-
1. Data: 2013-04-28 23:01:20
Temat: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
Od: XYZ <x...@o...pl>
Witam,
Proszę o poradę, jakie dalsze kroki mógłbym podjać, po otrzymaniu
następującej odpowiedzi na reklamację złożoną w październiku 2012:
http://img811.imageshack.us/img811/1931/kispismo.jpg
Karta została zeskanowana prawdopodobnie w marcu 2012 podczas mojego
pobytu w USA, użyta we wrześniu i październiku. Oczywiście mnie w tym
czasie w Stanach nie było, a plastiku nikt mi nie ukradł.
Jak mam rozumieć to, że transakcje zostały wykonane poprawnie, a jednak
dwie z nich zostały uznane? Przecież podpisy na potwierdzeniach musiały
być sfałszowane.
Co można dalej zrobić, żeby odzyskać pieniądze?
Dzięki za poradę,
XYZ
-
2. Data: 2013-04-28 23:03:50
Temat: Re: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
Od: XYZ <x...@o...pl>
On 2013-04-28 23:01, XYZ wrote:
> Witam,
>
> Proszę o poradę, jakie dalsze kroki mógłbym podjać, po otrzymaniu
> następującej odpowiedzi na reklamację złożoną w październiku 2012:
> http://img811.imageshack.us/img811/1931/kispismo.jpg
>
> Karta została zeskanowana prawdopodobnie w marcu 2012 podczas mojego
> pobytu w USA, użyta we wrześniu i październiku. Oczywiście mnie w tym
> czasie w Stanach nie było, a plastiku nikt mi nie ukradł.
>
> Jak mam rozumieć to, że transakcje zostały wykonane poprawnie, a jednak
> dwie z nich zostały uznane? Przecież podpisy na potwierdzeniach musiały
> być sfałszowane.
>
> Co można dalej zrobić, żeby odzyskać pieniądze?
>
Zapomniałem dodać, że to karta keep it simple, Getin Noble Bank.
XYZ
-
3. Data: 2013-04-28 23:40:24
Temat: Re: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
Od: Marek <f...@f...com>
On Sun, 28 Apr 2013 23:01:20 +0200, XYZ <x...@o...pl> wrote:
> Jak mam rozumieć to, że transakcje zostały wykonane poprawnie, a
jednak
> dwie z nich zostały uznane? Przecież podpisy na potwierdzeniach
musiały
> być sfałszowane.
Tak z ciekawości w jednym dniu transakcje w pasadenie i houston? Bo
rozumiem ze nie były to trans. elektroniczne/internet?
--
Marek
-
4. Data: 2013-04-28 23:48:17
Temat: Re: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
Od: XYZ <x...@o...pl>
On 2013-04-28 23:40, Marek wrote:
> On Sun, 28 Apr 2013 23:01:20 +0200, XYZ <x...@o...pl> wrote:
>> Jak mam rozumieć to, że transakcje zostały wykonane poprawnie, a
> jednak
>> dwie z nich zostały uznane? Przecież podpisy na potwierdzeniach
> musiały
>> być sfałszowane.
>
> Tak z ciekawości w jednym dniu transakcje w pasadenie i houston? Bo
> rozumiem ze nie były to trans. elektroniczne/internet?
>
Zapewne chodzi o Pasadenę na przedmieściach Houston.
--
XYZ
-
5. Data: 2013-04-28 23:57:13
Temat: Re: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
XYZ napisał(a) :
> On 2013-04-28 23:40, Marek wrote:
>> On Sun, 28 Apr 2013 23:01:20 +0200, XYZ <x...@o...pl> wrote:
>>> Jak mam rozumieć to, że transakcje zostały wykonane poprawnie, a
>> jednak
>>> dwie z nich zostały uznane? Przecież podpisy na potwierdzeniach
>> musiały
>>> być sfałszowane.
>>
>> Tak z ciekawości w jednym dniu transakcje w pasadenie i houston? Bo
>> rozumiem ze nie były to trans. elektroniczne/internet?
>>
>
> Zapewne chodzi o Pasadenę na przedmieściach Houston.
Zapewne. To mały kraj i jest jeszcze tylko jedno miejsce gdzie można
płacić kartą.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3
-
6. Data: 2013-04-29 08:14:37
Temat: Re: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
Od: emes <m...@g...com>
Spróbuj napisać odwołanie. Napisz, że w tym czasie nie byłeś na terytorium USA.
Najlepiej załącz jakieś dowody, że byłeś wtedy w gdzie indziej.
Poproś także o informację, w jaki sposób zostały zautoryzowane te transakcje (podpis,
PIN itp). Jeżeli będzie to podpis, to domagaj się porównania podpisów z transkacji z
podpisem na karcie.
Ciekawe jest na jakiej podstawie dokonano zwrotów tych dwóch transkacji. To może być
pomocne, gdyż może dwóch sprzedawców czy też agentów rozliczeniowych, uznało
transkacje za nieautoryzowane poprawnie i sami dokonali zwrotu.
Powodczenia.
-
7. Data: 2013-04-29 14:32:41
Temat: Re: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
Od: Krzysiek <k...@o...pl>
W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:01:20 UTC+2 użytkownik XYZ napisał:
> http://img811.imageshack.us/img811/1931/kispismo.jpg
Ciekawe od czego zaleza wyniki takich reklamacji.
Od banku? Organizacji platniczej? osoby ktora rozpatruje? konkretnej
sytuacji(zaleznie od...?) Od instytucji w ktorej dokonano fraudu?
(Tak w sumie wynika z powyzszego skoro w dwoch przypadkach zwrocono kase???)
Mi Polbank uznal reklamacje za transakcje przeprowadzone w bankomacie, na Filipinach
ale bylem tam, pewnie nawet PIN mieli skoro bankomat.
Kwota byla calkiem spora wiec jestem zadowolony. Trwalo to tez kilka miesiecy.
Mialem tez zaswiadczenie z tamtejszej policji, ktorego zdobycie samo w sobie bylo
ciekawym przezyciem ;)
-
8. Data: 2013-04-29 15:44:24
Temat: Re: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Krzysiek <k...@o...pl> wrote:
> Mialem tez zaswiadczenie z tamtejszej policji, ktorego
> zdobycie samo w sobie bylo ciekawym przezyciem ;)
Opisz :)
--
"Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."
-
9. Data: 2013-04-29 15:49:40
Temat: Re: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
Od: mucher <m...@g...com>
On 29 Kwi, 15:44, g...@s...invalid (Adam Wysocki) wrote:
> Krzysiek <k...@o...pl> wrote:
> > Mialem tez zaswiadczenie z tamtejszej policji, ktorego
> > zdobycie samo w sobie bylo ciekawym przezyciem ;)
>
> Opisz :)
Pewnie chodzi o słynną filipińską biurokrację - ja gdzieś w domu mam
świstek który wypełniałem przy sprzedaży USD w kantorze - "Application
to sell foreign currency".
mucher
-
10. Data: 2013-04-30 13:42:17
Temat: Re: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
Od: Michał <m...@i...dane.pl>
W dniu 2013-04-28 23:01, XYZ pisze:
> Witam,
>
Kilka dni temu zakończyła się moja sprawa, też skimming Dominikana, 5
transakcji w bankomacie, więc pasek i pin, kwota, kilka kpln... Bank
Inteligo, czas rozpatrzenia reklamacji, 14 dni, kasa z powrotem na
koncie. Laurka dla banku, bo byli szybcy. Moje uwagi:
1) Bank powinien poprosić o oświadczenie o sposobie przechowywania
karty.Poprosił? Napisałeś? (Jeśli w dniu transakcji reklamowanych
wykonałeś transakcję w kraju, to lepiej dla Ciebie, może coś kupiłeś?
Warto się na to powołać w reklamacji)
2)Sposób autoryzacji transakcji, bank powinien Cie poinformować czy to
był pin czy podpis.
3) Twoja sprawa jest o tyle skomplikowana, że późno się zorientowałeś
(kilka dni), kwoty były małe i w różnych punktach,
4)Zgłaszamy sprawę na policję, jak pisał tutaj jeden kolega, to ciekawe
przeżycie, ja byłem mniej przekonujący i nie udało mi się uzyskać
zaświadczenia, usłyszałem, że... policja takowych nie wystawia a bank
powinien o tym wiedzieć.... na szczęście inteligo powiedziało na to "ok"
5) Nie do końca wiem, kto w moim przypadku ostatecznie był poszkodowany,
bank, operator karty?
6) Jeśli nie uda się odwołanie zostaje sąd lub arbitraż... tego jak na
razie nie musiałem ćwiczyć...
pozdrawiam
m.