to może być max
    10p czyli za koszt wydania karty. ale te 5pln chyba nie jest taką dużo różnicą?
    Może logo po prostu Amex ma nieładne?
    Pozdrawiam
    lukasz

  • 16. Data: 2003-04-08 11:17:34
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    napisał w wiadomości news:b6uab7$fv6$1@news.onet.pl...
    > Podobny problem jest z rankingami uczelni wyzszych.

    [OT] Mi sie najbardziej podoba ostatni ranking Newsweeka - moja uczelnia
    jest na pierwszym miejscu :)

  • 17. Data: 2003-04-08 12:12:03
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Michal 'Amra' Macierzynski napisał:

    Maly OT

    > PB jest b. ok - o czym swiadczy chociazby wasza pozycja na rynku i
    > rosnaca sprzedaz (chociaz jestescie za drodzy jak na moja kieszen :(

    Kiedys czytywalem PB, ale przestalem gdy ktorys z redaktorow w dziale o
    nowych technologiach przetlumaczyl Killer App na morderce Appa. ;-))))
    Moze z rankingiem tez chcieli dobrze, a wyszlo jak zwykle?

    Bartol

  • 18. Data: 2003-04-08 12:59:36
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    max
    > 10p czyli za koszt wydania karty. ale te 5pln chyba nie jest taką dużo

    Visa Classic Millennium za (3) i (4) dostała odpowiednio 20 i 4 zaś AMEX 5 i 2.
    Co więcej suma punktów dla AMEX jest równa 37,5 a nie jak sumuje to PB czyli
    38,5. Tensor1

  • 19. Data: 2003-04-08 13:04:13
    Od: t...@p...onet.pl

    > Ps. Nie mniej jednak dziwi mnie Tensor1, ktoremu nie podoba sie ranking, a
    > przeciez KK KB zajeła 3 miejsce ;-))))))

    Nie napisałem czy mi się podoba, czy nie. Nie zależy to jednak od tego jak
    wysoko jest KB.

    > dokladnie tak, ja rowniez zadowolony jestem z ostatniego roku z kk lukasa
    > a w rankingu o dziwo jej nie ma...wiec zastanawia mnie co maja te "lepsze"
    > karty, laser, podreczna latarke czy roczy okres rozliczeniowy..
    > mniej wiecej znam produkty konkurencyjne i kilka kart z przytoczonego top'u
    > z pewnoscia wyrzucilbym na rzecz lukasa
    > pozdrawiam

    Zapoznaj się z publikacją, to zobaczysz co mają. Lukas jest na 17 miejscu z
    43,5 punktami. Przed wynikami rankingu umieszczono kilka rankingów pomocniczych
    dotyczacych np. oprocentowania, liczby dni darmowego kredytu, kosztu wydania
    karty itp. Mówiąc o nie rzetelności ostatecznego rankingu mozna mieć na uwadze
    tylko "źle" dobrane wagi; ja bym np. zwiększył liczbę punktów za "tryb
    zastrzegania karty" i ogólniej za bezpieczeństwo. Nie oznacza to jednak iż
    ranking jest nie rzetelny. Na bazie wstepnych rankingów każdy może wybrać
    produkt, który z jego punktu widzenia jest najbardziej atrakcyjny. Polecam
    pełną lekturę. Pozdrowienia Tensor1

    PS1. Pawle nie tak ostro. Masz niewątpliwie rację ale uzywając tak ostrego
    słownictwa nie przekonasz innych.

    PS2 Paweł Zielewski jest współautorem prezentowanego rankingu.

  • 20. Data: 2003-04-08 13:19:46
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie napisałem czy mi się podoba, czy nie. Nie zależy to jednak od tego jak
    > wysoko jest KB.

    Przecież żartowałem !
    ;-))

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

    Ps. w rankingu kart prestiżowych bedzie podobno DC ;-))