  • 51. Data: 2011-01-07 16:52:40
    Temat: Re: co daje nam OFE?
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w wiadomości
    news:ig7j4h.2j4.1@slaszyszCIACHTO.list.pl...
    > Dnia Fri, 7 Jan 2011 16:43:38 +0100, "Jan Werbinski"
    > <jaś@tralala.bez.maj.la>
    > wklepał(-a):

    > Nawodniony piasek nadal jest piaskiem. A koszt nawodnienia pustyni... no
    > dajże
    > spokój, prędzej człowiek na Marsie wyląduje.

    Żydom się udało.
    Obecnie się nie opłaca, ale głodny człowiek jest bardzo zmotywowany.
    Zgłodnieją, to się opłaci.

    > P.S.
    > Następny, któremu Australia kojarzy się tylko z Austrią.

    Tu i tam piramidy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 52. Data: 2011-01-07 16:55:47
    Temat: Re: Odp: co daje nam OFE?
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > serio?
    > To do tej pory zadna firma notowana na giełdzie nie zbankrutowała?
    > Halo, czy to na pewno Ziemia?

    Portfel akcji nigdy nie spada do zera. Akcje jako rynek. To oczywiste że nie
    kupuje się jednej firmy. A nawet jak bankrutuje, to akcje nie lecą do zera
    od razu. Przykład Techmex, który jest bankrutem a ciągle akcje są coś warte.

    > To w nienormalnej gospodarce bankructwa sie nie zdarzają.
    > W normalnej są naturalnym procesem i ludzi tracą na tym kasę co tez jest
    > normalne, tylko czasami szkoda.

    Nigdy nie wkładaj wszystkich jajek do jednego koszyka. Myślałem, że na tej
    grupie nie muszę przypominać takich oczywistości. W normalnej gospodarce
    akcje zawsze w długim terminie rosną. Nawet w Japonii.
    A jak by spadały, to tym lepiej.

  • 53. Data: 2011-01-07 16:56:30
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Nie przyrost naturalny, bo ten niczego nie zmienia, tylko liczbe rąd do
    > pracy płacących podatki tu a nie gdzie indziej. Mogą być nawet skośnookie.

    Niemcy tak zrobili i stworzyli w ten sposób nowy kalifat turkom.

  • 54. Data: 2011-01-07 17:05:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/7/2011 10:56 AM, Jan Werbinski wrote:

    > Niemcy tak zrobili i stworzyli w ten sposób nowy kalifat turkom.

    I maja sie dobrze.

  • 55. Data: 2011-01-07 17:09:54
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > I maja sie dobrze.

    Turcy owszem. Niemcy wymierają (mając się świetnie).

  • 56. Data: 2011-01-07 17:19:25
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    On 07/01/2011 13:26, Maruda wrote:

    > Trzeba kupować
    > nieruchomości (gołe działki)

    Pomysl dobry, ale niestety trzeba TU i TERAZ miec wieksze srodki.

    > A najlepiej inwestować w sporą gromadkę dobrze
    > wychowanych własnych dzieci.

    No wlasnie.
    Wychowanie - czyli takze edukacja.
    Jako, ze na panstwowe szkoly nie ma co liczyc
    (tak wiem, miliony chodza) to pozostaja prywatne.
    Jak sobie policzysz 2tys. razy 20 lat to ...
    A mowie o JEDNYM dziecku.

    PS:
    A pozniej przyjdzie tylko liczyc na jego (dziecka) dobra wole
    (tzn. ze bedzie sie dorzucal do tych ochlapow, ktore bedziesz otrzymywal
    z ZUSu)

    --
    T.F.

  • 57. Data: 2011-01-07 17:46:13
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-01-07 18:19, T.F. pisze:

    > Pomysl dobry, ale niestety trzeba TU i TERAZ miec wieksze srodki.

    Działkę (gruntową !!! ;) ) kupisz nawet za 5k.

    > No wlasnie.
    > Wychowanie - czyli takze edukacja.
    > Jako, ze na panstwowe szkoly nie ma co liczyc
    > (tak wiem, miliony chodza) to pozostaja prywatne.

    Nie tylko. Pozostaje jeszcze olać przymus edukacyjny (kto Ci broni
    zapisać dziecko do szkoły, nie posyłać go do niej pisząc co tydzień
    usprawiedliwienia?) i uczyć/wychowywać samemu. Przy kilku dzieciach
    opłaca się już nie posłać żonę na pańszczyznę, albo zatrudnić
    guwernantkę, jeśli żona zarobi więcej, niż weźmie guwernantka.

    > Jak sobie policzysz 2tys. razy 20 lat to ...
    > A mowie o JEDNYM dziecku.

    Więc głosuj na takich, którzy zapewnią zniesienie przymusu szkolnego,
    ubezpieczeń i jeszcze paru innych... :)

    > PS:
    > A pozniej przyjdzie tylko liczyc na jego (dziecka) dobra wole
    > (tzn. ze bedzie sie dorzucal do tych ochlapow, ktore bedziesz otrzymywal
    > z ZUSu)

    Jak sobie dobrze wychowasz, to masz pewniejsze, niż rządowe ochłapy. A
    dziesięcioro dzieci utrzyma starych rodziców "z palcem w d.." bez
    uszczerbku dla rodzinnego budżetu.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 58. Data: 2011-01-07 18:02:14
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-01-07 17:55, Jan Werbinski pisze:

> [...]
    > tej grupie nie muszę przypominać takich oczywistości. W normalnej
    > gospodarce akcje zawsze w długim terminie rosną. Nawet w Japonii.

    Co to znaczy - w długim terminie?
    Czy jeżeli za 20 lat wybieram się na emeryturę to kupno tanich
    japońskich akcji to dobry pomysł? Czy to może krótki termin jest?
    Bo przypomniał mi się cytat:
    "In the long run we are all dead" (John Maynard Keynes)

  • 59. Data: 2011-01-07 18:30:23
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Bogdan B." <g...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Co to znaczy - w długim terminie?

    Kilka kilkanaście lat i więcej.

> [...]
    > Bo przypomniał mi się cytat:
    > "In the long run we are all dead" (John Maynard Keynes)

    Ile te akcjie, o których piszesz wypłacają zysku właścicielowi? Podaj stopę
    dywidendy, to Ci odpowiem.

  • 60. Data: 2011-01-07 18:37:36
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-01-07 19:30, Jan Werbinski pisze:

    > Ile te akcjie, o których piszesz wypłacają zysku właścicielowi? Podaj
    > stopę dywidendy, to Ci odpowiem.

    Chwileczkę - to Ty wypowiadasz się na temat długich terminów, wzrostu
    i Japonii. To były frazesy czy konkrety?