  • 81. Data: 2011-01-09 10:31:43
    Temat: Re: co daje nam OFE?
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:c1.01.3P2vgD$JQR@mike.oldfield.org.pl...

    > Pewnie. A LPG w 2005 kosztował 1,20, a obecnie 2,60. Czyli 'drobne' 217%.
    > Jakbyś policzył od 2000, to byłoby jeszcze lepiej, bo w roku 2000
    > tankowałem po 0,70 zł/litr. Czyli w ciągu 10 lat podwyżka o 317%, trzy
    > razy
    > drożej.

    Podwyżka 317% przez 10 lat, to nie 31,7% ale 12,2% rocznie. Naucz się
    liczyć.
    :-))))

    Podważasz fakt, że ON kosztował 3,6 w 2005? To nieprawda czy co?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 82. Data: 2011-01-09 16:05:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.01.2011 09:19), Jan Werbinski wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Drożeją, ale pisałem że _JA_ wydaję mniej i kupuję lepszą.

    Czyli się intensywnie odchudzasz. Czyli jaki związek z tematem realnej
    inflacji (drożenia koszyka "zwykłego człowieka") ma twoje stwierdzenie
    że na żywność wydajesz coraz mniej?

    A może to taki wtręt, jak Eneula (czy jak mu tam jest) o jego palcu i
    księżach?

    p. m.

  • 83. Data: 2011-01-09 17:28:23
    Od: Simple Man <c...@l...de>

    W dniu 2011-01-05 21:09, Paweł pisze:
    > w swietle ostatniego "skoku rzadu na kase", chcialbym sie grupowych
    > ekspertow zapytac - co daje OFE?

    Głównym celem OFE jest to aby jakaś tam grupa ludzi
    (akcjonariusze/właścieiele/pracownicy OFE) mogli się nachapać kosztem
    całego społeczeństwa.

    OFE z którego korzystam (ING) zarobiło dla mnie "aż" 3% czyli mniej niż
    dowolna lokata. Poza tym utrzymywanie systemu, który tak czy inaczej w
    przeważającej większości kupuje obligacje RP jest bezsensu.

    W obecnym kształcie OFE należy zlikwidować/zreformować. Co nie zmienia
    faktu, że jestem przeciwnikiem dawania nawet 1 PLN z OFE do ZUS.

  • 84. Data: 2011-01-09 19:59:42
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > że na żywność wydajesz coraz mniej?
    >
    > A może to taki wtręt, jak Eneula (czy jak mu tam jest) o jego palcu i

    W takim razie po co pytasz?

  • 85. Data: 2011-01-09 20:40:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 11:31:43 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

    > Podwyżka 317% przez 10 lat, to nie 31,7% ale 12,2% rocznie. Naucz się
    > liczyć.

    Gdzie napisałem, że rocznie?

    > Podważasz fakt, że ON kosztował 3,6 w 2005? To nieprawda czy co?

    A gdzie coś takiego widzisz?
    Jedynie podważam fakt, że ceny paliw nie wzrosły. Owszem, wzrosły.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 86. Data: 2011-01-09 22:22:34
    Temat: Odp: co daje nam OFE?
    Od: "f" <f...@c...gh>

    wiadomości news:c1.01.3P3BFb$JQi@mike.oldfield.org.pl...
    > A gdzie coś takiego widzisz?
    > Jedynie podważam fakt, że ceny paliw nie wzrosły. Owszem, wzrosły.

    Podał przyklad, że ON wzrosla mniej niż inflacja wg GUS.

    Tak czy siak, bieda w kraju:

    "333 tys. 552 samochody osobowe sprzedali w 2010 r. w Polsce dilerzy i
    producenci poinformował monitorujący rynek instytut Samar. "

  • 87. Data: 2011-01-09 23:00:20
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 23:22:34 +0100, "f" <f...@c...gh> wklepał(-a):

> [...]
    >
    >"333 tys. 552 samochody osobowe sprzedali w 2010 r. w Polsce dilerzy i
    >producenci poinformował monitorujący rynek instytut Samar. "

    A ile zakupiły firmy, a ile osoby prywatne?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 88. Data: 2011-01-10 19:44:12
    Temat: Re: Odp: co daje nam OFE?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 23:22:34 +0100, f napisał(a):

    > Podał przyklad, że ON wzrosla mniej niż inflacja wg GUS.

    Przykład na co?

    > Tak czy siak, bieda w kraju:
    > "333 tys. 552 samochody osobowe sprzedali w 2010 r. w Polsce dilerzy i
    > producenci poinformował monitorujący rynek instytut Samar. "

    Porównaj Niemcy na ten przykład.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 89. Data: 2011-01-12 10:15:24
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:c1.01.3P3myk$01y@mike.oldfield.org.pl...

    > Przykład na co?

    Że w podanym okresie czasu REALNE CENY paliw nie wzrosły.

    > Porównaj Niemcy na ten przykład.

    W Niemczech też stymulowano popyt na samochody. Tam marchewką, u nas kijem.