  • 11. Data: 2009-02-17 18:15:46
    Temat: Re: What, if...? :)
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ależ wydarzyło, już pisałem kilka razy, dziś ukazał się raport Moody's o bankach w
    szeroko rozumianej naszej części Europy, i tyle.
    JaC

    -----

  • 12. Data: 2009-02-17 18:18:10
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A ma coś na Skrzypka??
    JaC

    -----

  • 13. Data: 2009-02-17 18:19:39
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 19:11:30 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Nie uważasz, że to jest dyskontowanie realnej możliwości bankructwa jednego
    > lub większej ilości banków właśnie na skutek dynamiki zmian kursów (nie
    > samego poziomu kursu), która może powodować niewypłacalność jego klientów w różnych

    > mechanizmach (a w dużej mierze koszty tego poniesie wspólnie cały system
    > bankowy poprzez BFG)?

    Nie znam się, ale w tym co piszesz jest sens. Może raczej chodzi o
    zdychającą akcję kredytową, a co za tym idzie - pesymizm co do obrotów i
    zysków banków? Sam kurs też ma znaczenie - przy słabej złotówce banki-matki
    zarobią mniej euro przy danym obrocie złotówkowym, a do tego recesja (no, u
    nas na razie osłabienie wzrostu), musi sie odbić na zyskach banków.

    > Uważasz, że taka dynamika zmian naprawdę nie jest groźna i te kursy mogą
    > sobie bezboleśnie dla gospodarki pozostać na tych wysokościach powiedzmy
    > przez kilka miesięcy? Ja w żadnym razie nie jestem za żadnymi interwencjami,
    > niech się dzieje co się ma dziać i to im szybciej tym lepiej, tylko nie
    > sądzę aby gospodarka przetrwała to bez bólu.

    Nie uważam tak - właśnie dynamika jest tym, co naprawdę zagraża, ale NA
    RAZIE nie jest jeszcze tak źle - jednak dalszy szybki spadek złotego na
    pewno odbije się na kursach akcji.

    T.

  • 14. Data: 2009-02-17 18:21:43
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 19:18:10 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > A ma coś na Skrzypka??

    Próbował mieć, ale nie wyszło. A teraz okazało się, że Skrzypek jednak nie
    jest taki głupi, jak chcieliby jego oponenci. No i Tusk nie będzie mieszał
    w NBP w takim momencie

    T.

  • 15. Data: 2009-02-17 19:18:28
    Od: "gg" <g...@m...com>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    > A teraz okazało się, że Skrzypek jednak nie
    > jest taki głupi,

    ale świetnie się z tym kamufluje... szacun dla niego :)

    --
    pozdr
    P.

  • 16. Data: 2009-02-17 19:31:49
    Temat: Odp: What, if...? :)
    Od: "emka" <e...@o...eu>

    "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał

    > Na razie to nic bardzo złego z walutą się nie dzieje - eksporterzy się
    > cieszą

    Którzy konkretnie?
    Jaki kraj kupuje nasze towary (jakie konkretnie?) w momencie, gdy wszyscy trzymają
    się za własną kieszeń?
    Cieszą to się może drobni handlarze przy południowej i północnowschodniej granicy. Ot
    i cały nasz polski eksport ;-)

    > lokaty jakoś rosną a nie spadają.

    Które konkretnie?

    Pozdrawiam
    Emka

  • 17. Data: 2009-02-17 19:43:13
    Temat: Re: Odp: What, if...? :)
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 20:31:49 +0100, emka napisał(a):

    > Którzy konkretnie?

    Średnio - wszyscy

    > Jaki kraj kupuje nasze towary (jakie konkretnie?) w momencie, gdy wszyscy trzymają
    się za własną kieszeń?

    Oj zajrzyj sobie do rocznika statystycznego - albo rzuć okiem na listę
    spółek giełdowych. Eksportujemy za 300 mld zł rocznie, do wielu krajów.
    Inna rzecz, że kryzys spowodował spore zmniejszenie eksportu, ale wciąż
    jesteśmy poważnym eksporterem. A co konkretnie? W zeszłym roku np. milion
    samochodów i 24 mln. telewizorów. Ponad milion nowoczesnych silników diesla
    (Toyota). I tak dalej.

    > Które konkretnie?

    Łączny wolumen lokat bankowych.

    T.

  • 18. Data: 2009-02-17 19:52:01
    Temat: Odp: Odp: What, if...? :)
    Od: "emka" <e...@o...eu>

    "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Średnio - wszyscy

    Hmmm... ciut inne informacje do mnie docierają.

    się za własną kieszeń?

    > Oj zajrzyj sobie do rocznika statystycznego - albo rzuć okiem na listę
    > spółek giełdowych.

    Ale mi nie chodzi o statystyki za rok ubiegły, tylko o sytuację obecną.

    > Eksportujemy za 300 mld zł rocznie, do wielu krajów.

    Teraz? Czy "kiedyś"?

> [...]
    > samochodów i 24 mln. telewizorów. Ponad milion nowoczesnych silników diesla

    Kluczowe jest tu "w zeszłym roku".
    Chyba nie masz wątpliwości, że od tego czasu sytuacja DIAMETRALNIE się zmieniła.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 19. Data: 2009-02-17 20:00:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-17, emka <e...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Którzy konkretnie?

    Ja! Ja! Wybierz mnie! :-)

> [...]
    > gdy wszyscy trzymają się za własną kieszeń? Cieszą to się może drobni
    > handlarze przy południowej i północnowschodniej granicy. Ot i cały

    ... outsourcing usług informatycznych. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2009-02-17 20:56:28
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Ależ wydarzyło, już pisałem kilka razy, dziś ukazał się raport Moody's o
    > bankach w szeroko rozumianej naszej części Europy, i tyle.
    > JaC

    Sam raport czy tam rekomendacja absolutnie nie jest w stanie wywołać takiego
    ruchu. Ruch o 13,5% w dół w jeden dzień (w kontekście tylko -7,5% WIG20)
    nie może zostać wygenerowany przez emerytów i studentów traktujących
    poważnie rekomendacje czy raporty.

    marekz